کشف گودالی پر از جمجمۀ «انسان‌های قربانی» در مکزیک

کشف گودالی پر از جمجمۀ «انسان‌های قربانی» در مکزیک

باستان‌شناسان مؤسسه ملی مردم‌شناسی و تاریخ (INAH) مکزیک در شهر پوزو دو ایبارا، اجساد قربانیهای انسانی یک آیین باستانی را کشف کردند.

کد خبر : ۱۷۸۵۵۳
بازدید : ۴۰۶

فرادید| این کشف که حین ساخت یک شبکه فاضلاب انجام شد، محل دفنی را آشکار کرد که تعدادی استخوان انسان و جمجمه بدون هیچ گونه رابطه آناتومیکی در آن قرار داشتند. 

به گزارش فرادید، این محل حاوی تعداد زیادی استخوان ران، درشت‌نی و زند زیرین بود و جمجمه‌ها به عمد روی هم قرار گرفته بودند. 

دست‌کم هفت جمجمه کامل ثبت شد که متعلق به افراد مذکر در سنین مختلف بودند. برخی از جمجمه‌ها آثاری از تغییر شکل جزئی داشتند؛ یک سنت فرهنگی بین فرهنگ‌های میان‌آمریکایی که شامل تغییراتی در شکل جمجمه برای زیبایی‌شناختی و احتمالاً شکلی از تمایز اجتماعی میشد. 

foto1

یکی از اعضای تیم کاوش توضیح داده است که مطالعه انسان‌شناسی بقایای استخوان نشان داده است این بخشی از یک سیستم تدفین پیچیده است و گواهش این است که استخوان‌ها قبلاً اسکلت‌بندی شده و به طور همزمان دفن شده بودند. 

INAH گفته است: «این روش چیدمان حاکی از وجود آداب تشریفاتی خاص مرتبط با مرگ در دوران پیش-اسپانیایی در منطقه است. این کشف احتمالاً مربوط به مرحله فرهنگی آماپا (۸۰۰-۸۵۰/۵۰۰ پس از میلاد) است، زیرا ظروف سرامیکی و مجسمه‌های انسان‌نمای آن دوره هم در اینجا کشف شده‌اند.» 

به گفته محققان، این تدفین را می‌توان به نوعی مراسم ترسناک آیینی دانست که در آن، اعضای یک خانواده برای جشن تأسیس یک شهرک قربانی شده‌اند.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید