(عکس) طولانی‌ترین انیمه‌های تاریخ؛ از ناروتو تا کلاب اویاکو

(عکس) طولانی‌ترین انیمه‌های تاریخ؛ از ناروتو تا کلاب اویاکو

انیمه‌هایی مانند «وان‌پیس» و «ناروتو» با اینکه سال‌هاست هفته به هفته پخش می‌شوند، مخاطبان خود را باز طی این همه سال وفادار نگه داشته‌‌اند و این خیلی موضوع مهمی است در مبحث سرگرمی است؛ ولی سوال اینجاست که در حقیقت طولانی‌ترین انیمه در تاریخ کدام است؟

کد خبر : ۲۰۸۱۵۳
بازدید : ۲۸

نشستن به تماشای یک سریال طولانی‌مدت خود به تنهایی نیاز به وقت‌گذاری جدی دارد؛ وای به حال اینکه تعداد قسمت‌های آن‌ از عدد هزار عبور کند! ولی فرهنگ ژاپن از این طولانی شدن ابایی ندارد و این موضوع را به صورت واضح در طولانی‌ترین انیمه‌های این کشور مشاهده می‌کنیم. نکته اینجاست که بسیاری از همین انیمه‌های طولانی، جزو بهترین انیمه‌های ژاپن هستند.

انیمه‌هایی مانند «وان‌پیس» و «ناروتو» با اینکه سال‌هاست هفته به هفته پخش می‌شوند، مخاطبان خود را باز طی این همه سال وفادار نگه داشته‌‌اند و این خیلی موضوع مهمی است در مبحث سرگرمی است؛ ولی سوال اینجاست که در حقیقت طولانی‌ترین انیمه در تاریخ کدام است؟ موضوعات زیادی باید در نظر گرفته بشوند تا درست‌ترین پاسخ را بدهیم.

مدت زمان پخش، تعداد قسمت‌ها، پخش‌بندی‌های سریال، تعداد فیلم‌های بلند و بسیاری از پارامتر‌های دیگر باید در نظر گرفته بشوند. برای پاسخ به این سوال، پانزده انیمه‌ی طولانی را در اینجا لیست کردیم. مطمئنا از دیدن بسیاری از نام‌های داخل لیست شوکه خواهید شد؛ به‌خصوص چون «وان‌پیس» نه تنها شماره یک نیست، بلکه بسیار از آن دور است!

۱۵- ناروتو (Naruto)

  • ۱۵ سال پخش، ۷۲۰ قسمت

2

یکی از شاخص‌ترین انیمه‌های تاریخ که جهان را به هنر ژاپن معرفی کرد همین «ناروتو» است. داستانی در مورد پسر نینجا که از سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ توجه همه را به خود جلب کرده بود. ناروتو ۷۲۰ قسمت و ۱۱ فیلم بلند دارد. ترکیب کمدی، صحنه‌های مبارزه به‌یاد‌ماندنی و لحظات احساسی، باعث شده که «ناروتو» علاوه بر اینکه یکی از طولانی‌ترین انیمه‌ها بشود، در سطح جهانی شهرت پیدا کند.

این انیمه اهمیت زیادی در این هنر دارد و انیمه‌های زیادی به داستان این پسر نینجا که می‌خواهد بهترین باشد مدیون هستند. ولی با اینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند ناروتو طولانی‌ترین انیمه است، ولی در حقیقت حتی با در نظر گرفتن تمام سری‌های ساخته شده از آن، به اندازه حتی تعدادی از معمولی‌ترین برنامه‌های تلویزیونی ژاپن هم قسمت ندارد! در ادامه خودتان متوجه خواهید شد.

۱۴- کلاب اویاکو (Oyako Club)

  • ۱۹ سال پخش

3

خانواده‌ی هاناساکی یک زندگی خیلی معمولی داشتند تا زمانی که یک پدر و پسر را از فضا به خانواده خود اضافه کردند. داستان «کلاب اویاکو» روال زندگی رومپا و لون را دنبال می‌کند که کنجکاوی آن‌ها در مورد زندگی روی زمین به درس‌های ارزشمندی تبدیل می‌شود؛ که بسیاری از آن‌ها دستورپخت‌های واقعی بسیاری از غذاهای ژاپنی است! این انیمه از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۳ پخش شده است و حدود هزار و خرده‌ای قسمت پنج دقیقه‌ای دارد.

۱۳- وان پیس (One Piece)

  • ۲۵ سال پخش

4

احتمالا زمانی که تیتر این مقاله را دیدید، احتمال دادید که شماره‌ی یک این لیست انیمه «وان‌پیس» باشد؛ ولی «وان‌پیس» در واقع طولانی‌ترین انیمه‌ای است که یک داستان مشخص را از ابتدا تا انتها دنبال می‌کند. بسیاری از انیمه‌های این لیست به شکل اپیزودیک هستند. به این معنی که هر قسمت یک داستان مشخص را دنبال می‌کند و برای همین تعداد قسمت‌های خیلی بیشتری دارند. داستان لوفی که می‌خواهد دزد دریایی بشود به مدت بیست و پنج سال است که در حال پخش است و حدود ۱۱۰۰ قسمت، ۱۳ قسمت ویژه، ۱۵ فیلم بلند سینمایی و ۷ داستان جدا از خط اصلی انیمه داشته است و هنوز به پایان‌بندی خود نزدیک نشده است.

۱۲- اوجارومارو (Ojarumaru)

  • ۲۶ سال پخش

5

«اوجارومارو» داستان یک پرنس قدیمی ژاپنی است که وارد دنیای ارواح می‌شود تا از زندگی خسته‌کننده خود فرار کند. او به اشتباه وارد یک چاله زمانی می‌شود و از قرن بیستم سردرمی‌آورد. حالا او باید تلاش کند تا خود را با روش زندگی مدرن وقف بدهد. این انیمه از سال ۱۹۹۸ تا به امروز در حال پخش است.

شنیدن خلاصه‌ی داستان این انیمه عجیب است چون با اینکه این انیمه یکی از طولانی‌ترین انیمه‌ها است؛ اما چطور این داستان توانسته به این مدت طول بکشد؟ داستان این پرنس احد قدیم حدود ۲۰۰۰ قسمت، ۷ قسمت ویژه و یک فیلم سینمایی دارد.

۱۱- دورایمون (Doraemon)

  • ۲۶ سال پخش

6

تقریبا تمام ایرانی‌ها یک بار چشمشان به ظاهر این گربه ژاپنی افتاده؛ احتمالا همین الان هم با خودتان فکر می‌کنید که آخرین بار او را کجا دیدید؟ نکته اینجاست که بسیاری از مردم دنیا، هنر انیمه ژاپن را با شخصیت «دورایمون» می‌شناسند. داستان در مورد یک ربات گربه است که به آینده فرستاده می‌شود تا از نوه خالقش، نوبیتا نوبی، مراقبت کند.

«دورایمون» می‌تواند هرگونه وسیله‌‌ای که انگار تکنولوژی آینده را دارد از کیف کانگورو‌ مانند روی بدنش خارج کند. این انیمه در سه سری در ژاپن پخش شده است که فقط آخرین سری آن ۱۷۸۷ قسمت و ۳۰ قسمت ویژه دارد. همچنین رکورد بیشترین اسپین‌آف انیمه را نیز به نام خودش ثبت کرده که اگر آن‌ها را هم حساب کنیم، تعداد قسمت‌‌ها را چندبرابر می‌کند.

۱۰- پوکمون (Pokémon)

  • ۲۷ سال پخش

7

«پوکمون» یکی از موفق‌ترین انیمه‌های تمام دوران است که رکوردهای بسیاری را به نام خود دارد. اگر فقط داستان‌های شخصیت اَش و پیکاچو را حساب کنیم، تعداد قسمت‌های انیمه به ۱۲۰۰ قسمت در بیست و پنج فصل می‌رسد؛ تازه اگر ۲۳ فیلم سینمایی که بر اساس فقط خط داستانی آن‌ها ساخته شده است را حساب نکنیم. حتی با اینکه داستان اَش به پایان رسیده، پوکمون هنوز در حال پخش است و این‌بار با نام «افق پوکمون» و با حضور شخصیت‌های جدید همچنان در حال پخش شدن است.

۹- کارآگاه کونان (Detective Conan)

  • ۲۸ سال پخش

8

این انیمه که با نام «پرونده مختومه شد» نیز شناخته می‌شود، بدون شک یکی از بهترین انیمه‌های کارآگاهی است که حتی شهری را در ژاپن به نام او گذاشته‌اند. این انیمه بیش از ۱۱۰۰ قسمت و ۲۷ فیلم بلند دارد و همچنان در حال پخش است و برای همین جزو طولانی‌ترین انیمه‌ها حساب می‌شود. داستان درمورد جیمی کودو است که در بدن کودکی گیر افتاده و با کمک پلیس و حل کردن پرونده‌های کارآگاهی، قصد دارد به بدن بزرگسال خود بازگردد. این انیمه بر اساس سومین مانگای پرفروش تمام تاریخ است.

۸- ماروکوی چیبی (Chibi Maruko-Chan)

  • ۲۹ سال پخش

9

این انیمه طولانی بر اساس داستان نیمه واقعی زندگی موموکو ساکورا است که خالق مانگای آن است. این انیمه بیش از ۱۴۰۰ قسمت دارد و اتفاقات جالبی را به تصویر می‌کشد که بسیار به زندگی نزدیک هستند. داستان در مورد یک دختر کنجکاو نُه ساله به نام ماروکو است. هر قسمت داستان مارکو و خانواده‌ش را نشان می‌دهد که چگونه زندگی می‌کنند. انیمه حالتی ساده و دوست‌داشتنی دارد و بچه‌ها بسیار به آن علاقه‌مند خواهند شد.

۷- شیما شیما تورا (Shima Shima Tora)

  • ۳۱ سال پخش

10

«شیما شیما تورا نو شیماجیرو» شاید معروف‌ترین انیمه‌ی آموزشی ژاپن است. داستان در جزیره خیالی چلنج روایت می‌شود و اتفاقات روزمره یک ببر فوتبالیست و دوستان و خانواده‌ش را روایت می‌کند. این انیمه از سال ۱۹۹۳ به بچه‌های ژاپن درس‌های اخلاقی، آموزشی و حتی مربوط به حرفه‌ها پرداخته و برای همین یکی از طولانی‌ترین انیمه‌ها در تاریخ است که بیش از ۱۵۰۰ قسمت و ۱۱ فیلم بلند داشته است. این انیمه به چهار بخش تقسیم شده که آخرین قسمت آن از سال ۲۰۱۲ شروع به پخش شدن کرده است.

۶- رانتاروی نینجا (Nintama Rantaro)

  • ۳۱ سال پخش

11

در دوران قدیم ژاپن، نینتاما رانتارو و دوستانش کیریمارو و شیبی، در یک مدرسه‌ی مخصوص نینجاها ثبت‌نام کرده‌اند. فقط یک مشکل وجود دارد؛ آن‌ها در نینجا بودن افتضاح هستند! این انیمه در واقع با کلیشه‌های انیمه‌های نینجایی بازی می‌کند و مدرسه آن‌ها پر از شاگردها و معلمان جورواجور است که خود باعث کلی داستان‌های مختلف می‌شوند و به همین شکل موفق شده جزو طولانی‌ترین انیمه‌ها در تاریخ بشود. این انیمه از سال ۱۹۹۳ در حال پخش است و بیش از ۲۳۰۰ قسمت دارد. البته این انیمه نسبت به بقیه انیمه‌ها کمی سخت‌تر در خارج از ژاپن پیدا می‌شود.

۵- کرایون شین‌چان (Crayon Shin Chan)

  • ۳۲ سال پخش

12

داستان‌های این بچه‌ی پنج ساله خرابکار و بد دهن، تقریبا دیگر بخشی از فرهنگ ژاپن شده است. این انیمه از سال ۱۹۹۲ در حال پخش است و موفقیت‌های متعددی خارج از مرز ژاپن با کارتون و محصولات تبلیغاتی خود داشته. (قطعا چهره این شخصیت را بارها در نقاط مختلف ایران بر روی کیف و تیشرت‌ها دیده‌اید.)

داستان این انیمه در مورد پسری به نام شینوسکه نواهارا است که مدام خود را قاطی اتفاقات زیادی می‌کند؛ البته اگر خودش باعث و بانی اتفاقات نباشد! شاید این انیمه به نظر برای بچه‌ها بیاید ولی در واقع بیشتر شوخی‌های او مربوط به بزرگسالان و نوجوانان است. این انیمه بیش از ۱۲۰۰ قسمت دارد و بارها در اشکال مختلف مانند فیلم، بازی‌های کامپیوتری و حتی بُردگیم ظاهر شده است.

۴- انپنمن (Anpanman)

  • ۳۵ سال پخش

13

انیمه «soreike! Anpanman» با اینکه یکی از طولانی‌ترین انیمه‌ها است ولی خیلی در نقاط دیگر دنیا غیر از ژاپن شناخته شده نیست و با این حال تقریبا بسیاری چهره شخصیت اصلی آن را دیده‌اند. این انیمه که بر اساس یک سری از کتاب‌های کودکانه است، داستان یک ابرقهرمان که یک انپن است (یک غذای ژاپنی که یک رول است که داخلش لوبیای قرمز له شده می‌گذارند) که با یک باکتری به نام بایکین‌من مبارزه می‌کند.

این انیمه نه تنها یکی از طولانی‌ترین انیمه‌ها است که بیش از ۱۶۰۰ قسمت و ۳۳ فیلم بلند دارد، بلکه رکورد گینس بیشترین شخصیت در یک انیمیشن سریال را به نام خود کرده است. حدودا ۱۷۶۸ شخصیت مختلف در طول انیمه معرفی می‌شوند که حتی از تعداد قسمت‌های انیمه نیز بیشتر است!

۳- دراگون‌بال (Dragon Ball)

  • ۳۸ سال پخش

14

«دراگون‌بال» پدر تمام انیمه‌های امروزی است. حتی اگر به سراغ مسن‌ترین افراد بروید، احتمالا پس از شنیدن نام انیمه یاد گوکو خواهد افتاد؛ زیرا این انیمه از سال ۱۹۸۶ در حال پخش است و همچنان هم ادامه دارد. تاثیر فرهنگی این انیمه خیلی بیشتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. تنها قسمت «دراگون‌بال‌ زی» انیمه بیش از ۶۰۰ قسمت و ۲۱ فیلم بلند دارد که فقط یک بخش از پنج سری این انیمه است. تمام انیمه‌های موردعلاقه شما، به گوکو و قدرت‌های سوپرسایان او به اشکال مختلف مدیون هستند.

۲- گاندام (Gundam)

  • ۴۵ سال پخش

15

«گوندام» از سال ۱۹۷۹ در حال پخش است. از این انیمه بیش از ۲۰ نسخه‌ی متفاوت دارد و حداقل ۳۰ انیمه‌ی سینمایی از آن ساخته شده که شمردن قسمت‌های این انیمه را بسیار دشوار می‌کند. این انیمه در واقع برای اولین بار ربات‌های به شکل انسان را به محبوبیت رساند و خالق ژانر مکا انیمه نیز هست. به نوعی حتی «ترنسفورمرز» هم مدیون این انیمه است.

«گاندام» داستان چند نسل مختلف از ربات‌هایی خاص را در قالبی علمی-تخیلی روایت می‌کند. گاندام‌ها ربات‌هایی هستند که جنگ‌های بلندبالایی می‌کنند تا از خانه خود مراقبت کنند. «گاندام ویگ»، «زتا گاندام» و «موبایل سوت گاندام» تنها تعدادی از سری‌های ساخته شده از این انیمه هستند.

۱- سازائه-سان (Sazae-San)

  • ۵۴ سال پخش

16

تصور کنید کارتونی که شما در کودکی تماشا می‌کردید به قدری پخش شود که نوه شما نیز به تماشای قسمت‌های جدید آن بشیند! «سازائه سان» همین حالت را برای ژاپنی‌ها دارد و رکورد طولانی‌ترین انیمه تاریخ را دارد. پخش این انیمه از سال ۱۹۶۹ میلادی شروع شده است. در واقع «سازائه سان» طولانی‌ترین انیمیشن تاریخ است و با این نام در رکورد گینس ثبت شده است.

این انیمه، ۲۱۴ فصل است و بیش از ۸۵۰۰ قسمت دارد! حتی اگه امروز شروع به تماشای آن کنید، احتمالا چند دهه طول می‌کشد تا بتوانید تمام قسمت‌های آن را تماشا کنید. داستان انیمه در مورد شخصیت سازائه و شوهر، بچه‌ها و والدینش است که در واقع در طی سال‌ها آداب و اصول یک خانواده ژاپنی را به تصویر کشیده است و باعث تقویت فرهنگ کشور خود شده است. سازائه-سان مدت زیادی است که هر یکشنبه شب از تلویزیون ژاپن پخش می‌شود و دیگر بخش ثابتی از زندگی خانگی ژاپنی‌ها شده است.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید