سه سناریو برای بورس تهران

سه سناریو برای بورس تهران

شاخص بورس البته از یک رویداد مهم هم میتواند در هفته جاری سیگنال بگیرد؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با ابراز خوش بینی‌ها نسبت به حذف قیمت گذاری دستوری و ارایه بسته‌های حمایتی از بازار سهام و اعمال شیوه جدید قیمت گذاری خودرو منتظر است که سیگنال‌های مثبتی بگیرد.

کد خبر : ۱۰۱۳۵۵
بازدید : ۶۲۸۷

معاملات بازار سهام در هفته جاری می‌تواند متفاوت از هفته سپری شده دنبال شود؛ با توجه به نتایج اولیه از مذاکرات برجامی وین و دو سویه مخالفان و موافقان درباره اعلام احتمالی نتایج با توجه به بسته پیشنهادی ایران و انتظار کشور‌های اروپایی، میتوان منتظر بود که سیگنال جدی از این ناحیه به بازار سهام رسال شود.

ایران پیشنهاد کرده بسته رفع تحریم‌ها به صورت یکجا برداشته شود و در صورت رفع تحریم‌ها توسط امریکا ایران پس از راستی آزمایی حاضر است به معاهده برجام بازگردد. با این وصف، همچنان نتایج دقیقی از این دور از مذاکرات منتشر نشده (تا به این لحظه ظهر جمعه) منتشر نشده و فعلا باید منتظر بود تا فردا قبل از بازگشایی‌ها چه اتفاقی رخ میدهد.

شاخص بورس البته از یک رویداد مهم هم میتواند در هفته جاری سیگنال بگیرد؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با ابراز خوش بینی‌ها نسبت به حذف قیمت گذاری دستوری و ارایه بسته‌های حمایتی از بازار سهام و اعمال شیوه جدید قیمت گذاری خودرو منتظر است که سیگنال‌های مثبتی بگیرد. حرکت شاخص بورس در شرایط کنونی در کانال ۱.۳ میلیون واحد دنبال میشود.

در هفته جاری، شاخص کل بورس در مسیری حرکت می‌کند که میتواند در سناریو‌های متعددی دنبال شود؛ در سناریوی نخست، شاخص کل بورس می‌تواند در همان کانال ۱.۳ میلیون واحد پیگیری و البته با توجه به وزن سیگنال‌های کاهشی نتواند چندان نوسان مثبت را تجربه کند.

در سناریوی دوم هم البته با بهره گیری از سیگنال‌های مثبت که نوسان لحظه‌ای دلار و کامودیتی‌ها میتواند جهت دهند باشد، شاخص میتواند در یک حرکت روبه جلو به کانال ۱.۴ میلیون واحد برگردد. البته یک سناریوی بینابین به مانند هفته گذشته هم ممکن است رُخ دهد و آن این است که بازار در یک محدود نوسانی مشخص شاخص دنبال شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید