6 روش افزایش فروش لباس

6 روش افزایش فروش لباس

افزایش فروش لباس با استفاده از روش‌های گوناگونی ممکن است؛ اما باید متناسب با شرایط و نیازهای کسب‌وکارتان باشد. در ادامه از 6 روش افزایش فروش پوشاک می‌گوییم که برای اغلب فروشگاه‌های لباس مناسب هستند.

کد خبر : ۱۹۶۲۸۲
بازدید : ۱۴

چگونه می‌توانیم فروش لباس را در فروشگاه اینترنتی یا مغازۀ خود افزایش دهیم؟ پاسخ به این سؤال ساده نیست، چون شما با رقبای زیادی مواجه هستید که با سرعت زیادی در مسیر رشد کسب‌وکارشان پیش می‌روند و بسیاری از آن‌ها به‌صورت هدفمند و استراتژیک عمل می‌کنند.

افزایش فروش لباس با استفاده از روش‌های گوناگونی ممکن است؛ اما باید متناسب با شرایط و نیازهای کسب‌وکارتان باشد. در ادامه از 6 روش افزایش فروش پوشاک می‌گوییم که برای اغلب فروشگاه‌های لباس مناسب هستند.

مشتریان را بشناسید

تا زمانی که مشتریان را نشناسید و نیازهای آن‌ها را ندانید، افزایش فروش و سود در حوزۀ پوشاک دشوار است. شناخت سلیقه و الگوهای رفتاری مشتریان اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می‌کند تا بهترین استراتژی را برای فروش انتخاب کنید؛ یعنی بدانید کدام کالاها را می‌توانید به کدام دسته از مشتریان بفروشید تا به سود بیشتری برسید.

شناخت مشتریان به‌قدری اهمیت دارد که می‌تواند از چیدمان مغازه تا انتخاب نوع محصولات را تعیین کند.

مثلاً اگر در حوزۀ پوشاک بانوان فعالیت می‌کنید و مغازه دارید، می‌دانید که باید دکور بوتیک زنانه را طبق سلیقۀ مشتریان احتمالی خود بچینید تا توجه آن‌ها را جلب کنید.

یک سایت راه‌اندازی کنید

موفقیت در بازاریابی و جذب مشتری جدید برای فروشگاه لباس بدون راه‌اندازی سایت ممکن نمی‌شود. سایت فروشگاهی شما مثل یک پایگاه ثابت و مطمئن است که اعتبار برند شما را به مشتریان اثبات می‌کند. حتی اگر مغازه دارید و اوضاع فروشتان هم بد نیست، راه‌اندازی سایت می‌تواند رشد چشمگیری در فروش پوشاک ایجاد کند.

یکی از مزایای مهم سایت فروش پوشاک این است که دیگر محدود به زمان و مکان نیستید؛ یعنی مشتری هر زمان که بخواهد به سایت شما سر می‌زند، محصول مد نظرش را می‌پسندد و آن را سفارش می‌دهد.

فقط لازم است شما در زمان مشخصی سفارش را به پست تحویل دهید تا به دست مشتری برسد.

برای موفقیت در افزایش فروش لباس از طریق سایت، به این نکات توجه کنید:

  • از محصولات عکس باکیفیت تهیه و بارگذاری کنید
  • تولید محتوای متنی و مطابق با اصول سئو را جدی بگیرید
  • به زیبایی بصری و کاربرپسند سایت توجه کنید
  • بخش‌بندی سایت و استفاده از آن باید ساده باشد
  • سرعت بارگذاری سایت باید بهینه و کمتر از۳ تا ۴ ثانیه باشد

برندسازی کنید

برندسازی صحیح می‌تواند شما را از یک تولیدی یا فروشگاه پوشاک به یک برند شناخته‌شده در این حوزه تبدیل کند. روی تبلیغات و کمپین‌های برندینگ سرمایه‌گذاری کنید و خود را در ذهن مشتری به‌عنوان یک برند حرفه‌ای و درجه‌یک جا بیندازید.

بعد از مدتی، می‌بینید که مشتریان جدید به‌خاطر اطمینانی که به نام برندتان دارند، به سراغ خرید از مغازه یا فروشگاه شما می‌آیند و به سفیرهای برندتان تبدیل می‌شوند.

اگر سایت فروش لباس دارید، می‌توانید برندسازی را از بهینه‌سازی سایت و بهبود سئوی آن شروع کنید. وقتی که سایت شما رتبه‌های اول گوگل را فتح می‌کند، بیشتر دیده می‌شود و روند تبدیل شدن به برند را سریع‌تر طی می‌کند.

روی وفادارسازی مشتریان سرمایه‌گذاری کنید

جذب مشتریان جدید سخت‌تر از حفظ مشتریان قدیمی است! احتمالاً این جمله را شنیده‌اید یا در تجربۀ فروش به آن رسیده‌اید.

شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی مثل راه‌اندازی باشگاه مشتریان، پاداش دادن به مشتریان ثابت و برقراری ارتباط مستمر با آن‌ها، فرایند وفادارسازی مشتری را پیش ببرید.

زمانی که تعداد زیادی مشتری ثابت و وفادار دارید، مشتریان جدید هم به صورت ارگانیک جذب برند می‌شوند. مشتریان وفادار شما را به دیگران معرفی می‌کنند و دیگر دغدغۀ همیشگی جذب مشتری جدید را ندارید. وفادارسازی مشتریان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و ارزشمند است.

از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

حضور و فعالیت منظم کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز مهم‌تر می‌شود؛ به‌قدری که بعضی از کسب‌وکارها یک تیم مستقل برای سوشال‌مارکتینگ و حضور برند در این فضا دارند. شبکه‌های اجتماعی مثل یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند در اختیارتان هستند و تصویر برند شما را می‌سازند.

200

فعالیت در سوشال‌مدیا می‌تواند کانال‌های جذب مشتری و فروش لباس را هم افزایش دهد. اگر صاحب یک مغازۀ فیزیکی هستید، یعنی فقط یک کانال برای فروش لباس دارید.

حالا تصور کنید یک سایت فروشگاهی هم راه انداخته‌اید و امکان فروش در اینستاگرام را هم فراهم کرده‌اید؛ این یعنی افزایش چندبرابری فروش برای شما!

اگر قصد دارید فروش را صرفاً از طریق سایت و مغازه پیگیری کنید، در شبکه‌های اجتماعی از کیفیت محصولات و مزایای خرید از برند بگویید و مشتری را برای تصمیم‌گیری و خرید قانع کنید. تولید محتوای باکیفیت نوعی سرمایه‌گذاری برای افزایش فروش است و مشتری را به سمت خرید از سایت یا مغازه هدایت می‌کند.

برای مشتریان تجربه بسازید

اگر فکر می‌کنید کار شما با فروش محصول به مشتری تمام می‌شود، سخت در اشتباهید!

کسب‌وکاری که به فکر خلق تجربه برای مشتریان است، آن‌ها را بعد از اتمام فروش رها نمی‌کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید پشتیبانی و خدمات پس از فروش باکیفیتی را برای کسب رضایت حداکثری مشتری ارائه دهید.

توصیه می‌کنیم هرازگاهی با ارسال پیامک یا کد تخفیف اختصاصی، برندتان را به مشتریان یادآوری کنید. همچنین می‌توانید برایشان یک هدیۀ کوچک یا پیام تشکر بعد از خرید بفرستید و خودتان را از رقبا متمایز کنید.

سونالی برند؛ موفق در فروش حضوری و اینترنتی

موفقیت هم‌زمان در فروش حضوری و اینترنتی کار راحتی نیست؛ به ویژه زمانی که پای فروش عمده و چالش‌های خاص آن وسط می‌آید. سونالی برند توانسته به‌خوبی از پس این کار بر بیاید و امکان خرید عمدۀ پوشاک زنانه را با تنوع بالا برای فروشگاه‌های سراسر ایران فراهم کند.

فرقی نمی‌کند در کدام شهر ایران مغازه دارید؛ می‌توانید محصولات مد نظرتان را به تعداد دلخواه از سایت سونالی برند سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. اگر هم تهران هستید و خرید حضوری را ترجیح می‌دهید، بیش از 18 سال است که سونالی برند در بازار بزرگ تهران فعالیت می‌کند و می‌توانید روی خدمات فروش حضوری این تولیدی پوشاک حساب کنید.

چنانچه به هر دلیلی از خرید خود رضایت نداشتید، امکان مرجوعی کالا در سونالی برند فراهم شده است. با تیم امور مشتریان تماس بگیرید و بعد از طی کردن مراحل مربوط، کالا را مرجوع کنید.

سونالی برند با ارائۀ محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، همواره تلاش می‌کند تا تجربۀ رضایت‌بخشی از خرید عمدۀ پوشاک زنانه برای آنلاین‌شاپ‌ها و مغازه‌داران رقم بزند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید