(تصاویر) یک خانۀ 45 متری در ژاپن با باغچه‌ای در طبقۀ سوم

(تصاویر) یک خانۀ 45 متری در ژاپن با باغچه‌ای در طبقۀ سوم

این خانه کوچک در منطقه‌ای پرجمعیت در مرکز توکیو واقع شده است. چهل و پنج مترمربع، زمین خیلی کوچکی در توکیو نیست، اما خانه‌ای با این نمای منحصر به فرد که فقط پلکان و میله در آن دیده می‌شود واقعا کمیاب است.

کد خبر : ۱۸۸۴۸۸
بازدید : ۸۶۴۶

فرادید| معماران این پروژه در توصیف چالش‌های طراحی آن نوشته‌اند: وقتی برای نخستین بار از محوطه دیدن کردیم، فکر کردیم نقشه کشیدن برای این جای کوچک چالش‌برانگیز است.

به گزارش فرادید؛ در همین حال، مشتری می‌گفت این اندازه برای او مناسب است. وقتی خانه‌ای را طراحی می‌کنیم، معمولاً تلاش می‌کنیم یک شکل کلی پیدا کنیم که مختص حساسیت‌های مشتری نباشد اما از حداکثر راحتی برخوردار باشد. 

1

با این حال، در این مورد، احساس کردیم باید یک نوع نقشه دقیق‌تر با راحتی بی‌همتا برای این محوطه بکشیم که در عین حال، با حواس فیزیکی مشتری هماهنگ باشد. چارچوب اصلی خانه را در مراحل اولیه تنظیم کردیم، پلان ساختمان را مانند پرچم و میله شکل دادیم تا با شکل محوطه مطابقت داشته باشد و یک راه‌پله در فضای باز کنار جاده قرار دادیم تا جریان عمودی ایجاد کند. ترکیب حجمی ساختمان با دو طبقه بودن ستون و سه طبقه بودن پرچم، از محدودیت خط مورب شمالی الهام گرفته شده است. طبقه اول یک اتاق اضافه است، طبقه دوم و سوم محل زندگی صاحبخانه و سقف یک فضای سبز کوچک باغ‌مانند. 

2

یک راه‌پله اتاق نشیمن طبقه دوم و اتاق خواب طبقه سوم را به هم متصل می‌کند. طبقات دوم و سوم ساختار فضایی حلقه‌مانند دارند که به ساکنان خانه اجازه می‌دهد از زندگی لذت ببرند و در عین حال، بین فضای داخلی دنج و فضای بیرونی حرکت کنند. وقتی چارچوب را تنظیم کردیم، در یک سری جلسات دقیق با مشتری بر اساس نیازهای حسی او، ابعاد و مصالح را مشخص کردیم. 

3

house-in-nakameguro007

در نگاه نخست، عناصری مانند آشپزخانه تجاری، حمام در هوای آزاد و گیاهان زیاد بکاررفته که موارد مورد علاقه مشتری بودند، برای این خانه نامتناسب به نظر می‌رسند. با این حال، فضا و سبک زندگی در تعادل کامل هستند و حس بی‌نظیری از راحتی را ایجاد می‌کنند. با نشستن در طبقه سوم، مشتری می‌تواند چشم‌انداز بی‌نظیر ساختمان‌های بلند توکیو را فراتر از رخ‌بام کوتاه ببیند. پاگردان راه‌پله بیرونی مانند یک بالکن است که صاحب‌خانه می‌تواند از آنجا با ساکنان آپارتمان همسایه احوالپرسی کند. در مکان کوچکی شبیه یک شکاف در شهر، می‌توانیم فضاهای زندگی را با ارتباط واکنشی با محیط اطراف تا حد زیادی گسترش دهیم.

4

5

6

7

house-in-nakameguro041

مترجم: زهرا ذوالقدر

۸
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید