خودروی منحصر به فرد «ولوو»؛ یک سِدان با «احساس شاسی‌بلند»

خودروی منحصر به فرد «ولوو»؛ یک سِدان با «احساس شاسی‌بلند»

شرکت خودروسازی ولوو مدل ES90 را معرفی کرده، خودرویی الکتریکی که قصد دارد زیبایی سدان را با کاربردی بودن شاسی‌بلند ترکیب کند.

کد خبر : ۲۳۶۰۲۵
بازدید : ۱۱۰

فرادید| مقطع عرضی  ولوو مدل ES90 شبیه سدان است، اما ارتفاع بیش از سطح زمین آن، حس یک شاسی‌بلند به آن می‌دهد. جرمی آفِر، رئیس جهانی طراحی ولوو گفته: «نخستین چیزی که در مورد این خودرو می‌توانم بگویم اینست که این خودرو به نوعی در کلاس خاص خودش قرار دارد. این یک سدان معمولی نیست. این خودرو زیبایی یک سدان را گرفته و آن را با قابلیت تطبیق‌پذیری و کاربردی بودن یک شاسی‌بلند ترکیب کرده است.» 

به گزارش فرادید، این خودرو طوری طراحی شده که ادامه‌ی تاریخ طولانی ولوو در تولید خودروهای ایمن و کاربردی باشد.  «ولوو در اصل برای کاربردی بودن و ایمنی شناخته شده، به همین دلیل فکر می‌کنم این خودرو برای ما عالیست، زیرا تمام ویژگی‌های یک شاسی‌بلند را در یک سدان آورده است. این خودرو بیشتر شبیه سدان است، اما حس بالاتر بودن می‌دهد و مرز بین این دو نوع خودرو را شکسته است.» 

6

افزون بر ارتفاع بیشتر از سطح زمین، این خودرو فضای داخلی وسیعی مشابه شاسی‌بلندها دارد که به واسطه فاصله طولانی محور چرخ‌های آن به اندازه ۳.۱ متر ممکن شده است. فضای داخلی خودرو طوری طراحی شده که وسیع باشد و به کاربران اجازه دهد به تعداد زیادی از تکنولوژی‌های دیجیتال درون آن دسترسی داشته باشند. این خودرو شش تم نوری داخلی، یک سیستم تصفیه هوای پیشرفته، ۲۵ بلندگوی مجزا، یک صفحه‌نمایش مرکزی ۱۴.۵ اینچی و یک نمایشگر ۹ اینچی برای راننده دارد. 

5

«فضای داخلی خودرو تا حد زیادی به معماری کینتیک مربوط است، همینطور به طراحی خودرو، طراحی محصول یا طراحی صنعتی.» 

«موضوع درباره اینست که مردم چگونه از یک فضا استفاده می‌کنند، چگونه از یک فضای فیزیکی عبور می‌کنند و چگونه با رابط‌های دیجیتال در آن فضا تعامل دارند.» 

4

«بنابراین بسیار به ویژگی‌های فیزیکی خودرو مربوط است که به نوعی درگاه تجربیات مبتنی بر نرم‌افزار است که این خودرو فراهم می‌آورد و البته این که از نقطه A به نقطه B می‌رود.» به گفته آفر، این خودرو به‌دنبال تقویت میراث ولوو و تعهد آن به الکتریکی شدن کامل تا سال ۲۰۳۰ است. 

3

«از دید من، فلسفه طراحی و فلسفه شرکت ما بسیار جالب است و به طراحی این خودرو خاص منجر شده است. این اوج احساس و نحوه‌ی عملکرد ما به‌عنوان یک شرکت است که منجر به تصمیماتی شده که طراحی این خودرو را شکل داده‌اند.» 

بخشی از این تصمیمات شامل اطمینان از این می‌شود که فضای داخلی حس لوکسی داشته باشد. 

2

«این تصمیم کاملاً بر پایه آن میراث گرفته شده، بنابراین چیزهایی مانند صداقت در استفاده از مواد از جمله مواردیست که ما واقعاً تمایل داریم در ویژگی‌های لمسی و جزئیات لوکس خودرو پایبند آن باشیم. در صنعت خودرو درباره کیفیت صحبت‌های زیادی می‌شود و ولوو بدون تردید در این مسئله در اوج است. من فکر می‌کنم ما در کارمان واقعاً اطمینان حاصل می‌کنیم که بخش‌هایی از خودرو که کاربر آن‌ها را لمس می‌کند، حس لوکسی داشته باشند.» 

1

عنصر دیگر این «طراحی ایمنی» است. این خودرو افزون بر یک قفسه ایمنی مستحکم، دارای مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال است که شامل تعداد زیادی سنسور، یک سیستم لیدار، پنج رادار، هفت دوربین و ۱۲ سنسور اولتراسونیک می‌شود. به گفته آفر، این موضوع سبب شده این خودرو «ایمن‌ترین خودروی تولیدشده توسط ولوو» باشد. 

«من نمی‌توانم درباره تولیدکنندگان دیگر صحبت کنم، اما بدون تردید این ایمن‌ترین خودرویی است که ولوو تاکنون ساخته است.»

مترجم: زهرا ذوالقدر

۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید