قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی امروز اول آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۴۵ دلار و ۸۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۰۳۱
بازدید : ۵۹۸۸

فرادید | طلا علیرغم افزایش ناچیز در ۲۴ ساعت گذشته، اما نسبت به هفته پیش با قیمت کمتری معامله می‌شود. امروز اول آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۰۹ درصد به ۱۸۴۵ دلار و ۸۵ سنت رسید.

قیمت طلای جهانی که در روز‌های پایانی هفته پیش از هفته گذشته توانسته بود از مرز‌های حساس ۱۸۳۵ دلار و ۱۸۵۰ دلار عبور کند، در روز جمعه اخیر مرز ۱۸۵۰ دلار را از دست داد و در پایان معاملات روی ۱۸۴۵ دلار قرار گرفت.

به اعتقاد تحلیل‌گران یکی از مهم‌ترین عواملی که قیمت طلا را تحت فشار قرار داد، اظهارات یکی از مقامات فدرال رزرو در مورد تورم بود.وی در اظهارات خود با لحنی جدی در مورد تورم اظهار نگرانی کرد و گفت دیگر نمی‌توانیم بگوییم تورم گذراست و اگر اقدام جدی صورت نگیرد کنترل تورم از دست فدرال رزرو خارج می‌شود، این مقام فدرال رزرو لازم دانست که برنامه کاهش خرید دارایی با سرعت بیشتری پیگیری شود.

در حالیکه تورم و عدم اطمینان نسبت به آینده معمولا بر قیمت طلا تاثیر مثبت دارد، قیمت طلا این بار به این ترس فراگیر در بین مقامات فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی دنیا واکنش منفی نشان داد. ترس قیمت طلا بیشتر از این بود که فدرال رزرو اولویت‌های خود در مورد اشتغال و تورم را تغییر دهد و حتی با پرداخت هزینه بیشتر در مقابل تورم بایستد.

از جنبه نزولی، اگر حمایت استاتیک در ۱۸۵۰ دلار شکست بخورد، می‌توان ضرر‌های بیشتری را شاهد بود. در زیر این سطح، فروشندگان می‌توانند ۱۸۳۰ دلار و ۱۸۲۰ دلار را هدف قرار دهند.

نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی ABC Bullion گفت که او انتظار دارد قیمت طلا در هفته آینده ضعیف‌تر شود، زیرا این فلز گرانبها نمی‌تواند به بالای ۱۸۷۳ دلار در هر اونس برسد. او گفت: اگر قیمت این هفته بالاتر نرود و به زیر ۱۸۷۳ دلار آمریکا بسته شود، آن‌وقت بازیگران کوتاه‌مدت ممکن است روند نزولی را امتحان کنند، به‌ویژه که دلار حمایت‌هایی پیدا می‌کند.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس گفت که او شاهد حمایت ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است. وی افزود: تقویت دلار آمریکا می‌تواند در کوتاه‌مدت یک باد مخالف برای طلا ایجاد کند.

او معتقد است که اندیکاتور‌های هفتگی نشان می‌دهند که سود‌های بیشتری محتمل است. تا زمانی که سطح ۱۸۵۰ دلار حفظ شود، بازار می‌تواند دوباره تا ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۵ دلار حرکت کند. شکست ۱۸۵۰ دلار نشان‌دهنده حرکت به ۱۸۳۲ دلار و شاید ۱۸۲۰ دلار است.

این هفته ۱۷ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، هشت تحلیلگر، معادل ۴۷ درصد، رای به افزایش قیمت طلا در هفته آینده دادند. در عین حال، چهار تحلیلگر معادل ۲۴ درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی بودند و پنج تحلیلگر معادل ۲۹ درصد نسبت به قیمت‌ها بی طرف بودند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید