مرگ مجرم فراری با شلیک گلوله پلیس

مرگ مجرم فراری با شلیک گلوله پلیس

در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه موبایل‌قاپی و گردنبند‌قاپی به‌دست سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ که در آن سه نفر با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت می‌کردند، پرونده‌ای دراین‌باره با موضوع «سرقت‌های به عنف» تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ٣٤، برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کد خبر : ۴۸۸۶۵
بازدید : ۱۴۵۷
مرگ مجرم فراری با شلیک گلوله پلیس
تلاش مجرم حرفه‌ای برای فرار از دست پلیس باعث شد مأموران دست به سلاح ببرند و متهم جوان با شلیک گلوله کشته شود. در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه موبایل‌قاپی و گردنبند‌قاپی به‌دست سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ که در آن سه نفر با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت می‌کردند، پرونده‌ای دراین‌باره با موضوع «سرقت‌های به عنف» تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ٣٤، برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور تعدادی از مال‌باختگان در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، تمامی آنها در اظهارات خود اعلام کردند که گوشی‌های تلفن‌همراه یا طلاهایشان به‌‌دست سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ و به شیوه‌هایی مشابه سرقت شده‌ است.

یکی از مال‌باختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در خیابان ایتالیا به سمت بیمارستان منتظر تاکسی بودم که در این زمان، گوشی تلفن‌همراهم زنگ خورد؛ گوشی را از جیب لباس خارج کردم و قصد مکالمه تلفنی داشتم که ناگهان جوانی به من نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به قاپیدن گوشی کرد. این جوان به‌سرعت به‌طرف دو دستگاه موتورسیکلت هوندا١٢٥ دوید، سوار یکی از موتورها شد و به‌همراه دو جوان دیگر از محل فرار کرد».

زنی جوان که با تهدید چاقو طلاهای همراهش سرقت شده بود نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در خیابان شریعتی-ابتدای خیابان ملک- در حال صحبت با گوشی تلفن‌همراه بودم که یک هوندا١٢٥ با دو سرنشین به من نزدیک شد. آنها با تهدید چاقو اقدام به سرقت گردنبند من کردند و به‌سرعت از محل دور شدند».

مال‌باخته‌ای دیگر گفت: «از پاساژی در خیابان جمهوری به مقصد میدان شوش، برای تحویل‌دادن محموله گوشی‌های تلفن‌همراه با یک دستگاه موتورسیکلت به راه افتاده بودم؛ پشت چراغ قرمز ایستاده بودم که ناگهان تعادل موتورسیکلت، به‌دست سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت هوندا١٢٥ به‌هم خورد و من روی زمین افتادم. در همین وضعیت، سرنشینان هوندا ١٢٥ با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت جعبه کارتن‌های گوشی تلفن همراه پشت موتور کردند و به‌سرعت از محل دور شدند».

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد استفاده‌شده در سرقت‌ها، با بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار که در پرونده‌های گذشته خود دقیقا به این شیوه و شگرد اقدام به سرقت کرده بودند، موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفه‌ای به نام محمد (٣٠ ساله) شدند که بارها دستگیر و روانه زندان شده بود. در بررسی سوابق «محمد» مشخص شد که او در همه جرائم خود، با همراهی برادران و سایر بستگانش اقدام به سرقت می‌کند و در‌حال‌حاضر نیز دو نفر از برادرانش به اتهام سرقت‌های خشن در زندان تحمل کیفر می‌کنند.

با شناسایی تصویر «محمد» از سوی ده‌ها مال‌باخته، شناسایی مخفیگاه این فرد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، اما در تحقیقات پلیسی مشخص شد محمد پس از آزادی از زندان، مخفیگاه و محل سکونت خود در منطقه «دروازه غار» را تغییر داده است. در ادامه، رسیدگی به پرونده و با توجه به وقوع عمده سرقت‌ها در مناطق مرکزی شهر تهران، هماهنگی‌های لازم با کلانتری‌های این مناطق انجام شد و تصاویر «محمد» در اختیار تیم‌های تجسس کلانتری‌ها قرار گرفت.

کارآگاهان تیم تجسس ویژه کلانتری فلسطین ساعت ١٣:٣٠ روز ١٩ آذر حین گشت‌زنی نامحسوس در خیابان حافظ به سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت با سه سرنشین مشکوک و برای بررسی بیشتر به آنها نزدیک شدند اما سرنشینان موتورها با اطلاع از موضوع اقدام به فرار کردند.

با آغاز تعقیب‌و‌گریز، کارآگاهان با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، به‌سمت یکی از موتورها شلیک کردند که باعث توقف موتورسیکلت و دستگیری سرنشین آن شد اما موتورسیکلت دوم با دو سرنشین همچنان به فرار ادامه داد.
در ادامه تعقیب‌و‌گریز، سرنشینان موتورسیکلت دوم برای فرار از دست مأموران با موتورسیکلت داخل پیاده‌رو رفتند که همین موضوع باعث تصادف شدید آنها با چند نفر از عابران و در نهایت توقف موتورسیکلت شد. در این مرحله، یکی از متهمان دستگیر شد اما نفر سوم همچنان به فرار ادامه داد.

سرانجام مأموران با شلیک گلوله، سومین نفر را از ناحیه پا مورد هدف قرار دادند و او نیز دستگیر شد. با دستگیری این شخص، بلافاصله او به نام «محمد.س» شناسایی شده و برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد.
با وجود انتقال محمد به بیمارستان و به‌کارگیری اقدامات درمانی، پس از گذشت چند ساعت به کلانتری اعلام شد او به‌علت خونریزی شدید ناشی از اصابت گلوله و شدت جراحت فوت شده است. به این طریق پرونده ارتکاب جرائم مجرم سابقه‌دار «محمد.س» با بیش از ١٢ سابقه دستگیری برای همیشه بسته شد.
با انتقال دو متهم دستگیرشده به پایگاه سوم پلیس آگاهی، هویت آنها به نام‌های مهران (٢٥ ساله) و باقر (٢٤ ساله) شناسایی شد.

«باقر.س» (برادر محمد) از سال ١٣٨٥ تاکنون هشت سابقه دستگیری دارد که آخرین‌بار در سال ١٣٩٤ دستگیر و در سال ١٣٩٦ از زندان آزاد شده است. «مهران.س» نیز پسرعموی باقر و محمد است که او نیز از سال ١٣٨٧ تاکنون پنج‌بار دستگیر و روانه زندان شده و آخرین‌بار در خرداد سال ١٣٩٦ دستگیر و روانه زندان شد، اما پس از مدت کوتاهی با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شد.

در بررسی پرونده‌های قضائی این دو متهم مشخص شد مهران دارای محکومیت قطعی هفت‌ساله و باقر نیز دارای دو محکومیت هفت‌ساله و شش‌ساله (مجموعا ١٣ سال) از دو شعبه اجرای احکام هستند که پس از آزادی از زندان متواری شدند.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده جرائم ارتکابی، متهمان دستگیر شده و در تحقیقات پلیسی، متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شیوه‌های مختلف موبایل‌قاپی، گردنبندقاپی، زورگیری و بارکنی اعتراف کردند و با بررسی پرونده‌های مشابه، ده‌ها مال‌باخته به پایگاه سوم پلیس آگاهی دعوت شدند و متهمان را شناسایی کردند».

سرهنگ محمد نادربیگی در پایان این خبر گفت: «باتوجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت‌ خشن به شیوه‌های گوناگون، سوابق متعدد آنها در ارتکاب جرائم و شناسایی ده‌ها مال‌باخته، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس محترم شعبه هفتم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران صادر شده است؛ بنابراین از کلیه شکات و مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر-میدان نیلوفر مراجعه کنند».
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید