نحوه راه اندازی تولیدی لباس

نحوه راه اندازی تولیدی لباس

در این مطلب قصد داریم درباره نحوه راه اندازی تولیدی لباس و وسایل مورد نیاز برای این حرفه با شما گفتگو کنیم. اگر شما هم به این حرفه علاقه دارید و می خواهید با نحوه اجرای آن آشنا شوید تا پایان صفحه همراه ما باشید. ضمنا در انتهای همین مطلب لوازم مورد نیاز برای راه اندازی تولیدی لباس از جمله سردوز پروانه دراگون فلای و بهترین مرکز برای خرید این تجهیزات با بهترین کیفیت و قیمت را نیز معرفی می‌کنیم.

کد خبر : ۲۰۳۲۶۰
بازدید : ۱۳

برای راه اندازی هر نوع تولیدی و در واقع برای آغاز هر کاری باید مراحل خاص آن کار را طی کرد. راه اندازی تولیدی لباس نیز مراحل مختلفی دارد که پس از انجام آنها می‌ توانید فعالیت خود را آغاز کنید.

در این مطلب قصد داریم درباره نحوه راه اندازی تولیدی لباس و وسایل مورد نیاز برای این حرفه با شما گفتگو کنیم. اگر شما هم به این حرفه علاقه دارید و می خواهید با نحوه اجرای آن آشنا شوید تا پایان صفحه همراه ما باشید. ضمنا در انتهای همین مطلب لوازم مورد نیاز برای راه اندازی تولیدی لباس از جمله  سردوز پروانه دراگون فلای  و بهترین مرکز برای خرید این تجهیزات با بهترین کیفیت و قیمت را نیز معرفی می‌کنیم.

مراحل راه اندازی تولیدی لباس

مراحلی که باید برای شروع فعالیت خود در یک کارگاه تولیدی پوشاک طی کنید شامل موارد زیر می‌ شود:

تعیین هدف

نخستین مرحله برای راه اندازی تولیدی لباس، تعیین هدف است. اگر قصد راه اندازی تولیدی لباس دارید، اول از همه باید خود را از این کار مشخص کنید.

اگر تنها برای کسب درآمد این حرفه را انتخاب کرده باشید این به این معناست که به حرفه تولیدی لباس چندان علاقه‌ ای ندارید. همین امر می تواند موجب ایجاد مشکلاتی در ابتدای راه شما باشد. زیرا چنانچه تنها هدف شما از راه اندازی تولیدی لباس کسب درآمد باشد ممکن است پیشرفت چندانی در این کار نداشته باشید.

تحقیق و برنامه ریزی

پس از تعیین هدف و پیش بینی زیان های احتمالی باید برای ورود به این حرفه برنامه ریزی صحیحی انجام دهید. اینکه می خواهید   برند مخصوص خود را داشته باشید یا سفارشات مشتری را قبول کنید. پیشنهاد ما به شما این است هر دو کار را انجام دهید. شما می توانید در ابتدای فعالیت خود سفارشات مشتری را قبول کنید، سپس به تدریج و با پیشرفت در این حرفه برند خود را به بازار  عرضه کنید.

نکته ی مهم دیگر این است که می خواهید برند مورد استفاده شما برای چه نوع پوشاکی باشد‌. پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه انواع مختلف پوشاک هستند که با اجرای برند خود باید تولید یکی از آنها را مورد توجه قرار دهید.

 تعیین مکان مناسب

در هنگام اجرایی کردن این حرفه، باید با دقت خاصی مکان کارگاه تولیدی خود را انتخاب کنید . به طور مثال یک مجموعه تولیدی که از بازار کار و هم صنفان خود به دور است، نمی تواند مشتری چندانی داشته باشد. در ادامه به بیان برخی از نکاتی که باید در هنگام تعیین مکان تولیدی در نظر داشته باشید خواهیم پرداخت:

  • حتما مکانی را انتخاب کنید که به هم صنفان شما و بازار تولید کنندگان پوشاک نزدیک باشد.
  • مکان شما آدرس آسانی داشته باشد تا مشتریان به راحتی آن را پیدا کنند.
  • مکانی را برای کارگاه تولیدی خود انتخاب کنید که بدانید مدت زیادی در آنجا ماندگار خواهید شد.
  • تامین مواد و حمل و نقل کالا را در انتخاب های مکانتان مورد تحلیل قرار دهید.
  • نیروی مجرب کار محله ای که قرار است در آن به این حرفه بپردازید، از نکات مهم انتخاب  محل مورد نظر می باشد.
  • مکان های دارای مجوز را برای فعالیت خود برگزینید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.
  • دقت کنید مکانی که برای حرفه خود در نظر گرفته‌اید ایمنی لازم را داشته باشد.

200

 کسب مجوز

کسب مجوز های لازم یکی دیگر از مراحل مهم راه اندازی تولیدی لباس است که باید حتما آن را مورد توجه قرار دهید. هر صنفی دارای اتحادیه و سازمانی است که مجوز فعالیت در آن صنف را صادر می کند. خطراتی متوجه تولیدی های پوشاک بدون مجوز می شود که این خطرات گاهی غیر قابل جبران هستند.

مهم ترین موردی که برای جواز به آن احتیاج دارید سند یا قولنامه مکان تجاری شماست‌. البته موارد مهم دیگری مانند پرسنل و ابزار کار   هم نیاز است. شما باید با مراجعه به اتحادیه صنف تولید کنندگان پوشاک و پر کردن فرم های مربوطه جواز کسب خود را دریافت کنید.

استخدام پرسنل

پرسنل و نیروی کار یک کارگاه تولیدی پوشاک نقش مهمی در کیفیت و پیشرفت تولیدی دارند. پس اگر می‌ خواهید در حرفه خود پیشرفت داشته باشید باید به نکات زیر توجه کنید:

از نیرو های مجرب و دارای سابقه کار استفاده کنید . با جذب کارآموز کیفیت تولیدات و حرفه خود را زیر سوال نبرید.

 نیرو های دلسوزی که اعتبار شما برایشان اهمیت دارد و تمام تلاش خود را برای پیشرفت کار شما انجام می دهند، استخدام کنید. یک خیاط خوب باید دارای سلیقه، هنر و  نوآوری باشد تا خیالتان از کار نهایی که تحویل شما می دهد آسوده باشد.

از جذب پرسنل پر حاشیه پرهیز کنید تا آرامش در محیط کاری شما برقرار باشد. در استخدام نیرو عجله نکنید و بهترین پرسنل را از نظر قیمت و کیفیت کار انتخاب کنید.

تهیه لوازم مورد نیاز

برای یک کارگاه تولیدی کوچک باید  ۳ الی ۴ چرخ خیاطی تهیه کنید که شامل مواردی همچون میز برش، میاندوز راسته‌ دوز و زیگزال می شود. برای تکمیل فرایند کار تولیدی های پوشاک کوچک، مکان های خدمات تولید بسیاری وجود دارد که می‌ توانند اموری مثل دکمه مادگی، بخار، گلدوزی،  بسته‌ بندی و.... را انجام دهند.

لوازم مورد نیاز برای راه اندازی تولیدی لباس

برای تولید هر نوع لباس در این حرفه، باید از لوازم مخصوص آن استفاده کرد. در این قسمت از مطلب برخی از لوازم کلی برای دوخت لباس را نام می بریم:

لوازم عمومی و غیر تخصصی

  • لوازم برش همچون قیچی برقی. این لوازم باید با نوع و حجم کار متناسب باشند. به طور مثال قیچی هشت پر برای برش پارچه هایی که ضخامت آنها تا سه سانتی متر است مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • میز برش (ابعاد میز برش بسته به نوع تولید و میزان گستردگی کار شما می تواند متفاوت باشد. بهتر است دارای رول نگهدارنده طاقه  پارچه باشد.
  • دستگاه اتو و میز اتو
  • میز اتو و ابزار میان کاری همچون قلاب و قیچی مخصوص
  • سبد های مخصوص برای جمع آوری لوازم تولیدی ( در صورت تمایل)

لوازم تخصصی تولید پوشاک

برخی از لوازم تخصصی تولید پوشاک به شرح زیر است:

  • چرخ میاندوز
  • چرخ زیگزال
  • چرخ دکمه و مادگی و نوار دوز ( در صورت نیاز )
  • چرخ راسته دوز

یکی از بهترین و معتبر ترین گزینه ها برای خرید چرخ راسته روز و استفاده از آن در تولیدی پوشاک، چرخ خیاطی زوجی a6000d است. این چرخ دارای ولوم تنظیم سوزن، دینام سرخود، قابلیت دوخت تک بخیه، قابلیت تنظیم سرعت بوده و گارانتی معتبر شرکتی دارد. 

خرید لوازم راه اندازی تولیدی پوشاک از امیرعلی دوخت

در این مطلب درباره مراحل مختلف راه اندازی تولیدی لباس گفتگو کردیم و توضیح دادیم که برای آغاز فعالیت در این حرفه و موفقیت در این کار باید تمام مراحل با دقت انجام شود. مراحل اصلی راه اندازی تولیدی پوشاک شامل؛ تعیین هدف، تحقیق و برنامه ریزی، تعیین مکان مناسب، گرفتن جواز کسب، جذب نیروی کار و تهیه لوازم مورد نیاز برای تولید لباس می‌شود. برای خرید تجهیزات نام برده در فوق و دیگر وسایل مورد نیاز برای راه‌اندازی تولیدی پوشاک می‌توانید با کارشناسان ما در امیرعلی دوخت تماس بگیرید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید