فیلم «ناپلئون»؛ ضیافتی تماشایی از نبردهای باشکوه
ریدلی اسکات، کارگردان فیلم تحسینشدۀ «گلادیاتور»، حالا حماسه تاریخی دیگری را روی پردۀ سینما آورده است؛ فیلمی دربارۀ ناپلئون بناپارت که واکنشهای متفاوتی را از سوی منتقدان به همراه داشته است.
فرادید| در حالی که اغلب منتقدان از صحنههای باشکوه و تاثیرگذار نبرد و بازیهای درخشان فیلم «ناپلئون» تجلیل کردهاند اما در عین حال در مورد بعضی از جنبهها مثل فیلمنامه و پیوستگی روایی فیلم انتقاداتی نیز مطرح شده است.
به گزارش فرادید؛ با این حال به طور کلی، «ناپلئون» به دلیل طنز غافلگیرکننده، اکشن دیدنی و بازیهای تاثیرگذار خواکین فینیکس و ونسا کربی، به یکی از آثاری تماشایی سال 2023 تبدیل شده است.
در اینجا گزیدهای از آنچه منتقدان درباره «ناپلئون» گفتهاند را ملاحظه میکنید:
لیندا ماریک از Heyyouguys:
«بهترین فیلم اسکات بعد از گلادیاتور. از آن فیلمهایی که حتما باید تماشا کرد».
آلونسو دورالده از The Film Verdict:
«ناپلئون چشمانداز و شکوهی را ارائه میکند که به ندرت توسط سینمای معاصر ارائه شده است».
جردن هافمن از The messenger:
«این فیلم با جزئیاتی بسیار غنی و اعتماد به نفسی کاملا حرفهای ساخته شده است که متأسفانه این روزها در بسیاری از فیلمها شبیه آن را نمیبینیم. این یک فیلم شجاعانه به معنی واقعی کلمه است».
فرد توپل از United Press International:
«ناپلئون از حماسههای تاریخی سادهتر اسکات کاملا متمایز است. این فیلم شکوه حماسی چشمگیری دارد و به علاوه، موفق شده موضوع خود را به شیوهای بسیار پخته و منسجم ارائه بدهد».
نیکلاس باربر از بیبیسی:
«این یک دستاورد الهامبخش است، اگرچه ممکن است در پایان فیلم شما بیشتر از مهارتهای کارگردانی اسکات تجلیل کنید تا مهارتهای رهبری ناپلئون».
راس بونایم از Collider:
«این بهترین فیلم اسکات نیست، اما او سطحی از شکوه و عظمت را در این فیلم به تصویر کشیده که قبلاً هرگز از او ندیده بودیم».
مگان اوکیف از Decider:
«اگرچه ناپلئون با برخی دیگر از فیلمهای برجستۀ اسکات در یک سطح نیست، با این حال یک تجربه جذاب در داستانگویی است».
لیام کراولی از ComicBook:
«کل جلوۀ بصری فیلم، از فیلمبرداری سکانسهای باشکوه نبرد گرفته تا دوختهای ظریف روی لباسها، در بهترین و کاملترین شکلی است که یک فیلم زندگینامهای میتواند به آن دست پیدا کند».
کریس اوانجلیستا از Slash Film:
«فیلمساز با همکاری داریوش ولسکی (فیلمبردار)، توانسته تقریباً هر فریم از فیلم را شبیه به یک نقاشی کلاسیک جلوه دهد؛ همان چیزی که شما میتوانید در یک قاب آراسته بر روی دیوار یک موزه ببینید».
برایان تالریکو از RogerEbert:
«مجموعهای از صحنههای تماشایی نبرد که نهایتا ارتباط درستی با هم پیدا نکردهاند».
برایان لوری از سیانان:
«این فیلم به لحاظ تکنیکی عالی است اما در مجموع و به عنوان یک کل واحد اثر خارقالعادهای نیست».