اعتراض عجیب یک فیلم‌ساز به سانسور!

اعتراض عجیب یک فیلم‌ساز به سانسور!
کد خبر : ۱۰۰۳۲
بازدید : ۶۴۴۹
اجبار منتقدان به تماشای 10 ساعت خشک شدن رنگ دیوار
نمایی از فیلم "خشک شدن رنگ"

فرادید | هیئت سانسور فیلم انگلستان (BBFC) رسماً به فیلمی ده ساعته از خشک شدن رنگ دیوار، درجۀ "U" داده است. این فیلم توسط چارلی لاین، فیلمساز بریتانیایی، در اعتراض به رفتار این هیئت نظارت ساخته شده است.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، لاین ابتدا یک کمپین تامین سرمایه راه‌اندازی کرد تا هزینۀ پذیرش فیلمی با عنوان "خشک شدن رنگ" در هیئت طبقه‌بندی را تامین کند. فیلم او یک سکانس تدوین نشده ده ساعته از خشک شدن رنگ سفید روی یک دیوار آجری است. پول جمع‌آوری شده برای پرداخت تعرفه‌ای که BBFC برای طبقه‌بندی فیلمها تعیین کرده، مصرف شد. لاین معتقد است که این تعرفه، هزینه‌ای غیرضروری بر فیلمسازان مستقلی است که برای پذیرش فیلمشان به طور میانگین باید 1000 دلار بپردازند.

اجبار منتقدان به تماشای 10 ساعت خشک شدن رنگ دیوار
چارلی لاین

لاین اعلام کرده بود که هر میزان که سرمایۀ جمع آوری شده بیش از میزان تعرفه باشد، مابقی خرج افزایش زمان فیلم خواهد شد. کمپین او در نهایت موفق به جمع آوری 5936 پوند شد که به او اجازه داد فیلمی 607 دقیقه‌ای را به هیئت سانسور بفرستد. البته این طولانی‌ترین فیلمی نیست که هیئت سانسور بررسی کرده و این عنوان متعلق به فیلم "آوت 1" اثر ژاک ریوِت است که در 1971 برای طبقه‌بندی به هیئت سانسور ارجاع شده بود.

هیئت سانسور بریتانیا اخیراً به خاطر اعطای درجۀ +18 به فیلمی با نام "خاطرات یک دختر نوجوان" مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

لاین عکس گواهینامۀ فیلم را در توییتر خود به اشتراک گذاشته و ذیل آن نوشته: "5936 پوند خرج این شد!"

اجبار منتقدان به تماشای 10 ساعت خشک شدن رنگ دیوار

هیئت سانسور بریتانیا در واکنش به این موضوع بیانیۀ زیر را ارایه کرده است: "BBFC این فیلم را همچون هر فیلم ارجاعی دیگری مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در رابطه با انگیزه‌های پشت ساخت این فیلم (به عنوان اعتراضی علیه سانسور و تعرفۀ ارزیابی) باید گفت که BBFC در سال 1912 توسط خود اهالی صنعت سینما بنیانگذاری شده تا نهادی مستقل باشد برای طبقه‌بندی هماهنگ فیلم به صورت ملی."

فیلم آقای لاین درجۀ U دریافت کرده که به معنی مناسب بودن آن برای همه است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید