برگزاری کارگاهی برای جستجوی موجودات فضایی؛ به‌دنبال مردم سبز رنگ نخواهیم بود!

برگزاری کارگاهی برای جستجوی موجودات فضایی؛ به‌دنبال مردم سبز رنگ نخواهیم بود!

ناسا درباره این پروژه توضیح داد: «رصدخانه سیاره فراخورشیدی قابل‌سکونت (HabEx) مفهومی برای مأموریتی برای تصویربرداری مستقیم از منظومه‌های سیاره‌ای اطراف ستاره‌های خورشید مانند است.»

کد خبر : ۱۵۱۷۵۰
بازدید : ۲۹

دانشمندان در پروژه جستجوی موجودات فضایی ناسا به نام «رصدخانه جهان‌های قابل‌سکونت» (HWO)، به‌دنبال سه نشانه اصلی خواهند بود که می‌تواند به معنای وجود حیات فرازمینی در یک سیاره باشد.

به نقل از روزنامه سان، سرنخ‌هایی برای جستجو و اینکه چه فناوری فعلی می‌تواند در HWO پیاده‌سازی شود، در کارگاهی که این هفته در موسسه فناوری کالیفرنیا برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت.

هدف اصلی HWO که آن را به‌عنوان رصدخانه سیاره فراخورشیدی قابل‌سکونت (HabEx) می‌شناسیم، جستجوی نشانه‌هایی از حیات بیگانه و سایر مواد است.

ناسا درباره این پروژه توضیح داد: «رصدخانه سیاره فراخورشیدی قابل‌سکونت (HabEx) مفهومی برای مأموریتی برای تصویربرداری مستقیم از منظومه‌های سیاره‌ای اطراف ستاره‌های خورشید مانند است.»

ناسا افزود: «HabEx به انواع سیارات حساس خواهد بود. با این حال، هدف اصلی آن برای اولین بار، تصویربرداری مستقیم از سیارات فراخورشیدی مشابه زمین و مشخص کردن محتوای جوی آنها است.»

«دیمیتری ماوِت»، یکی از اعضای تیم توضیح داد که آماده‌شدن برای استفاده از HWO بسیار مهم است.

او در بیانیه‌ای گفت: «قبل از اینکه بتوانیم مأموریت را طراحی کنیم، باید فناوری‌های کلیدی را تا حد امکان توسعه دهیم. ما در مرحله بلوغ فناوری هستیم. ایده این است که فناوری‌هایی را بیشتر کنیم که رصدخانه جهان‌های زیست‌پذیر را قادر می‌سازد تا علم انقلابی خود را ارائه دهد و در عین حال خطرات ناشی از افزایش هزینه‌ها را به حداقل برساند.»

نشانه‌های زندگی بیگانه

آنها به این نتیجه رسیده‌اند که باید اکسیژن، متان، بخار آب و برخی مواد شیمیایی دیگر را بیابند.

نیک سیگلر، تکنولوژیست ارشد برنامه اکتشاف سیارات فراخورشیدی ناسا در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌خواهیم اتمسفر این سیارات فراخورشیدی را بررسی کنیم تا به دنبال اکسیژن، متان، بخار آب و سایر مواد شیمیایی باشیم که می‌توانند وجود حیات را نشان دهند.»

سرنخی که ما نخواهیم دید

این تیم همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که آنها به‌دنبال آنچه بیگانگان به تصویر کشیده شده‌اند، نخواهند بود.

سیگلر می‌گوید: «ما مردمان کوچک سبز رنگ را نخواهیم دید؛ بلکه نشانه‌های طیفی این مواد شیمیایی کلیدی یا آنچه را که ما امضای زیستی می‌نامیم، خواهیم دید».

به طور کلی، این کارگاه به همه محققان کمک کرد تا درک عمیق‌تری از بهترین راه‌هایی که HWO می‌تواند احتمالاً حیات بیگانه را شناسایی کند، پیدا کنند.

ماوت افزود: «این کارگاه به ما کمک کرد تا بفهمیم شکاف‌ها در فناوری ما کجاست و کجا باید توسعه بیشتری در دهه آینده انجام دهیم.»

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید