قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۴

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۴ آبان ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۵۹ دلار و ۴۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۰۷۶۵
بازدید : ۴۰۸۲

فرادید | طلا همچنان بالای ۱۸۵۰ دلار معامله می‌شود. امروز ۲۴ آبان ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۳ درصد به ۱۸۵۹ دلار ۴۹ سنت رسید.

سرعت رشد تورم در آمریکا که رکورد سه دهه‌ای را شکسته است، سرمایه‌گذاران را به سمت طلا هدایت کرده و این فلز ارزشمند هفته گذشته حدود سه درصد افزایش یافت.

به گزارش فرادید؛ تحلیل‌گران تاکید می‌کنند پس از گذشت طلا از مرز ۱۸۵۰ دلار در هر اونس، طلا می‌تواند برای افزایش بیشتر آماده شود.

فرانک چالی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "آر جی او فیوچرز" چنین گفت: همه چیز مربوط به تورم است. بازار در حال پذیرفتن این حقیقت است که تورم مدت طولانی‌تری ادامه خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که در روز‌های آینده همه نگاه‌ها به محدوده معاملاتی ۱۸۳۵ تا ۱۸۷۵ دلاری طلا خواهد بود. حرکت به پایین نشان دهنده پایان نوسان فعلی است، در حالی که حرکت به بالا می‌تواند حرکت به سمت ۲۰۰۰ دلار در هر اونس را آغاز کند.

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ گفت: مسیر به سوی ۱۹۰۰ دلار اکنون بسیار روشن است. در پایین ۱۸۰۰ دلار فرصت خرید خوبی دیده می‌شود. چشم انداز چند ماه نخست سال ۲۰۲۲ خوب است. پیش بینی می‌کنیم طلا در پایان سال روند صعودی پیدا کند که تا ژانویه و فوریه هم ادامه داشته باشد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: بسیاری از سرمایه گذاران منتظر این بودند. طلا دقیقاً همان کاری را انجام داد که قرار بود انجام دهد، یعنی محافظت از سرمایه گذاران در برابر افزایش تورم.

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex گفت که در حالی که طلا عملکرد چشمگیری داشته است. اما، او متقاعد نشده است که این فلز گرانبها می‌تواند در برابر باد‌های معکوس ناشی از افزایش بازده اوراق قرضه و تقویت دلار آمریکا مقاومت کند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت "تی دی سکیوریتیز" گفت: این احتمال وجود دارد که طلا پیش از صعود در هفته جاری، اندکی نفس تازه کند. طلا برای رسیدن به رکورد بالایی که در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسانده بود باید به بالای ۱۸۷۵ دلار حرکت کند.

ما حدود دو ماه پیش از این که بانک مرکزی آمریکا لحن موافق‌تری برای افزایش نرخ‌های بهره پیدا کند، زمان داریم. در این فاصله ممکن است قیمت طلا در سطح قابل توجهی باشد، زیرا افراد بیشتری می‌گویند بانک مرکزی از تورم عقب افتاده است. ممکن است طلا تلاش کند در ابتدای سال ۲۰۲۲ رکورد قیمت همه زمان‌ها را بشکند.

آدریان دی، رئیس آدریان دی گفت: جن تورم از بطری خارج شده است و برای مدتی دیگر باز نخواهد گشت. از آنجایی که سرمایه گذاران عام به طلا روی می‌آورند تا حتی اندکی جبران خسارت کنند، این حرکت طلا می‌تواند چشمگیر باشد.

نه تنها با افزایش تورم، طلا مجدداً علاقمند پیدا می‌کند، بلکه برخی تحلیلگران گفته اند که ترس فزاینده مبنی بر از دست دادن کنترل فدرال رزرو همچنان به حمایت از قیمت‌ها ادامه خواهد داد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید