خرس کانادایی، موسیقی‌دان محقق را کشت

خرس کانادایی، موسیقی‌دان محقق را کشت

رنجر‌های حیات وحش می‌گویند حمله خرس به آدم‌ها آن هم بدون این که اتفاقی موجب تحریک خرس شده باشد بسیار نادر است.

کد خبر : ۷۲۳۵۷
بازدید : ۱۰۶۰۶
خرس کانادایی، موسیقی‌دان محقق را کشت
حمله بدون دلیل و محرک از سوی خرس گریزلی به سوی انسان بسیار نادر گزارش شده است
بنابر گزارش پلیس کانادا، جولیان گاتی‌یر، موسیقی‌دان فرانسوی-کانادایی که قصد داشت با سفر در امتداد رود مک‌کینزی کانادا اصوات طبیعی را برای استفاده در خلق موسیقی ضبط کند در حالی که در چادر خود بوده از سوی یک خرس گریزلی مورد حمله قرار می‌گیرد و کشته می‌شود.

آن طور که پلیس گزارش کرده این واقعه در یکی از مناطق دور دست حاشیه رودخانه مک‌کینزی روی داده و آقای گاتی‌یر، ۴۴ ساله، در حالی که خواب بوده مورد حمله خرس قرار گرفته است.

رنجر‌های حیات وحش می‌گویند حمله خرس به آدم‌ها آن هم بدون این که اتفاقی موجب تحریک خرس شده باشد بسیار نادر است.

پلیس سواره نظام کانادا، آر‌سی‌ام‌پی، اعلام کرده که در روز ۱۵ اوت حدود ساعت ۷:۴۵ صبح متوجه آتش برافروخته شده به نشان درخواست کمک در منطقه تولیتا در حاشیه رودحانه مک‌کینزی می‌شود. منطقه‌ای خالی از سکنه و دور دست در شمال‌غربی کانادا که فقط با قایق و یا هواپیما قابل دسترسی است.

کمیل توسکانی، زیست‌شناس، که همراه جولین گاتی‌یر سفر می‌کرد این آتش را با هدف درخواست کمک فوری برافروخته بود و کمی بعد به پلیس گفت: حوالی نیمه شب یک خرس گریزلی آقای گاتی‌یر را به دندان گرفته و با خود برده است.

پس از آن پلیس یک هلی‌کوپتر امداد را مامور تجسس منطقه کرد و بقیه جستجوگران را از آنجا تخلیه کرد. جسد آقای گاتی‌یر روز بعد پیدا شد.

این موسیقی‌دان و محقق اصوات بنا داشت با یک قایق کانو روی رودخانه مک کینزی سفر کند و اصوات طبیعی در این منطقه بکر را به منظور استفاده در خلق موسیقی ثبت کند.

او که ۴۴ سال پیش از مادر و پدری فرانسوی در کانادا به دنیا آمده بود در سن ۱۹ سالگی به فرانسه مهاجرت کرد و مقیم آنجا بود.

ارکستر سمفونیک بریتنی که آقای گاتی‌یر از سال ۲۰۱۷ آهنگ‌ساز مقیم آن شده بود با انتشار بیانیه‌ای به مرگ این هنرمند ادای احترام کرده است: "او یک مرد با استعداد، سخاوتمند و حساس بود که از هوشی سرشار و طبعی ماجراجو و کنجکاو برخوردار بود.

خانم توسکانی هم گفته که رفتن به "شمال" آرزوی جولیان بوده است. جولیانی گاتی‌یر سال گذشته هم برای چند ماه به جنوبگان سفر کرده بود و حاصل آن یک سمفونی بود به نام "آوای جنوب".
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید