بهترین روش‌های ضدپیری و جوان‌سازی پوست

بهترین روش‌های ضدپیری و جوان‌سازی پوست

با ایجاد روش‌های نوین و فناوری‌های جدید در علم پزشکی، الزامی نیست برای جوان‌سازی صورت و رفع نواقص پوستی، متحمل عمل جراحی شوید. امروزه روش‌های موثری بسیاری وجود دارد که بدون جراحی و درد انجام می‌شوند

کد خبر : ۱۰۰۶۹۱
بازدید : ۲۰۹۱۹

فرادید | پوست انسان بلافاصله پس از عبور از دوران نوجوانی شروع به پیر شدن می‌کند. پیری ذاتی یا فرآیند طبیعی پیری عمدتاً توسط ژن‌های ما کنترل می‌شود و به صورت چین و چروک و خطوط روی صورت ما نمایان می‌گردد. سبک زندگی و عوامل محیطی و همچنین ژنتیک باعث می‌شود که ما پیرتر از آنچه که هستیم به نظر برسیم. با بالا رفتن سن، پوست خشک و شل‌تر می‌شود.

به گزارش فرادید؛ ما انسان ها تمایل داریم جوان‌تر به نظر برسیم، زیرا این امر اعتماد به نفس ما را افزایش می‌دهد. این باعث می‌شود بهتر به نظر برسیم و احساس سلامتی بیشتری داشته باشیم. انگیزه‌های اجتماعی زیادی نیز برای این کار وجود دارد. خوشبختانه در حال حاضر درمان‌های زیادی وجود دارد که افتادگی صورت را اصلاح می‌کند و عضلات آنرا را بهبود می‌بخشد. روش‌های غیرجراحی زیادی نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسید.

در اینجا بهترین درمان‌های ضد پیری غیر جراحی برای سال ۲۰۲۲ آورده شده است

۱. میکرو جریان - لیفت صورت غیر جراحی

بهترین روش‌های ضدپیری و جوان سازی پوست بدون جراحی

درمان میکروجریان یک فیشیال صورت است که بر روی پوست و ۲۶ ماهیچه گردن شما تمرکز دارد. در اینجا، یک جریان الکتریکی درجه پایین، برای تقویت تولید آدنوزین تری فسفات، که پروتئین‌های ساختاری بدن شما مانند کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند، به صورت متقاضی منتقل می‌شود. این روش، ماهیچه‌ها را تقویت کرده و باعث سفت‌تر شدن آن‌ها می‌شود و همچنین چهره‌ای سالم به فرد می‌بخشد.

این درمان همچنین سیگنال‌های طبیعی بدن را برای القای ترمیم بافت تحریک می‌کند. به همین دلیل پوست آسیب دیده شروع به ترمیم می‌کند.

مزایای درمان میکروجریان

میکروجریانِ صورت، علائم ایجاد چین و چروک زودرس را از بین می‌برد. نتیجه تقریباً فوری است. اکثر مردم تنها پس از یک جلسه بهبودی فوری را مشاهده می‌کنند. گونه‌های برجسته‌تر، پوستی حجیم‌تر، خط فک مشخص‌تر و ابرو‌هایی بلندتر خواهید داشت. نتیجه این روش فقط روی پوست شما تاثیرگذار نیست، زیرا فناوری میکروجریان روی لایه‌های زیرین پوست و عضلات نیز تاثیر می‌گذارد.

این روش کاملا بی خطر و بدون درد است. اما اگر مجبورید از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب استفاده کنید و یا باردار هستید از آن اجتناب کنید، زیرا از جریان الکتریکی درجه پایین استفاده می‌شود که برای هردوی موارد بالا خطرناک است. همچنین در صورت داشتن هر گونه حساسیت یا بیماری پوستی با پزشک خود مشورت کنید.

۲. لایه برداری با لیزر

بهترین روش‌های ضدپیری و جوان سازی پوست بدون جراحی

لایه برداری پوست با لیزر چیست؟ این یک درمان ضد پیری بدون جراحی است که در آن از انرژی نور برای ترمیم و بازسازی سلول‌های پوست شما استفاده می‌شود. به همین دلیل است که به آن نور درمانی نیز می‌گویند. گاهی اوقات به این روش تبخیر لیزری و لایه برداری لیزری نیز گفته می‌شود.

اشعه‌های نور ارتعاشی متمرکز و تیز به سمت پوست آسیب دیده شما هدایت می‌شود که باعث ایجاد لکه‌های پیری می‌شود. سپس پوست آسیب دیده لایه به لایه برداشته می‌شود.

این یک فرآیند کاملا بی خطر است، به شرطی که توسط یک متخصص پوست واجد شرایط و تایید شده انجام شود. برخی از افراد درد خفیف، تورم، جای زخم، پوسته پوسته شدن و عفونت را در محل درمان گزارش کرده اند. بی‌شک بهترین متخصص می‌تواند خطرات را به حداقل برساند.

مزایای لایه برداری با لیزر

لایه برداری با لیزر مزایای متعددی دارد. با تقویت فعالیت کلاژن، تشکیل سلول‌های جدید پوست را تقویت می‌کند، پوستی جوان‌تر به شما می‌دهد، این روش باعث بهبودی در سیستم تخلیه لنفاوی و نیز گردش خون می‌شود. همچنین تورم را کاهش می‌دهد و حتی به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ بنابراین می‌بینید که لایه برداری با لیزر صرفا به پوست مختص نمی‌شود و از بسیاری جهات سلامت را بهبود می‌بخشد.

۳. پرکننده‌های پوستی

بهترین روش‌های ضدپیری و جوان سازی پوست بدون جراحی

با افزایش سن، پوست انسان خاصیت ارتجاعی، کلاژن و اسید هیالورونیک را از دست می‌دهد. این یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک است که معمولاً در خطوط فک، گونه ها، نواحی اطراف دهان و اطراف چشم ظاهر می‌شود. فیلر پوستی یک روش درمانی کلاژنی موثر برای رفع این موارد است.

فیلر‌های پوستی چیست؟

این‌ها پرکننده‌های بافت نرم هستند که برای پر کردن چین و چروک‌های صورت به پوست شما تزریق می‌شوند. پرکننده‌ها همچنین باعث ایجاد حجم دهی می‌شود و فرم صورت را بهبود می‌بخشند. فیلر تزریقی ظاهری صاف را به پوست شما باز می‌گرداند. با این حال، پرکننده‌ها معمولا موقتی هستند، زیرا بدن شما مواد را به آرامی جذب می‌کند.

پس از تمیز کردن و استفاده از یک ماده ضد باکتری در ناحیه مورد نظر، متخصص زیبایی یا پزشک، فیلر پوستی را به شما تزریق می‌کند. معمولا اسید هیالورونیک با یک سوزن کوچک به بدن شما تزریق می‌شود. اکثر افراد احساس سوزش خفیف را گزارش می‌کنند، اما معمولا بدون درد است.

مزایای تزریق فیلر پوستی

فیلر ساختار، شکل و حجم پوست چروکیده شما را بهبود می‌بخشد. ممکن است پس از حدود شش ماه به درمان بعدی نیاز داشته باشید.

۴. درمان IPL

بهترین روش‌های ضدپیری و جوان سازی پوست بدون جراحی

روش IPL (نور با پالس شدید) نیز یک درمان موثر برای جلوگیری از علائم پیری است. این روش درمانی برای درمان آسیب‌های ناشی از نور خورشید، ترک‌های پوستی، لکه‌های ناشی از افزایش سن، رنگدانه‌های نامنظم، کک و مک، لکه‌های قهوه‌ای و چین و چروک صورت موثر است. نواحی گردن و سینه نیز با این روش قابل درمان است. به این روش «جوانسازی نوری» نیز می‌گویند، زیرا این روش نه تنها پوست شما را بهبود می‌بخشد، بلکه ظاهر جوانی شما را باز می‌گرداند.

مزایای درمان IPL پوست

مزایای بسیاری برای این روش بدون درد وجود دارد. این روش می‌تواند آکنه را کنترل کند، قرمزی پوست را کاهش دهد، رگ‌های خونی کوچک را ترمیم کند و علائم پیری را به حداقل برساند.

یک مطالعه بالینی در بین ۳۸ بیمار برای بررسی اثربخشی درمان IPL انجام شد. شش ماه پس از درمان، بهبود عالی در ۳ بیمار (۹.۱%)، بهبود قابل توجه در ۷ بیمار (۲۱.۲%)، بهبود متوسط ​​در ۹ بیمار (۲۷.۳%)، بهبود خفیف در ۹ بیمار (۲۷.۳%) مشاهده شد؛ و در نهایت در ۵ بیمار (۱۵.۱%) بهبودی اندک بود یا بدون بهبودی بودند.

۵. سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی (RF)

بهترین روش‌های ضدپیری و جوان سازی پوست بدون جراحی

درمان با فرکانس رادیویی (RF) یک روش غیر تهاجمی برای بهبود ظاهر پوست است. در این روش امواج انرژی لایه‌های عمیق پوست یا درم را که کلاژن تولید می‌کند گرم می‌کند. امواج الکترومغناطیسی نوعی تشعشع است، اما کاملا بی خطر می‌باشند. سفت کردن پوست با RF حدود یک میلیارد برابر کمتر از اشعه ایکس انرژی آزاد می‌کند.

مطالعات نشان داده اند که عبور از دمای بالای ۱۱۵ درجه فارنهایت (معادل ۴۶ درجه سانتیگراد) در مدت ۳ دقیقه باعث می‌شود بدن پروتئین‌های شوک حرارتی را آزاد کند که اجازه تولید الیاف کلاژن جدید را می‌دهد. این بسیار مهم است، زیرا کاهش تولید کلاژن با افزایش سن، دلیل اصلی افتادگی پوست و سایر علائم پیری است.

مزایای روش رادیوفرکانس صورت

مزایای اصلی این روش کاهش چین و چروک و سفت شدن پوست است. همچنین می‌تواند با آسیب‌های ناشی از نور خورشید مبارزه کند.

خطوط ریز، چین و چروک، پوست خشک و لکه‌های پیری از علائم طبیعی پیری هستند. این علائم با افزایش سن به طور قطع ظاهر می‌شوند و اجتناب ناپذیر است. با این حال، خوشبختانه، بسیاری از درمان‌های ضد پیری وجود دارد که می‌تواند به شما در درمان چین و چروک زودرس کمک کند و بسیاری از علائم پیری را معکوس کند.


توجه: فرادید هیچکدام از این روش‌های درمانی را تأیید یا رد نمی‌کند و مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد. این مقاله صرفا یک ترجمه از منبع اصلی است. برای انجام هر یک از روش‌های درمانی بالا، حتما با متخصص پوست با تجربه مشورت کنید.


منبع: devdiscourse.com
مترجم: بابک زمانی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید