هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۳

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۳

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۳ آبان ماه در اغلب مناطق کشور رگبار باران گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ می‌دهد که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف خواهد بود.

کد خبر : ۱۰۰۳۶۹
بازدید : ۵۵۶۵

فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز ۱۳ آبان ماه در کل نوار شمالی و مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور همچنین در شمال بوشهر و فارس رگبار باران گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ می‌دهد که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف خواهد بود.

روز جمعه بارش در شمال غرب و شمال شرق تضعیف شده است و در مناطق ساحلی خزر، شرق زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، غرب یزد، کرمان و هرمزگان بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، شنبه در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق این وضعیت تداوم دارد.

یکشنبه نیز بارش در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش می‌یابد و فقط در جنوب اصفهان، شرق لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و فقط در مناطقی از جنوب اصفهان، شمال فارس، غرب یزد، نیمه شمالی کرمان و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

همچنین امروز و فردا در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود همچنین دریای خزر در روز‌های پنجشنبه و جمعه مواج خواهد بود.

از پنجشنبه تا شنبه در غالب مناطق کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

آسمان تهران فردا و پس فردا ابری همراه با مه رقیق و بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا فردا حداقل ۱۱ و حداکثر ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و طی شنبه حداقل دما ۸ و حداکثر ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز و بندرعباس با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۱۳ و ۱۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید