تصاویر/ حواشی جلسه سوال از روحانی در جلسه علنی مجلس

تصاویر/ حواشی جلسه سوال از روحانی در جلسه علنی مجلس

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی «۵ سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور» با ۸۷ کرسی خالی و به ریاست علی لاریجانی راس ساعت ۸ و ۹ دقیقه آغاز شد.

کد خبر : ۶۱۹۰۴
بازدید : ۳۵۳۸
جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی «۵ سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور» با ۸۷ کرسی خالی و به ریاست علی لاریجانی راس ساعت ۸ و ۹ دقیقه آغاز شد.

این جلسه، دویست و سی و هفتمین جلسه علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. بر اساس برنامه‌ریزی اعلام شده، حجت‌الاسلام و المسلمین حدود ساعت ۸ امروز سه شنبه ۶ شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

طبق اصل ۸۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ‎‎در هر مورد که‏ حداقل‏ یک‏ چهارم‏ کل‏ نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ از رئیس‏ جمهور و یا هر یک‏ از نمایندگان‏ از وزیر مسئول‏، درباره‏ یکی‏ از وظایف‏ آنان‏ سوال‏ کنند، رئیس‏ جمهور یا وزیر موظف‏ است‏ در مجلس‏ حاضر شود و به‏ سوال‏ جواب‏ دهد و این‏ جواب‏ نباید در مورد رئیس‏ جمهور بیش‏ از یک‏ ماه‏ و در مورد وزیر بیش‏ از ده‏ روز به‏ تأخیر افتاد مگر با عذر موجه‏ به‏ تشخیص‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏.

همچنین بر اساس بند ۴ ماد ۴۹ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، «رسیدگی به سؤال نمایندگان از رئیس جمهور و وزیران» یکی از وظایف کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ وصول «سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور» را اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور حداکثر یک ماه فرصت دارد در مجلس حضور یابد و به سوالات پاسخ دهد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز سه شنبه طی سخنانی در مجلس در جلسه طرح سوال نمایندگان اظهار داشت: همه باید بهترین سخنان را نسبت به هم به کار ببریم وا میدوارم با توجه به توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری نسبت به همین جلسه به من فرمودند: بتوانم نکات مورد نظر ایشان رادقیقا مراعات کنم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه امروز روز مبارکی برای مردم سالاری دینی است گفت: هیچ کس فرک نکند که پاسخگو بودن به عنوان یک نقطه ضعف است بلکه به عنوان بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: هیچ کس ازمردم شریف ایران و از دوستان ما در جهان وحتی دشمنان ما فکر نکنند جلسه امروز آغاز شکاف بین دولت و مجلس است؛ این تفکر کاملا اشتباه است مجلس و دولت هدف بسیار بزرگی را بر دوش دارند وا ین بار مسئولیت را باهمکاری همدیگر باید به مقصد برسانند.

رئیس جمهور با بیان اینکه لحن برخی سوال کنندگان ناظر بر مسائل هر دو دولت یازدهم و دوازدهم بود، بیان داشت: باید توجه داشت که دولت‌های یازدهم و دوازدهم دو شخصیت حقوقی مجزا هستند و علی القاعده سوالات نمایندگان باید ناظر بر مسائل دولت دوازدهم باشد.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: همواره در هر دو دولت یازدهم و دوازدهم تلاش داشتم بین دولت ومجلس یک ا. رتباط نزدیک و برادرانه باشد و به نظر من ا. ینچنین بوده است؛ بسیاری از نمایندگان که اکنون در برابر آن‌ها سخن می‌گویم در سال ۹۶، در جریان انتخابات حضور فعال داشتند و در تشکیل کابینه دوازدهم نیز کمک کردند؛ ا. لبته ممکن است گلایه‌هایی از دولت داشته باشند و متقابلا دولت نیز از آن‌ها گله‌مند باشد، اما این گله‌ها برادرانه است.

منبع: میزان، مهر، ایرنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید