دلتا منشاء اُمیکرون نیست

دلتا منشاء اُمیکرون نیست

استاد کوساکی می‌گوید که نمی‌تواند با اطمینان منشاء جغرافیایی نسخه امیکرون این ویروس را تعیین کند، اما احتمال دارد مکانی باشد که در آن تجزیه و تحلیل کامل ژنوم این نسخه انجام نگرفته است.

کد خبر : ۱۰۱۳۹۵
بازدید : ۵۹۱۳

یک متخصص ژاپنی می‌گوید: نسخه اُمیکرون ویروس کرونا احتمالا از نسخه‌ای جهش ژنتیکی کرده است که با نسخه‌های آلفا و دلتای آن فرق دارد.

یک تیم تخصصی به سرپرستی "کوساکی کنجیرو"، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه "کیئو"، داده‌های ژنتیکی ویروس کرونا را که از سراسر جهان گزارش شده اند، تجزیه و تحلیل کرده است. این تیم تخصصی، منشاء تغییرات و تاثیرات نسخه‌های ویروس کرونا را بررسی می‌کند.

استاد کوساکی می‌گوید که نمی‌تواند با اطمینان منشاء جغرافیایی نسخه امیکرون این ویروس را تعیین کند، اما احتمال دارد مکانی باشد که در آن تجزیه و تحلیل کامل ژنوم این نسخه انجام نگرفته است.او اضافه می‌کند که احتمال دارد امیکرون از طریق جهش‌های مکرر ژنتیکی نسخه‌ای ایجاد شده باشد که با نسخه‌های آلفا و دلتا فرق دارد.

به گزارش شبکه ملی رادیو و تلویزیون ژاپن، او در ادامه می‌گوید: نسخه امیکرون برای اولین بار توسط یک پژوهشکده در آفریقای جنوبی گزارش شد، اما داده‌هایی که در دست است نشان می‌دهد این نسخه از قبل در حال گسترش در اروپا بوده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید