(تصاویر) معماری متفاوت و خلاقانۀ یک آپارتمان پرتغالی

(تصاویر) معماری متفاوت و خلاقانۀ یک آپارتمان پرتغالی

این ساختمان چهار طبقه نقطه‌ی اتصالی بین دو نوع شرایط متفاوت شهری است: یک منطقه در حال توسعه با ساختمان‌های بلند و یک خیابان باریک با خانه‌های کوتاه و عریض.

کد خبر : ۲۰۷۸۱۰
بازدید : ۳۵

فرادید| محل این مجتمع مسکونی جدید، منطقه‌ای خاص از شهر کوچک لیریا در مرکز کشور پرتغال است. این محل بین یک خیابان مدرن عریض با ساخت‌وسازهای جدید و یک خیابان قدیمی باریک منتهی به بناهای تاریخی شهر، قرار گرفته است.

به گزارش فرادید؛ این پروژه ترکیبی از بازسازی یک خانه کوچک از قبل موجود با یک ضمیمه جدید است که هفت آپارتمان و همچنین یک پارکینگ خصوصی مشترک دارد. 

4

این ساختمان چهار طبقه نقطه‌ی عطفی بین این دو وضعیت متفاوت شهری است: در یک طرف آن یک منطقه در حال توسعه با ساختمان‌های بلند قرار دارد و در طرف دیگر یک خیابان باریک با خانه‌های کوتاه و عریض. دفتر معماری «میس‌آرکیتِکچِرز» تلاش کردن تا همین تفاوت را در نمای ساختمان منعکس کند. نمای منحنی این ساختمان شبیه به مجموعه‌ای از پانل‌های روی هم افتاده است که در اولین نظر می‌توانند احساس تمایز و تفاوت را به بیننده القا کنند.

1

ساختمان از قبل موجود، خانه‌ای از اوایل قرن بیستم با سقف سفال‌پوش و نمای زرد بود که حالا به دو آپارتمان (یک آپارتمان دو خوابه در طبقه همکف و یک آپارتمان یک خوابه در بالا) تبدیل شده است. در همین حال، ضمیمه‌ی جدید شامل پنج آپارتمان (دو آپارتمان چهار خوابه، دو آپارتمان دو خوابه و یک آپارتمان سه خوابه) می‌شود. بخش‌های جدید و قدیمی پروژه نیز با یک راه‌پله مشترک به هم وصل شدند. 

8

10

نمای ساختمان از شبکه بسیار دقیقی ساخته شده که عناصر سبک‌وزن و متحرک (پنجره‌های طلایی‌رنگ و کرکره‌های آلومینیومی) و عناصر سنگین‌تر و ثابت (پانل‌های بتنی پیش‌ریخته) را ترکیب کرده است. این ساختمان که پانل‌های فلزی آن می‌توانند باز یا بسته باشند، شبیه یک سازه زنده در جریان دائمی است که با عبور نور خورشید در امتداد نمای منحنی و رنگ‌آمیزی آن با رنگ‌ها و بازتاب‌های دائمی، به طور خاص قابل‌توجه می‌شود. 

12

3

در درون ساختمان، هر آپارتمان هویت خاص خودش را دارد که با ویژگی‌هایی مانند نماهای اطراف یا جزئیات معماری خانه قدیمی تقویت شده است. برخی آپارتمان‌ها دنج و صمیمی هستند و پنجره‌های کوچکی دارند که به حیاط خلوت داخلی ساختمان متصل هستند. برخی هم با پنجره‌های بزرگ و تراس‌های پشت‌بام سخاوتمندانه به بیرون باز می‌شوند. 

2

9

رنگ‌های فضای داخلی آپارتمان ملایم هستند: دیوارهای خاکستری روشن و کف‌پوش‌های اپوکسی راحت و نقاشی‌های دیواری. آن‌ها عناصر نمایانی از ساختار بتنی، درهایی از چوب غان و مبلمان را آمیخته با سنگ آلپینینا نمایش می‌دهند که نتیجه آن، محیطی گرم، آرامش‌بخش و راحت است.

11

0

00

5

6

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید