(تصاویر) معماری خاص یک کلبۀ کوچک مدرن در قلب جنگل‌های برزیل

(تصاویر) معماری خاص یک کلبۀ کوچک مدرن در قلب جنگل‌های برزیل

این کلبه که عمدتا از سازه‌های پیش‌ساخته تشکیل شده، به عنوان یک خلوتگاه سازگار با محیط زیست در میان درختان و مشرف به مخزن سد جوناپلیس در سائوپائولوی برزیل ساخته شده است.

کد خبر : ۲۰۷۱۰۱
بازدید : ۵۰

فرادید| آلتار نینیو یا محراب نینیو (Altar Ninho) یک کلبۀ کوچک جنگلی است که توسط استودیوی معماری نِیچِریزا اِربانا (Natureza Urbana) به عنوان یک خلوتگاه سازگار با محیط زیست در میان درختان و مشرف به مخزن سد جوناپلیس در سائوپائولوی برزیل ساخته شده است.

به گزارش فرادید؛ این کلبه که داخل جنگل موسوم به اطلس واقع شده، به آبشارها، مسیرها و مناظر تماشایی که ترکیبی از کوه‌ها و آب‌های مخزن سد هستند، دسترسی آسان دارد. طراحی آن بر پایداری، استفاده از سازه‌های پیش‌ساخته برای کاهش اثرات زیست محیطی و ترکیب یکپارچه با طبیعت متمرکز بوده است. 

1

این پروژه با هدف بهره‌برداری از فناوری برای خلق شیوه‌های مهمان‌پذیری دوستدار طبیعت اجرا شده است. این خانه درختی جمع و جور ویژگی‌هایی از قبیل تختخواب چندطبقه بزرگ با چشم‌انداز مخزن سد، عرشه‌ای در فضای باز و حمامی با روزنه‌ای رو به آسمان و بالای درختان دارد. 

7

2

موقعیت پروژه در فازندا پدرا آلتا نزدیک به دو واحد دیگر آلتار است که در عین احترام به حریم خصوصی و خلوت‌گزینی فردی، یکپارچگی پویای بین خانه‌ها را نیز ترویج می‌کنند. 

6

4

قرارگیری نینیو در بالای زمین‌های شیب‌دار و ارتفاع چهار متری از سطح زمین، تداعی‌گر مفهوم خانه درختی است و چشم‌اندازهای وسیعی از مخزن سد دارد. تخت‌ها در مجاورت یک روزنه بزرگ قرار دارند که موجب افزایش ارتباطات بصری و غوطه‌ور شدن در محیط طبیعی می‌شوند. مهمانان می‌توانند به یک منطقه تفریحی منحصر به فرد شامل کاناپه، میز در فضای باز، دوش، منقل کباب‌پزی و فضایی برای آتش‌بازی همراه با سایر خدمات شخصی‌شده، دسترسی داشته باشند. نینیو یک پناهگاه مرتفع در بالای درختان است و حجم‌سنجی دقیق را با انتخاب‌های طراحی متفکرانه ترکیب کرده تا تجربه بازدیدکنندگان را به حداکثر برساند. 

9

8

این پروژه که با برنامه‌ریزی حجمی منطقی طراحی شده، بر استفاده از ترکیب طراحی ساده و پیچیده و موادی که ادغام بین معماری و طبیعت را تقویت می‌کنند، تأکید دارد. پیش‌سازی سازه‌ی فلزی، پوشش‌های نما و دریچه‌ها، امکان حمل و نقل کارآمد و اجرای سریع پس از ورود به محوطه را فراهم کردند.

10

ستون‌های فلزی این کلبه، تماس با زمین را به حداقل رساندند و از یک عرشه چوب طبیعی جادار پشتیبانی می‌کنند. داخل فضای ۲۰ متر مربعی، عملکردهای نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب در یک محیط واحد با یک حمام با نور طبیعی و یک روزنه سقفی ادغام شدند.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید