(تصاویر) خودروها تا 26 سال دیگر چه ظاهر و ویژگی‌هایی خواهند داشت؟

(تصاویر) خودروها تا 26 سال دیگر چه ظاهر و ویژگی‌هایی خواهند داشت؟

به باور متخصصان، آواتارهای انسان‌نمای هوش مصنوعی از قبل می‌دانند ما چه می‌خواهیم و ما را با خودروهایی که با برق یا هیدروژن کار می‌کنند به مقصد هدایت می‌کنند. فن‌آوری‌هایی مانند رانندگی کاملاً خودکار و وسایل نقلیه پرنده، از دیگر مواردی است که می‌تواند شهرهای اطراف ما را تغییر دهد.

کد خبر : ۱۹۲۱۱۰
بازدید : ۲۴

فکر می‌کنید با پیشرفت سریعی که در عرصه فناوری شاهد آن هستیم، خودروها تا سال ۲۰۵۰ چه شکلی خواهند شد؟ کارشناسان معتقند فناوری‌هایی مانند رانندگی خودکار، صفحه نمایش‌های نانو و واقعیت افزوده و بسیاری موارد دیگر آماده‌اند خودروهای ما را تغییر شکل دهند. پیش‌بینی آنها این است که دیگر ما برای سوار شدن به ماشین‌ به سمت آن نخواهیم رفت، بلکه ماشین‌ خودش به سراغ ما می‌آید و آماده سرگرم کردن ماست.

به باور متخصصان، آواتارهای انسان‌نمای هوش مصنوعی از قبل می‌دانند ما چه می‌خواهیم و ما را با خودروهایی که با برق یا هیدروژن کار می‌کنند به مقصد هدایت می‌کنند. فن‌آوری‌هایی مانند رانندگی کاملاً خودکار و وسایل نقلیه پرنده، از دیگر مواردی است که می‌تواند شهرهای اطراف ما را تغییر دهد.

خودروهای خودران به وقت نیاز ظاهر می‌شوند

55

پرزمیسلاو کروکوز، متخصص فناوری موبیکا می‌گوید خودروهای آینده الکتریکی، خودران و مجهز به هوش مصنوعی خواهند بود.

پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۵، رانندگی خودران بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

هولوگرام هوش مصنوعی به عنوان راننده مسافران را همراهی می‌کند

56

57

مسافران می‌توانند با هوش مصنوعی که ماشینشان را در قالب یک آواتار هولوگرافیک متحرک راه می‌برد تعامل داشته باشند.

به گفته آقای کروکوز، هوش مصنوعی داخل خودرو می‌تواند مسافران را تشخیص دهد و تنظیمات و کنترل‌های خودرو را مطابق با اولویت‌های آن‌ها تنظیم کند. این هوش مصنوعی احتمالاً توانایی پاسخ به هرگونه سؤال و حفظ یک مکالمه جذاب را خواهد داشت.

واقعیت مجازی فضای داخلی خودرو را به مکانی برای سرگرمی تبدیل می‌کند

58

درون خودروها، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرگرمی‌هایی مانند هولوگرام‌های واقعی ایجاد خواهند کرد.

آقای کروکوز می‌گوید: «مردم درون خودروهای خود وقت آزاد خواهند داشت که می‌توانند آن را با انجام یک کار مفید، سرگرمی یا استراحت سپری کنند. ما گیمینگ را در وسایل نقلیه دیده‌ایم اما پیشرفت‌ها در تصویرسازی هولوگرافیک تجربه‌های فراگیرتر و جذاب‌تری برای سرگرمی‌های داخلی بدون نیاز به عینک‌های AR/VR به ارمغان خواهد آورد.»

خودروهای خودران به دفاتر کار تبدیل خواهند شد

59

برتراند بویسیو، مدیر بخش خودرو شرکت کنونیکال، توضیح می‌دهد که وقتی اتومبیل‌ها کاملاً خودران شوند، مردم می‌توانند از آنها به عنوان فضای کار استفاده کنند.

او می‌گوید: «در آینده نزدیک خودروهای ما ممکن است حتی به فضاهایی با بهره‌وری بیشتر تبدیل شوند و امکان تماس‌های ویدئویی و همکاری‌های پیشرفته را فراهم کنند.»

بدنه خودرو در صورت تمایل شفاف خواهد شد

60

دکتر حسین اردکانی، سرپرست تحقیقات شرکت نکستژن نانو،‌ می‌گوید: «شیشه خودروها در صورت تمایل می‌توانند شفاف شوند و اطلاعاتی مانند سرعت را مستقیماً روی شیشه جلو برای راننده به‌صورت چشمک‌زن به نمایش درآورند.

بیرون خودروها تبلیغات نشان داده خواهد شد

61

شرکت دکتر اردکانی اخیراً پیشرفتی در فناوری OLED شفاف ایجاد کرده است که به صفحه نمایش‌ها اجازه می‌دهد مانند آینه‌های دو‌طرفه کار کنند، بنابراین از یک طرف مانند یک صفحه کار می‌کنند اما از طرف دیگر شفاف می‌مانند.

دکتر اردکانی می‌گوید: «این فناوری پیامدهای بالقوه قابل‌توجهی دارد، به عنوان مثال، اجازه می‌دهد تمام پنجره‌های شیشه‌ای از اتوبوس و قطار گرفته تا ساختمان‌ها از بیرون به عنوان نمایشگرهای دیجیتال تبلیغاتی عمل کنند، اما برای مسافران یا ساکنان که به بیرون نگاه می‌کنند شفاف بمانند.»

ماشین‌های پرنده تریلیون‌ها دلار قیمت خواهند داشت

62

63

ایزاک آسیموف، نویسنده داستان‌های علمی تخیلی، در سال ۱۹۶۴ پیش‌بینی کرد که خودروهای پرنده تا سال ۲۰۱۴ رایج خواهند شد. در حال حاضر چندین استارتاپ در سراسر جهان در حال بازاریابی وسایل نقلیه پرنده هستند.

موانع نظارتی همچنان وجود دارد، اما مورگان استنلی پیش بینی کرده است که وسایل نقلیه پرنده تا سال ۲۰۴۰ به بازاری ۱.۵ تریلیون دلاری تبدیل خواهند شد.

او پیش‌بینی می‌کند که ماشین‌های پرنده به اندازه ماشین‌های اوایل قرن بیستم تحول‌آفرین شوند.

خودروها هم در واقعیت و هم در متاورس وجود خواهند داشت

64

جرمی وایت، رئیس طراحی حمل و نقل در سیمورپاول، می‌گوید خودروهای آینده بسیار شخصی‌سازی خواهند شد و کاربران آن‌ها را هم در واقعیت مجازی و هم در دنیای واقعی رانندگی خواهند کرد.

او می‌گوید: «برندهای پیشرو خودرو شروع به ایجاد تجربه‌های مجازی در دنیایی خواهند کرد که در آن رانندگی روزمره و محصولات به‌طور فزاینده‌ای شبیه به هم هستند.»

خودروهای تجدیدپذیر خواهان خواهند داشت

65

آقای وایت معتقد است که فضای داخلی پایدار ساخته‌شده از مواد گیاهی می‌تواند در آینده بسیار خواهان داشته باشد.

او می‌گوید: «تولد دوباره طراحی و ساخت بدنه خودرو در عصر مدرن به مشتریان این امکان را می‌دهد که صاحب خودرویی باشند که هویت فردی، ارزش‌ها و مطالباتشان را منعکس می‌کند.»

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید