۵ اشتباه بزرگ در درست کردن جوجه کباب

۵ اشتباه بزرگ در درست کردن جوجه کباب

جوجه کباب یکی از محبوب‌ترین غذا‌های کبابی در بین ایرانیان است که مرسوم است از مرغ ریز و ترد استفاده می‌شود و آن را پس از خرد کردن در مواد جوجه کباب مزه دار می‌کنند.

کد خبر : ۱۰۱۰۵۴
بازدید : ۲۶۴۹۷

برای داشتن یک جوجه کباب خوشمزه و حرفه‌ای باید این ۵ نکته مهم را بدانید تا بتوانید جوجه کباب مخصوص سرآشپز را تهیه کنید.

جوجه کباب یکی از محبوب‌ترین غذا‌های کبابی در بین ایرانیان است که مرسوم است از مرغ ریز و ترد استفاده می‌شود و آن را پس از خرد کردن در مواد جوجه کباب مزه دار می‌کنند.

مواد جوجه کباب عموما شامل: پیاز، ماست، روغن، زعفران، نمک و فلفل سیاه است البته برخی با توجه به علاقه شخصی خود مقدار فلفل دلمه‌ای و سیر نیز اضافه می‌کنند.

اما ۵ اشتباهی که در درست کردن جوجه کباب نباید مرتکب شوید:

۱. اول آبلیمو و نمک نزنید: قبل از اضافه کردن آبلیمو و نمک ابتدا روغن به آن اضافه کنید تا جوجه‌ها با روغن کاور شوند و بعد آبلیمو و نمک بزنید. به این شکل جوجه‌ها هرگز بعد از پخت خشک نمی‌شوند.

۲. هرگز پیاز را رنده نکنید: اگر پیاز را رنده کنید به تکه‌های جوجه می‌چشبند و در هنگام کباب کردن پیاز‌ها سیاه می‌شوند و شما فکر می‌کنید جوجه آماده است درحالی که جوجه خام است و از طرفی دیگر پیاز‌ها نیز مرغ را تلخ می‌کنند. بهتر است جوجه پیاز را خلالی کنید.

۳. زعفران را با موادقاطی نکنید: هرگز زعفران دم شده با دیگر مواد ترکیب نکنید در این صورت فقط مواد جوجه رنگ می‌گیرد و جوجه رنگ کمی دارد. بلکه بهتر است زعفران را در ابتدا به سطح مرغ بزنید و بگذارید یک ساعت استراحت کند و سپس مابقی مواد را اضافه کنید.

۴. از ادویه‌ها غافل نشوید: مرغ ذاتا دارای بوی نامطبوعی است که اضافه کردن پیاز و زعفران تا حد زیادی این بو را می‌گیرد با این حال اضافه کردن ادویه‌هایی مانند پودر سیر و فلفل سیاه و پودر پیاز می‌تواند طعم جوجه‌ها را خوشمزه کند.

۵. کره را جایگزین روغن مایع نکنید: کره در اثر سرما سفت می‌شود حتی اگر ان را گرم کنید، اما مرغ سرد است و در نهایت موادجوجه در یخچال قرار می‌گیرد و هیچ تاثیری بر روی نرم ماندن جوجه‌ها ندارد در نهایت اگر بخواهید می‌توانید برای عطر و طعم آن یک قاشق کره آب شده به جوجه‌های پخته شده اضافه کنید.

منبع: سایت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید