Silo؛ سریال نفسگیری که نقطه قوت آن مرگ شخصیت‌هاست!

Silo؛ سریال نفسگیری که نقطه قوت آن مرگ شخصیت‌هاست!

نکته ی شوکه کننده تر این است که بازیگر بسیاری از این شخصیت های کشته شده برخی از شناخته شده ترین ستاره های این سریال بودند، از جمله جرالدین جیمز بازیگر نقش روت یانز، شهردار سیلو که در پایان قسمت سوم سریال به طرز مرموزی مسموم شد.

کد خبر : ۱۳۴۲۰۴
بازدید : ۹۰

هشدار اسپویل: این مطلب حاوی نکاتی از قسمت های اول تا چهارم سریال سیلو است که باعث لو رفتن عمده ی داستان این قسمت ها می شود.

سریال سیلو (Silo) به طرز سازنده ای بی رحم است. این تریلر علمی تخیلی جدید که بر اساس مجموعه رمانی به نویسندگی هیو هاوی ساخته شده، اثر گراهام یاست، خالق سریال محبوب «موجه» (Justified) است و از همان سبک درام بی رحمانه ای تبعیت می کند که در آن سریال وجود داشت. Silo که جدیدترین مورد از مجموعه ی در حال گسترش درام های علمی تخیلی سرویس اپل تی وی پلاس است، در ۳ قسمت نخست خود، نه یکی، بلکه ۳ تن از شخصیت های اصلی خود را کشته است.

سریال Silo

سریال Silo

نکته ی شوکه کننده تر این است که بازیگر بسیاری از این شخصیت های کشته شده برخی از شناخته شده ترین ستاره های این سریال بودند، از جمله جرالدین جیمز بازیگر نقش روت یانز، شهردار سیلو که در پایان قسمت سوم سریال به طرز مرموزی مسموم شد. هنوز روشن نیست که آیا شخصیت های آلیسون بکر (با بازی رشیدا جونز) و هولستن (با بازی دیوید اویلو) هم بعد از خروج از سیلوی زیرزمینی جان خود را از دست دادند یا نه، اما دست کم بر اساس چیزی که سریال تا به اینجا نشان داده، این شخصیت ها هم سرنوشت مرگباری داشته اند.

جالب توجه تر از علاقه ی سریال Silo به خداحافظی با ستاره های بزرگش، موفق بودن این مجموعه در توجیه حذف این شخصیت ها است. مرگ ها صرفاً شوکه کننده نبوده اند و حس خطری که در داستان سریال Silo وجود دارد را نیز تقویت کرده اند.

سریال Silo

سریال Silo

سریال Silo

قسمت اول سریال Silo تماماً درباره ی شخصیت های آلیسون و هولستن بکر است. بعد از فلش فوروارد قسمت نخست، در بیشتر زمان این قسمت می بینیم که آلیسون چطور از همسر قانع هولستن، کلانتر سیلو که توسط اهالی انتخاب شده، به زنی بدگمان تبدیل می شود که همه ی هم و غمش خروج از سیلو است. و تازه در دقایق پایانی قسمت نخست سریال Silo است که شخصیت اصلی این مجموعه، مهندسی یک‌دنده به نام جولیت نیکولز (با بازی ربکا فرگوسن) به تماشاگران معرفی می شود. متأسفانه زمانی که به نظر می رسد جولیت می خواهد برای پرده برداشتن از اسرار بزرگ سیلو با هولستن همراه شود، هولستن پا جای پای همسرش می گذارد و از قرار معلوم جان خود را از دست می دهد.

تازه در قسمت های سوم و چهارم است که سریال Silo توجه خود را به طور کامل به سوی شخصیت جولیت معطوف می کند. در این ۲ قسمت، شخصیت جولیت را دنبال می کنیم که برخلاف میلش عهده دار سمت هولستن به عنوان کلانتر سیلو می شود، امری که دلخوری شخصیت های برنارد (با بازی تیم رابینز) و رابرت سیمز (با بازی کامن) را به دنبال دارد. به لطف سرنخ های به جای مانده توسط هولستن، واضح است که در پشت پرده ی تشکیلات مرکزی سیلو چیزی بیشتر از آنچه در ظاهر می نماید، در جریان است. علاوه بر این، قسمت نخست سریال نشان می دهد که در درون سیلو نیروهایی مصر به فاش نشدن اسرار پنهان خود وجود دارد.

سریال Silo

و هوشمندانه بودن مرگ های نخستین سریال Silo هم از همینجا است. تماشاگران مجبور می شوند به این فکر واداشته می شوند که شخصیت های سریال – مثلاً جولیت – اگر برای سردرآوردن از پیشینه ی این جامعه ی خیالی تلاش کنند ممکن است واقعاً به دردسر بیافتند. قتل روت یانز کمک می کند سریال دقیقاً به همین هدف دست یابد، چرا که برای مخاطبان روشن می شود که در میان صاحب منصبان سیلو افرادی وجود دارند که برای حفظ منافع خود حاضرند حتی به ظاهر دست نیافتنی ترین قهرمان ها را از میان ببرند. مرگ های آلیسون و هولستن در عین حال این تردید را هم به وجود می آورد که در صورت خروج جولیت از سیلو آیا او هم جان خود را از دست خواهد داد یا خیر.

در پایان جدیدترین قسمت سریال Silo اینطور به نظر می رسد که شخصیت مارنز، معاون کلانتر (با بازی ویل پتن) شاید به فهرست در حال گسترش قربانیان سریال پیوسته باشد. البته مخاطبان برای فهمیدن اینکه این اتفاق واقعاً رخ داده یا نه باید تا قسمت بعد صبر کنند. با این حال، تا به همینجا هم وضع برای مارنز به طور حتم خوب به نظر نمی رسد، یعنی احتمالاً سریال Silo یکی دیگر از شناخته شده ترین ستاره های خود را کشته است، و همینطور چند شخصیت مثبت دیگر خود را.

سریال Silo

مرگ مارنز برای جولیت خبر به مراتب بدتری است. سریال Silo بعد از معرفی چند همراه بالقوه برای او، در روندی آهسته اما حتمی یک به یک آن ها را از میان برده است. بنابراین، اگر مارنز جان خود را از دست داده باشد، این تنها به این معنی نیست که سریال Silo یکی از محبوب ترین شخصیت های خود را از دست داده، بلکه این معنی را نیز دارد که جولیت حالا به عنوان کلانتر سیلو از قبل هم تنهاتر شده است.

مرگ مارنز این نکته را نیز ثابت می کند که سریال Silo به کارکردی که مرگ می تواند در یک سریال داشته باشد به خوبی واقف است. تا به اینجای کار، همه ی مرگ های سریال توانسته اند هم مخاطبان را شوکه کنند و هم داستان را بهبود بخشند. به عبارت دیگر، بی رحمی سریال Silo تنها شوکه کننده نبوده و سریال را ارتقا هم داده است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید