گنجینۀ «نذری‌های رومی» که در یک باتلاق کشف شدند

گنجینۀ «نذری‌های رومی» که در یک باتلاق کشف شدند

این گنجینه حاوی اطلاعات منحصر به فردی در مورد اعمال فرهنگی و مذهبی در «انگلسی» (جزیره‌ای با اهمیت تاریخی در طول تهاجم رومیان به بریتانیا) است. به اعتقاد باستان‌شناسان این اشیاء به عنوان پیشکش‌ها و نذورات مذهبی در این ناحیه دفن شده بودند.

کد خبر : ۱۷۸۸۲۹
بازدید : ۲۰۶

فرادید| یان پورتر، جستجوگر فلز، شانزده اثر تاریخی را در زمینی باتلاقی در انگلسی کشف کرد. میان اقلام یافت‌شده، اتصالات ارابه عصر آهن، سر قوچ فلزی و یک شمش مس رومی وجود داشت. این یافته‌ها پنجره‌ای به گذشته‌ی غنی جزیره در دوران عصر آهن و رومیان هستند. 

به گزارش فرادید، ایان پورتر این کشف را روز ۴ مارس ۲۰۲۰ در حالی انجام داد که در حال جستجوی فلز در زمینی زیر مرتع بود. 

اعتقاد بر این است که مصنوعات غیرمعمول برنزی، مسی و سربی به عنوان پیشکش‌های مذهبی مکرر، اطراف یک چشمه مقدس باستانی در اواخر عصر آهن و در دوره رومی-بریتانیا دفن شدند. 

مصنوعات دیگر که همگی مربوط به تاریخ رومی هستند، شامل یک سنجاق تزئین‌شده، چهار سکه و یک گلدان سربی می‌شوند. یک شمش مس بزرگ و کامل رومی به وزن ۲۰.۵ کیلوگرم نیز کشف شد. 

1

شمش مس

اتصالات ارابه، قطعات ساز و برگ جنگی سواره‌نظام و سنجاق‌سینه همگی متعلق به حدود سالهای ۱۲۰-۵۰ پس از میلاد، زمان حمله ارتش روم به جزیره در سال ۶۱/۶۰ پس از میلاد، یا اندکی پس از آن هستند. 

سکه‌ها و سایر مصنوعات گواه سنت نذری دادن نزدیک بهار در سراسر دوره رومی هستند. آخرین سکه این گروه حدود سال‌های ۳۷۸-۳۶۴ پس از میلاد ضرب شده است.

 

2

سر قوچ

این مصنوعات توسط مقامات شمال غربی ولز گنجینه اعلام شدند. این گنجینه‌ها حاوی اطلاعات منحصر به فردی در مورد اعمال فرهنگی و مذهبی در انگلسی، جزیره‌ای با اهمیت تاریخی در طول تهاجم رومیان به بریتانیا، هستند. 

وجود مصنوعات عصر آهن و روم نزدیک چشمه مقدس نشان‌دهنده آمیختگی فرهنگ‌ها و سنت‌ها و تاکیدی بر روابط پیچیده بین ساکنان بومی و مهاجمان رومی است. این کشف اهمیت مذهبی مکان‌های پرآبی را روشن می‌کند که از آن‌ها به کرات برای پیشکش‌ها در زمان‌های آشوب استفاده میشد. 

گوئیلت می‌گوید: «اتصالات سر قوچ که شاید اتصالات یک وسیله نقلیه یا سر عصا باشد، به سبک هنر سلتیک متاخر تزئین شده و تصویر دقیق و عجیبی از قوچ است که احتمالاً ستاره‌ی احتمالی نمایشگاه آینده خواهد شد.»

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید