قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۰ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۵ دلار و ۳۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۲۲۰
بازدید : ۴۴۰۳

فرادید | طلا همچنان در کانال ۱۷۰۰ دلار باقی مانده است اگرچه در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۱۰ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ۰.۱۱ درصد افزایش نرخ به ۱۷۸۵ دلار و ۳۵ سنت رسید.

طلا ماه‌هاست که در محدوده معاملاتی وسیعی بین ۱۶۸۰ دلار تا ۱۸۴۰ دلار معامله می‌شود و در حال حاضر ۱۷۵۰ دلار سطح حمایتی کلیدی است که باید حفظ کند.

به گزارش فرادید؛ در حالی که پس از انتشار آمار‌هایی از تداوم نرخ بالای تورم در آمریکا احتمال انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو بالا رفته است، رشد ارزش دلار سبب شد تا قیمت طلا روز جمعه به پایین‌ترین رقم بیش از یک هفته گذشته برسد.

اقدام غیرمنتظره هفته گذشته بانک مرکزی کانادا در پایان دادن به برنامه تسهیل پولی بازار‌ها را ملتهب کرد. طلا مدتی است که در محدوده وسیعی معامله می‌شود. این فلز به سطح ۱۸۰۶ دلار صعود کرد، اما دوباره پایینتر رفت. بر اساس تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی کانادا، بسیاری از افراد پیش بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا در مقطعی تصمیم مشابهی خواهد گرفت و خود را برای سورپرایز بانک مرکزی آمریکا مهیا می‌کنند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز گفت: در کوتاه مدت بازار انتظار دارد در نوامبر تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه آغاز شود. این اقدام بانک مرکزی آمریکا باعث روند نزولی طلا خواهد شد.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس به کیتکو نیوز گفت: طلا در روز‌های اخیر بالاترین محدوده خود را آزموده است با این حال در آخر هفته به پایین‌ترین سطح هفت روزه رسید. روند صعودی ماه اکتبر (مهر) به نظر تمام شده است. هدف اولیه هفته آینده ۱۷۶۸ دلار و سپس ۱۷۵۷ دلار خواهد بود.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو نیوز گفت: روند همچنان در نمودار روزانه رو به افزایش است، اما گاو‌ها در روز جمعه محو شدند و باید به زودی قدرت خود را نشان دهند تا آن را زنده نگه دارند. بسته شدن پایین هفتگی نزولی در روز جمعه، خرس‌ها را در اوایل هفته آینده به حرکت در خواهد آورد.

دارین نیوسوم، رئیس تحلیل دارین نیوزوم گفت: در کوتاه مدت، طلا باید هدف ۱۷۶۰ دلار در هر اونس را حفظ کند که سطح بعدی حمایت است.

علاوه بر اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه، بانک مرکزی انگلیس هم روز پنج شنبه تصمیم خود درباره نرخ‌های بهره را اعلام خواهد کرد. رویداد مهم دیگری هفته جاری انتشار آمار اشتغال اکتبر آمریکا در روز جمعه خواهد بود. اقتصاددانان انتظار دارند آمار رسمی نشان دهد اقتصاد آمریکا ۴۱۳ هزار شغل جدید در ماه میلادی گذشته اضافه کرده و نرخ بیکاری به ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: ریسک ریزش قیمت طلا پس از اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا وجود دارد و این فلز ارزشمند ممکن است شاهد نوسان فزاینده و فضای معاملاتی متلاطم باشد.

هرچند در هنگام رشد تورم طلا به عنوان محلی امن برای سرمایه گذاری مطرح می‌شود، اما کاهش اقدامات محرک مالی و بالا رفتن نرخ بهره سبب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه دولتی و رشد ارزش دلار می‌شود و این جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می‌دهد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود زمان آغاز سیاست انقباضی خود را اعلام نماید.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید