هزینه خانه هوشمند به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه خانه هوشمند به چه عواملی بستگی دارد؟

سیستم اتوماسیون خانگی Control4 نمونه‌ای از سیستم‌های حرفه‌ای کنترل لوازم منزل در فرایند هوشمندسازی ساختمان به حساب می‌آید. این سیستم کنترل می‌تواند مدیریت مجموعه جامع و کاملی از سیستم‌های روشنایی، دستگاه‌های امنیتی و یکپارچه سازی سیستم‌های سرگرمی منزل و غیره را انجام ‌دهد. علاوه بر آن می‌توان آن را توسط دستگاه‌های دیجیتالی مختلف از قبیل نمایش‌گرهای لمسی، تلفن همراه و دستیار صوتی کنترل نمود.

کد خبر : ۱۸۸۸۸۲
بازدید : ۲۳

ما را در این بررسی همراهی کنید تا در خصوص ملاک‌های موثر بر هزینه خانه هوشمند اطلاعات مفیدی را خدمتتان ارائه نماییم. پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن در تمامی ابعاد زندگی سبب گردیده امروزه ساخت خانه‌های هوشمند به عنوان یک تکنولوژی برتر، شیوه زندگی انسان‌ها را تغییر دهد. وقتی که صحبت از خانه‌های هوشمند و کنترل وسایل منزل به کمک تلفن همراه می‌شود، تمامی افراد از آن استقبال بی‌نظیری می‌کنند.

اما در کنار اقبال عمومی از خانه‌ هوشمند، هزینه‌ انجام این پروژه، مانعی بر سر راه اجرای آن می‌شود. باوجوداین اگر در خصوص فاکتورهای موثر بر هزینه‌های هوشمندسازی، اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید با انجام مرحله به مرحله سیستم هوشمندسازی، از مزایای آن بهره‌مند شوید.

نوع سیستم اجرایی هوشمندسازی خانه

با توجه به گستردگی استفاده از سیستم‌های هوشمندسازی خانه‌های مسکونی، امروزه روش‌های مختلفی از سیستم‌های ساده، پیچیده و حرفه‌ای برای انجام اتوماسیون خانگی به وجود آمده‌اند. بنابراین این فاکتور تاثیر مستقیمی بر هزینه‌های اجرایی این عملیات دارد. به طور مثال سیستم‌های محدود و ساده از ارزان‌ترین روش‌های انجام فرایند هوشمندسازی خانه‌ها هستند.

چنین سیستم‌هایی گستردگی عملیات هوشمندسازی خانه را ندارند و نمی‌توانند تمامی انتظارات کاربران برآورده کنند. اما با توجه به قیمت مناسب و امکان پیشرفته کردن آنها در طول زمان، گزینه مناسبی برای افرادی هستند که برای اولین بار اقدام به اجرای چنین عملیاتی کرده‌اند. پس آشنایی با انواع سیستم‌های هوشمندسازی برای برآورد هزینه‌ها اهمیت بالایی دارد. بر همین اساس در ادامه به معرفی متداول‌ترین این سیستم‌ها می‌پردازیم.

هزینه خانه هوشمند با سیستم اتوماسیون Control4

سیستم اتوماسیون خانگی Control4 نمونه‌ای از سیستم‌های حرفه‌ای کنترل لوازم منزل در فرایند هوشمندسازی ساختمان به حساب می‌آید. این سیستم کنترل می‌تواند مدیریت مجموعه جامع و کاملی از سیستم‌های روشنایی، دستگاه‌های امنیتی و یکپارچه سازی سیستم‌های سرگرمی منزل و غیره را انجام ‌دهد. علاوه بر آن می‌توان آن را توسط دستگاه‌های دیجیتالی مختلف از قبیل نمایش‌گرهای لمسی، تلفن همراه و دستیار صوتی کنترل نمود.

هزینه خانه هوشمند با سیستم اتوماسیون Crestron

این سیستم در مجموعه اتوماسیون‌های حرفه‌ای خانگی قرار دارد. به طوری که به کمک آن می‌توان کنترل بسیاری از لوازم از قبیل سیستم روشنایی، صوتی و سایر دستگاه‌های منزل را در دست گرفت.

هزینه خانه هوشمند با سیستم اتوماسیون tuya

یکی دیگر از سیستم‌های جامع هوشمندسازی منزل tuya نام دارد. به کمک این tuya انجام فرایندهای هوشمندسازی در قسمت‌های مختلف منزل به راحتی صورت می‌پذیرد. همچنین از طریق اپلیکیشن قابل نصب بر روی تلفن همراه کنترل می‌شود.

هزینه خانه هوشمند با سیستم اتوماسیون SmartThings

هنگام تعیین هزینه خانه هوشمند، باید بدانید این سیستم اتوماسیون خانگی فعالیت‌های محدودی را در زمینه هوشمندسازی خانه انجام می‌دهد. در واقع می‌تواند برخی از دستگاه‌های منزل از قبیل چراغ‌ها، ترموستات‌ها و دوربین‌های امنیتی را کنترل نموده و به صورت خودکار خاموش و روشن کند‌. خوب است بدانید که این سیستم با یک سخت‌افزار شبکه‌ای مرکزی کار می‌کند و از طریق گوشی تلفن همراه می‌توان آن را کنترل کرد.

هزینه خانه هوشمند با سیستم اتوماسیون Wink

Wink یک سیستم اتوماسیون محدود خانگی است که دستگاه‌های مختلف منزل را به کمک یک هاب مرکزی کنترل می‌کند. همچنین از طریق اپلیکیشن گوشی یا دستورات صوتی مدیریت می‌شود.

قدمت ساختمان

یکی از فاکتورهای مهم تاثیرگذار بر هزینه‌های هوشمندسازی خانه، قدمت ساختمان‌ها است. برای بررسی این فاکتور باید بدانید که ساختمان‌ها از لحاظ قدمت چگونه دسته‌بندی می‌شوند.

ساختمان‌های در حال ساخت

بهترین فرصت اجرای عملیات هوشمندسازی ساختمان زمان ساخت آن محسوب می‌شود. در این حالت با در نظر گرفتن محل مناسب برای اجرای تجهیزات هوشمندسازی خانه، می‌توان بدون خرابی و اعمال هزینه، کلیه عملیات سیم‌کشی و اجرایی پروژه را انجام داد.

ساختمان‌های نوساز

هزینه اجرای عملیات در ساختمان‌های نوساز از ساختمان‌های در حال ساخت بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن در ساختمان‌های نوساز احتمال اینکه مراحل سیم‌کشی به صورت استاندارد انجام شده باشد، زیاد است. پس از آنجا که شرط اجرای پروژه هوشمندسازی، انجام صحیح مراحل سیم‌کشی ساختمان است، در این ساختمان‌ها به راحتی می‌توان با کمترین هزینه بدون نیاز به تخریب و هزینه‌های آن، نیازهای مشتری را برای انجام عملیات هوشمندسازی اجرایی کرد.

ساختمان‌های قدیمی

بیشترین هزینه در اجرای عملیات هوشمندسازی، مربوط به ساختمان‌های قدیمی است. معمولاً این ساختمان‌ها دارای سیم‌کشی‌های غیر استاندارد هستند. پس باید پیش از اجرای عملیات هوشمندسازی، نواقص سیم‌کشی ساختمان را برطرف نمود که این‌کار با صرف هزینه‌های زیادی امکان‌پذیر است.

روش اجرای تجهیزات هوشمندسازی

هنگام بررسی هزینه خانه هوشمند بر اساس نوع تجهیزات استفاده شده در عملیات هوشمندسازی، در ابتدا باید با روش‌های اجرایی زیر آشنا شوید:

  1. هوشمندسازی با سیم: در این فرایند کلیه تجهیزات مثل پردازنده‌ها، کنترلرها، سنسورها و عملگرها از طریق کابل‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند. بنابراین برای اجرای آن در ساختمان فضای زیادی نیاز است و حتماً باید سیم‌کشی‌ها از درون تابلوهای برق انجام شده باشند. البته یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این روش امنیت بالای آن است. اما قطعاً ایرادات سیم‌کشی ساختمان می‌تواند هنگام انجام پروژه اجرای هوشمندسازی خانه، مشکلاتی را به وجود آورد.
  2. روش هوشمندسازی بی سیم: در این روش برای ارتباط فیزیکی بین تجهیزات اجرایی، نیازی به سیم نیست و معمولاً با ارتباط بی‌سیم وایرلس انجام می‌شود. همچنین در این روش انتقال اطلاعات از طریق امواج رادیویی به کمک شبکه اینترنت یا بلوتوث صورت می‌پذیرد. نصب سریع و راحت و عدم نیاز به سیم‌کشی و دردسرهای انجام آن از مزیت‌های این روش هستند. اما امنیت پایین، احتمال هک توسط هکرها و هزینه‌های بالای آن از معایب این سیستم به حساب می‌آیند.
  3. روش ترکیبی: در این روش تیم اجرایی برخی از تجهیزات و دستگاه‌های در نظر گرفته شده در انجام هوشمندسازی را از طریق شبکه بی‌سیم و برخی را از طریق کابل به یکدیگر متصل می‌کند. لازم به ذکر است که انتخاب نوع اتصال و میزان استفاده از هر کدام، از عوامل موثر بر هزینه‌های اجرایی روش ترکیبی محسوب می‌شوند.

متراژ ساختمان

متراژ منزل عامل مهم دیگری است که تاثیر مستقیمی بر هزینه‌های اجرایی هوشمندسازی خانه دارد. باید بدانید که هر چقدر محیط اجرایی این پروژه بزرگتر باشد، تعداد دستگاه‌های موجود در آنجا بیشتر بوده و اجرای تکنیک‌های هوشمندسازی پیچیده‌تر خواهد شد.

کیفیت دستگاه‌ها و تجهیزات به کار رفته

هنگام هوشمندسازی منزل و تعیین هزینه خانه هوشمند باید به این نکته توجه کنید که کیفیت و پیشرفته بودن لوازم و دستگاه‌های مورد استفاده در منزل، تاثیر مستقیمی بر تعیین هزینه‌های اجرای عملیات هوشمندسازی دارد.

تعداد دستگاه‌ها و تجهیزات به کار رفته

هر چقدر تعداد دستگاه‌هایی که در منزل وجود دارند بیشتر باشد، هزینه اجرای عملیات هوشمندسازی خانه نیز افزایش پیدا می‌کند.

یکپارچه‌سازی سیستم‌ها

در برخی از مواقع، قبل از انجام عملیات اتوماسیون خانگی، برخی از سیستم‌ها مثل سیستم امنیتی یا سینمای خانگی و غیره نیز در منزل استفاده می‌شوند. باید بدانید یکپارچه کردن این وسایل با سیستم اتوماسیون خانگی هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت. اما با توجه به اینکه نوع عملکرد سیستم‌های قبلی با انجام این فرایند راحت‌تر می‌شود و بر قابلیت‌های آنها افزوده می‌گردد، ارزش صرف هزینه در فرایند هوشمندسازی را دارد.

انتخاب تیم اجرایی؛ هزینه خانه هوشمند

از جمله فاکتورهای مهم و تاثیرگذار بر هزینه‌های اجرایی هوشمندسازی، حرفه‌ای بودن تیم اجرایی است‌. باید بدانید هر چقدر که تیم اجرایی از سابقه و شهرت بیشتری برخوردار باشد، هزینه‌های اجرایی پروژه نیز افزایش پیدا می‌کند. اما با توجه به تضمین کیفیت کار انجام شده، پایین آمدن استهلاک، عدم از کار افتادن اتوماسیون خانگی در طول زمان، ارائه خدمات حرفه‌ای گسترده و پشتیبانی مناسب کمک گرفتن از چنین افرادی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

نگهداری و پشتیبانی

با توجه به اینکه فرایند هوشمندسازی منزل به کمک لوازم الکترونیکی و دیجیتالی انجام می‌شود، نیاز به پشتیبانی برای رفع مشکل احتمالی و آپدیت کردن تجهیزات در طول زمان وجود دارد. پس تعمیر، نگهداری و پشتیبانی هزینه‌های مستمری هستند که در نتیجه انجام فرایند هوشمندسازی منزل باید آنها را در نظر بگیرید. البته در زمان بررسی فاکتورهای تعیین هزینه خانه هوشمند باید بدانید که برخورداری از خدمات پشتیبانی توسط تیم اجرایی پروژه و انجام هزینه‌های تعمیر و نگهداری، تضمین کننده اجرای صحیح اتوماسیون خانگی در گذر زمان خواهد بود.

سخن پایانی

امروز استفاده از روش‌های کنترل لوازم منزل به کمک ابزارهای هوشمند، طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. بنابراین شناخت فاکتورهای موثر بر تعیین هزینه‌های اجرای این سیستم‌ها، برای کسانی که تمایل به اجرای چنین فرایندی را دارند اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

پس برای انجام چنین پروژه‌هایی باید قبل از اجرای سیستم، تمامی جوانب را در نظر گرفته، سپس با انتخاب یک شرکت معتبر، انجام مشاوره‌ و انتخاب تیم اجرایی حرفه‌ای بهترین روش هوشمندسازی را برای ساختمان خود تعیین کنید. قطعاً باید به این نکته توجه نمایید که انتخاب بهترین روش، با کیفیت‌ترین تجهیزات و معتبرترین شرکت مانند شرکت هوشمندسازی ساختمان جهان اسمارت برای اجرای عملیات هوشمندسازی خانه، تاثیر مستقیمی بر کیفیت اجرای سیستم و تجربه کاربری مطلوب آن خواهد داشت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید