کشف خانه‌های زیبای ۲ هزار ساله در فرانسه

کشف خانه‌های زیبای ۲ هزار ساله در فرانسه

باستان‌شناسان فرانسوی خانه‌هایی 2000 ساله را به تازگی در نزدیک یک پرستشگاه رومی کشف کرده‌اند که به نحو بسیار مناسبی در زیر خاک محفوظ مانده‌اند.

کد خبر : ۱۳۵۸۹۸
بازدید : ۲۰۶۱

فرادید| اخیرا در منطقۀ «سو دو گاتین» در 100 کیلومتری پاریس، گروهی از باستان‌شناسان موزۀ لوور و موسسۀ باستان‌شناسی پیشگیرانه، یک پشتۀ باستانی را در نزدیکی یک معبد رومی مورد کاوش قرار دادند که در نتیجۀ آن چندین اثر باستانی از زیر خاک بیرون آمد.

به گزارش فرادید؛ این مجموعه شامل یک ساختمان نمایش، دست‌کم دو پرستشگاه کوچک و همین‌طور چندین خانه و بقایایی از چند خیابان می‌شود. کاوش‌های بعدی احتمالا اطلاعات بیشتری را دربارۀ فعالیت‌های ساکنان این خانه‌ها از جمله ابزارها و غذاهای آن‌ها آشکار خواهد کرد.

44

بقایایی از دو جادۀ باستانی که یکدیگر را در این محل قطع می‌کرده‌اند نیز در این کاوش پدیدار شده است. این جاده‌ها به احتمال زیاد به مدت چند قرن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. چنانکه از بقایای جاده‌ها می‌شود فهمید، آن‌ها در طول زمان چندین بار مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته‌اند. لایۀ سطحی جاده‌ها از خرده‌های سنگ آهک ساخته شده است.

20230601_114755

خانه‌هایی که در این منطقه یافت شده‌اند، عمدتا با سنگ ساخته شده‌اند و ظاهرا بین قرن‌های اول تا سوم میلادی چندبار نوسازی شده‌اند. بعضی از دیوارهای داخلی خانه‌ها با گچ پوشیده شده بودند و برخی از آن‌ها رنگ‌آمیزی‌های هندسی با نوارهای قرمز رنگ داشته‌اند.

2_c_jerome_spiesser_cd45

(یک شیء تزئینی لعاب‌دار که در این مکان کشف شده است)

در هرکدام از خانه‌ها یک یا چند سرداب نیز یافت شده که اندازه‌ها و شیوه‌های ساخت متفاوتی دارند و با پلکان‌های سنگی قابل دسترسی بوده‌اند. این سرداب‌ها به احتمال فراوان برای ذخیره‌سازی مواد غذایی و اشیاء ارزشمند استفاده می‌شده‌اند.

بیشتر سرداب‌ها قبل از اینکه این مکان متروکه شود تخلیه شده‌اند و بنابراین چیز زیادی در آن‌ها باقی نمانده است.

۱۳
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید