از خوردن «جو دوسر» غافل نشوید!

از خوردن «جو دوسر» غافل نشوید!

جو دوسر منبع خوب فیبر و کربوهیدرات است و از طرفی پروتئین بیشتری نسبـت بـه اکثـر غـلات دارد. همچنیـن ویتـامین مواد معدنی و آنتی اکسیدان زیادی نیز در آن وجود دارد.

کد خبر : ۱۰۰۷۴۶
بازدید : ۵۴۲۰

جو دوسر یکی از غلات شناخته شده است که امروزه توجه بسیاری به آن شده و افراد آن را به عنوان اوتمیل در وعده صبحانه و عصرانه به همراه آبمیوه، شیر، آجیل و تیکه‌های میوه مصرف می‌کنند.

شما می‌توانید اوتمیل را در وعده صبحانه و یا عصرانه تهیه کنید و آن را با هر موادغذایی دیگری ماننده غلات، شکلا، میوه و آبمیوه وشیر درست کنید و نه تنها از خواص جودوسر بلکه از خواص موادغذایی دیگر نیز بهره‌مند شوید.

جو دوسر منبع خوب فیبر و کربوهیدرات است و از طرفی پروتئین بیشتری نسبـت بـه اکثـر غـلات دارد. همچنیـن ویتـامین مواد معدنی و آنتی اکسیدان زیادی نیز در آن وجود دارد.

۱. به بهبود فرآیند هضم کمک می‌کند: جودوسر سرشار از فیبر محلول بتاگلوکان است که باکتری‌های سالم روده را زیـاد می‌کنـد و از طـرفی احساس سیری بیشتری به شما می‌دهد.

۲. فشارخون را کاهش می‌دهد: جو دوسر کامل دارای آنتـی اکسیـدان و ترکیبات گیاهی مفید به نام پلی فنول است. آنتی اکسیدانی به نام آوانانترامید بـا افـزایش تولیـد نیتریک اسیـد بـه کـاهش فشار خون گشـاد شـدن رگ هـای خـونی و بهتـر شـدن جـریان خـون کمک می‌کند و فقط در جو دوسر یافت می‌شود.

۳. از قلب محافظت می‌کند: یکـی از عـوامل اصلـی بیمـاری‌های قلبی، افزایش سطح کلستـرول خـون است. فیبـر بـتـاگـلـوکان در جـو دوسـر، میـزان کلسترول را کاهش می‌دهد.

۴. قند خون را کنترل می‌کند: فیبـر بتاگلوکان موجود در جـو دوسر باعث جذب بیشتر گلوکز در خون می‌شود، مقاومت در برابر انسولین را بهبود می‌بخشد و سطح قند خون را کنترل می‌کند و برای افـراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به شدت توصیه می‌شود.

۵. به مراقبت از پوست کمک می‌کند: جـودوسر کلوئیـدی (ریز) مدت‌ها است که برای درمان خشکی و خارش پوست استفاده می‌شـود و محصـولات پوستی حاوی جو دو سر می‌توانند اگزما را درمان کنند. (استفاده غیر خوراکی)

۶. یبوست را در سنین بالا از بین می‌برد: تحقیقات نشان داده اند که سبـوس جو دوسر به کاهش یبوست در افراد مسن کمک زیادی می‌کند و استفاده آن‌ها از انواع ملین‌ها را به حداقل رسانده است.

منبع: طلا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید