(ویدیو و عکس) تصاویر رنگی شده‌ای که کشورهای مختلف دنیا را در ۱۰۰ سال پیش نشان می‌دهند

(ویدیو و عکس) تصاویر رنگی شده‌ای که کشورهای مختلف دنیا را در ۱۰۰ سال پیش نشان می‌دهند

در این مطلب تصاویر رنگی شده‌ ای از مناظر شهری، مردم و خیابان های چین، ژاپن، ایالات متحده، فرانسه، هند و اتریش را در حدود ۱۰۰ سال پیش نشان می دهد.

کد خبر : ۱۶۳۹۹۶
بازدید : ۴۹۰

تکنیک رنگی کردن (Colorized) یک فرایند دیجیتال است که طی آن، تصاویر سیاه و سفید قدیمی به تصاویر رنگی تبدیل می‌شوند. این کار با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و توسط هنرمندان دیجیتال انجام می‌گیرد.

آنها با مطالعه دقیق جزئیات تصویر و شرایط تاریخی عکس، بهترین ترکیب رنگی را برای آن انتخاب می‌کنند. پس از رنگی شدن، گویی تصویر دوباره زنده شده و جزئیات بیشتری را می‌توان در آن دید.

البته این فرایند نیاز به مهارت، دقت و وقت زیادی دارد تا نتیجه‌ای واقع‌گرایانه بدست آید. این ویدیو تصاویر رنگی شده‌ ای از مناظر شهری، مردم و خیابان های چین، ژاپن، ایالات متحده، فرانسه، هند و اتریش را در حدود ۱۰۰ سال پیش نشان می دهد.

1-99_4_11zon

در این ویدیو می‌توان دید که مردم در خیابان‌ها و معابر رفت‌وآمد می‌کنند، کودکان بازی می‌کنند، و اتومبیل‌ها و کالسکه ها در حرکت هستند. لباس‌ها و وسایل نقلیه کاملاً متفاوت از امروز به نظر می‌رسند. زن‌ها معمولاً با لباس‌های بلند و آقایان با کت و شلوار و کلاه دیده می‌شوند.

این ویدیو صحنه‌هایی از روزمرگی مردم عادی در سراسر جهان را به تصویر کشیده است. مثلاً می‌توان چهره‌های متفاوتی از مردم آسیا، اروپا و آمریکا را مشاهده کرد.

البته کیفیت برخی از تصاویر به دلیل قدمت زیاد چندان مطلوب نیست. اما همچنان می‌توان جزئیات ظریفی مثل چهره‌ها، حالت‌ها و حتی برخی جزئیات پس‌زمینه را تشخیص داد.

2-99_3_11zon

3-93_2_11zon

دیدن این تصاویر یادآور این نکته است که چقدر طی یک قرن گذشته، دنیا دچار تحولات بنیادینی شده‌ است. تکنولوژی پیشرفت کرده و ظاهر شهرها و روند زندگی بشر دگرگون شده‌ است. البته برخی چیزها همچنان بدون تغییر مانده‌اند. مثلاً لبخند رضایت یک مادر از فرزندش یا هیجان کودکان در بازی.

4-91_1_11zon

این تصاویر رنگی شده‌، پنجره‌ای به سوی گذشته باز می‌کنند و به ما یادآوری می‌کنند که چگونه مسیر طی شده تا به امروز رسیده‌ایم. همچنین باعث می‌شوند جهان ۱۰۰ سال پیش را با جزئیات بیشتری ببینیم و شاید کمی هم حس سفر در زمان پیدا کنیم.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید