۸ سریال جذاب و متفاوت کره‌ای با موضوع «مقاومت»

۸ سریال جذاب و متفاوت کره‌ای با موضوع «مقاومت»

در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های کره‌ای را ملاحظه می‌کنید که داستان آن‌ها در دوران اشغال کره توسط ژاپن در ابتدای قرن بیستم اتفاق می‌افتد؛ سریال‌هایی که با وجود مضامین متنوع عاشقانه، فانتزی یا مهیج، در یک موضوع با هم اشتراک دارند و آن هم مضمون مقاومت علیه اشغالگران است.

کد خبر : ۲۰۸۳۳۸
بازدید : ۱۱۴

فرادید| بسیاری از سریال‌های تلویزیونی کره‌ای که در ژانر تاریخی ساخته می‌شوند، به مرور گذشتۀ باستانی این کشور یا دوران حکومت سلسلۀ چوسان اختصاص دارند. اما گاهی اوقات نیز آن‌ها به سراغ تاریخ جدیدتر کشورشان می‌روند و داستان‌های خود را در دوران آشفته و پر هرج و مرج اشغال کره توسط ژاپن در ابتدای قرن بیستم را روایت می‌کنند.

به گزارش فرادید؛ سریال‌های مربوط به این دورۀ تاریخی معمولا مضامین عاشقانه، مهیج یا قهرمانانۀ خود را با پس‌زمینه‌ای از احساس میهن‌پرستی و مقاومت در برابر اشغالگران ترکیب می‌کنند. در اینجا برخی از بهترین سریال‌های کره‌ای را معرفی می‌کنیم که ماجراهای آن‌ها در دوران اشغال کره اتفاق می‌افتد.

1. ماسک عروس (2012)

1

داستان این سریال در دهه 1930 در شهر سئول (که در آن زمان گیونگ‌سونگ نام داشت) اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی سریال لی کانگ‌تو است؛ یک مرد کره‌ای که برای پلیس ژاپن کار می‌کند، اما در خارج از فضای کار، به شخصیتی مرموز و نقابدار تبدیل می‌شود که برای استقلال کشورش مبارزه می‌کند. کانگ‌تو که برای ناشناس ماندن از ماسک عروس استفاده می‌کند، به هموطنانش کمک می‌کند تا علیه اشغالگران ژاپنی مبارزه کنند.

این سریال وضعیت واقعی و دشوار بسیاری از مردم کره را به تصویر می‌کشد که در آن دوران بین همکاری با مقامات ژاپنی برای بقا و به خطر انداختن جان خود برای مقاومت باید یکی را انتخاب می‌کردند.

2. نسل الهام‌بخش (2014)

نسل

این سریال تمرکز چندانی بر اشغال کره توسط ژاپن ندارد، بلکه بیشتر بر مناطق همسایه که بسیاری از کره‌ای‌ها به آنجا گریخته بودند تمرکز دارد. این سریال به‌خصوص داستان مردم کره در شانگهای اشغالی در دهه 1930 و جنبش‌های مقاومتی که از جمعیت بزرگ کره‌ای در آنجا پدید آمد را محور قرار می‌دهد. در این سریال، کیم هیون-جونگ نقش شین جونگ-ته را بازی می‌کند که پدرش توسط یک سرباز ژاپنی کشته شده است. او در کوچه‌ پس‌کوچه‌های شانگهای یاد می‌گیرد که یک مبارز بزرگ شود.

3. آهنگ مرگ (2018)

آهنگ

«آهنگ مرگ» یک سریال کوتاه کره‌ای است که تنها سه قسمت دارد و بازیگران اصلی آن لی جونگ-سوک و شین هه-سون هستند. این سریال بر اساس داستان واقعی کیم وو-جین، یک نمایشنامه‌نویس و یون سیم-دئوک، اولین خواننده سوپرانوی حرفه‌ای کره ساخته شده که در دوران اشغال کره با هم آشنا می‌شوند. این سریال داستان عاشقانه این زوج را در دهه 1920 تا مرگ تراژیک آن‌ها در سال 1926 دنبال می‌کند.

4. افسانه نه دم 1983 (2023)

روباه

این سریال که فصل دوم سریال «افسانه نه دم» (2020) محسوب می‌شود، این بار قهرمان داستان یعنی لی یون یا گومیهو را به سال 1938 و دوران اشغال کره می‌برد. این سریال عناصر فانتزی بیشتری نسبت به سایر سریال‌های کره‌ای مربوط به این دورۀ تاریخی در خود دارد. برای مثال قهرمانان این سریال علاوه بر تلاش برای کسب استقلال، باید با موجودات ماورائی نیز مبارزه کنند. از این‌جهت می‌توان گفت که سریال «قصه نه دم 1938» ترکیبی منحصر به فرد و سرگرم‌کننده از تاریخ و افسانه ارائه می‌دهد.

5. آقای آفتاب (2018)

آقای

«آقای آفتاب» یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال‌های کره‌ای است که منتقدان آن را به خاطر روایت دقیق تاریخی، داستان قوی، فیلمبرداری خیره‌کننده و اجراهای برجسته بازیگرانش لی بیونگ-هون و کیم ته-ری ستایش کرده‌اند. «آقای آفتاب» بر یک دوره مهم در تاریخ کره که منتهی به استعمار و اشغال آن کشور می‌شود تمرکز دارد.

داستان این سریال دربارۀ یوجین چوی است؛ یک مرد کره‌ای که در آمریکا بزرگ شده و حالا به عنوان یک سرباز آمریکایی به وطن خود بازگشته است. او در کره عاشق گو آه-شین، دختر یک نجیب زاده می‌شود که از قضا یک انقلابی مبارز راه آزادی نیز هست.

6. رسوایی پایتخت (2007)

رسوایی

این سریال داستان سون وو-وان را روایت می‌کند؛ یک کره‌ای خوش‌گذران مغرور که بعد از آشنایی با یک مبارز تحصیل‌کرده، به تدریج واقعیت‌های کشورش را درک می‌کند و به مبارزه انقلابی علیه اشغال ژاپن می‌پیوندد. این سریال علاوه بر جاذبۀ عاشقانه‌ای که دارد، تحول یک خوش‌گذران بی‌خیال به یک فعال انقلابی را نیز به نحو عمیق و تاثیرگذاری به تصویر می‌کشد.

7. ماشین تحریر شیکاگو (2017)

ماشین

«ماشین تحریر شیکاگو» هم در کرۀ امروز و هم در دوران اشغال کره توسط ژاپن در دهه 1930 اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی این سریال یک نویسنده کتاب‌های پرفروش به اسم هان سه-جو است که برای نوشتن آخرین کتاب خود تلاش می‌کند. او در همین حال تحت تاثیر نیروی مرموز یک ماشین تحریر قرار می‌گیرد که به نظر می‌رسد توسط روح صاحب قبلی آن تسخیر شده است. صاحب قبلی ماشین تحریر نویسنده‌ای به اسم شین یول بوده که به عنوان سازمان‌دهنده زیرزمینی مقاومت علیه اشغال ژاپن نیز فعالیت می‌کرده است. روح شین یول که تنها سه-جو می‌تواند آن را ببیند، در چیزهای دیگری غیر از ماشین تحریر نیز حضور دارد؛ برای مثال در یکی از صحنه‌های خنده‌دار سریال او در قالب یک سگ پشمالو ظاهر می‌شود.

8. موجود گیونگ‌سونگ (2023)

موجود

در این سریال پارک سو-جون و هان سو-هی نقش یک خبرچین و یک کارآگاه را بازی می‌کنند که در کنار هم قرار است به دنبال افرادی بگردند که به شکل مرموزی ناپدید شده‌اند. در این داستان که در زمان اشغال کره اتفاق می‌افتد، این دو نفر به زودی با موجودی متولد شده از حرص و طمع انسان روبرو می‌شوند و باید برای بقای خودشان با این هیولا مبارزه کنند. مبارزه آن‌ها علیه موجود عجیب و غریب در این سریال در واقع نمادی از مبارزه کره‌ای‌ها برای خودمختاری است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید