قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۰۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۵ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۷ دلار و ۳۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۰۷۴
بازدید : ۵۷۸۲

فرادید | طلا دوباره وارد کانال ۱۷۰۰ دلار شد. امروز ۵ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت کاهش ۰.۳۸ درصد به ۱۷۸۷ دلار و ۳۹ سنت رسید.

به‌دنبال تقویت دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و در حالی که سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی واکنش احتمالی بانک‌های مرکزی به رشد تورم هستند، قیمت طلا روز سه‌شنبه شاهد کاهش بود.

به گزارش فرادید؛ بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا در نرخ بالاتر ۱.۶۳۶۹ درصد معامله شد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

استفن اینز تحلیلگر مؤسسه مدیریت دارایی اس‌پی‌آی دراین‌باره گفت: «با توجه به وضعیت تورمی کنونی و تا زمانی که فدرال رزرو اقدامی قابل‌توجه برای مهار تورم صورت ندهد احتمالاً شاهد تقویت قیمت طلا خواهیم بود.» وی در ادامه افزود: «اما اگر تورم از کنترل خارج شود، ممکن است فدرال رزرو سریعتر از آنچه انتظار می‌رود اقدام به بالا بردن نرخ بهره کند و این موجب تضعیف قیمت طلا خواهد شد.»

اد مویا، سرپرست تحقیقات آمریکا در پلتفرم تجارت آنلاین OANDA، خاطرنشان کرد: «بیش از یک چهارم راه در این فصل درآمد و بیش از ۸۰ درصد از شرکت‌های S&P ۵۰۰ درآمدی بالاتر از انتظارات را به دست آورده‌اند. طلا ممکن است در کوتاه‌مدت با مشکل مواجه شود، زیرا ریسک‌پذیری به شدت رو به افزایش است و بیشتر اخبار تورم ارائه شده‌اند.

مویا گفت که طلا ممکن است مقاومت بیشتری پیدا کند، زیرا دلار می‌تواند در نتیجه کاهش نرخ یورو ناشی از تصمیم روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا افزایش یابد. او افزود: «طلا در حال تشکیل محدوده‌ای است که قیمت‌ها به طور احتمالی برای مدتی دیگر تا سطح ۱۸۰۰ دلار معامله خواهند شد.»

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید