هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۳

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۳

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۳ آبان ماه در برخی استان‌های کشور افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۰۷۳۴
بازدید : ۵۳۴۲

فرادید | با توجه به تحیل نقشه‌های هواشناسی ایران طی امروز ۲۳ آبان ماه و فردا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک و روز دوشنبه علاوه بر این شهر‌ها در مشهد نیز افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بعداز ظهر دوشنبه در برخی نواحی استان‌های کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان و لرستان بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می‌دهد.

روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب، جنوب غرب، نواحی مرکزی کشور مثل استان اصفهان و برخی مناطق یزد، شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی، اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در مناطق سردسیر و مرتفع نیز بارش برف رخ می‌دهد.

چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در مرکز، شرق، شمال شرق، شرق سواحل شمالی کشور و در زاگرس مرکزی شامل چهارمحال وبختیاری، شرق لرستان و غرب و جنوب غرب اصفهان پیش‌بینی و به‌تدریج این سامانه در اواخر وقت چهارشنبه از شرق کشور خارج می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران؛ همچنین روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی آفتابی انتظار می‌ئود.

سه شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر، حدود ۵ تا ۱۰ درجه، در استان اردبیل ۶ تا ۱۲ درجه کاهش دما و چهارشنبه و پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز ۴ تا ۸ درجه و در شمال شرق، در حدود ۵ تا ۱۲ درجه کاهش دما رخ می‌دهد.

طی امروز تا قبل از ظهر دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا ابری گاهی غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه ابری گاهی بارش باران و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید