طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده

طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده

در مرحله پایانی اجازه می‌دهیم که رول‌ها سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت رول‌ها سرخ شد، آن‌ها را بر می‌گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت روغن اضافی رول‌ها را با کاغذ روغنی می‌گیریم، سپس به همراه سس کچاپ سرو می‌کنیم. نوش جان.

کد خبر : ۱۰۱۴۳۰
بازدید : ۶۶۰۵

اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذا‌های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که در تهیه آن از مواد متنوعی استفاده می‌شود.

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوساله ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی ½ از هر رنگ
پنیر فتا یا پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
جعفری ۱ فنجان
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیر ۳ حبه
خمیر یوفکا یا نان لواش یک بسته
لیمو ترش ۱ یا ۲ عدد
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه به مقدار کافی
ادویه گوشت یا مکزیکی ۱ قاشق چایخوری
طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده

مرحله اول: برای تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده خوشمزه، ابتدای کار گوشت را به تکه‌های کوچک تقسیم می‌کنیم، سپس درون چرخ گوشت می‌ریزیم و چرخ می‌کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می‌کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم.

مرحله دوم: حالا فلفل دلمه‌ای رنگی را می‌شوییم و دانه‌های آن را خارج می‌کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. در ادامه سبزی جعفری را می‌شوییم، سپس آبکش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم: در این مرحله جعفری را به صورت ریز ساطوری می‌کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می‌شوییم، سپس پوست آن را جدا می‌کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. یک تابه مناسب انتخاب می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دهیم.

مرحله چهارم: حالا مقداری روغن درون تابه می‌ریزیم، سپس پیاز را به تابه اضافه می‌کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می‌کنیم، سپس سیر را له می‌کنیم و به تابه اضافه می‌کنیم، سپس تفت می‌دهیم تا پیاز و سیر سبک و طلایی شود.

مرحله پنجم: در این مرحله گوشت چرخ کرده را درون تابه می‌ریزیم، سپس خوب تفت می‌دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. فلفل سیاه، زردچوبه و نمک را به گوشت چرخ کرده اضافه می‌کنیم، سپس تفت می‌دهیم تا عطر و طعم ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله ششم: حالا فلفل دلمه‌ای خرد شده را درون تابه حاوی گوشت می‌ریزیم، سپس خوب تفت می‌دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه‌ای از بین برود. در ادامه جعفری خرد شده را به همراه گوجه فرنگی به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می‌کنیم.

مرحله هفتم: در این مرحله پنیر پیتزا را به مواد میانی اضافه می‌کنیم، سپس خوب مخلوط می‌کنیم تا پنیر آب شده و مواد با هم خوب ترکیب و یکدست شود. در ادامه پس از اینکه پنیر آب شد، تابه حاوی مواد را از روی حرارت بر می‌داریم.

مرحله هشتم: در این مرحله پنیر یوفکا را روی سطح کار قرار داده و به صورت طولی برش می‌زنیم. در ادامه مقداری از از مواد میانی در ابتدای خمیر یوفکا می‌ریزیم، سپس آنرا رول می‌کنیم و در انتهای خمیر مقداری آب می‌زنیم.

مرحله نهم: حالا لبه خمیر یوفکا را فشار می‌دهیم تا به طور کامل بچسبد و باز نشود تا مواد هنگام سرخ کردن از داخل اسپرینگ رول بیرون نریزد. در ادامه تمام خمیر‌های یوفکای برش زده را به همین صورت رول می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

مرحله دهم: در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم، سپس به اندازه‌ای روغن مایع اضافه می‌کنیم تا رول‌ها هنگام سرخ شدم در روغن شناور بماند. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، رول‌ها را درون تابه قرار می‌دهیم.

مرحله یازدهم: در مرحله پایانی اجازه می‌دهیم که رول‌ها سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت رول‌ها سرخ شد، آن‌ها را بر می‌گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت روغن اضافی رول‌ها را با کاغذ روغنی می‌گیریم، سپس به همراه سس کچاپ سرو می‌کنیم. نوش جان.

منبع: پانا مگ

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید