فایزر در برابر اومیکرون ۴۰‌برابر ضعیف‌تر است

فایزر در برابر اومیکرون ۴۰‌برابر ضعیف‌تر است

میزانِ آنتی‌بادی‌ای که برای مقابله با سویه اومیکرون در بدنِ دریافت‌کنندگانِ واکسن فایزر وجود دارد در حدود ۴۰‌برابر کم‌تر از میزانِ آنتی‌بادی‌ایست که برای مقابله با سایر سویه‌های این ویروس وجود دارد.

کد خبر : ۱۰۱۴۷۷
بازدید : ۲۲۹۲۴

فرادید | برطبق یافته‌های تحقیقی که توسط آفریقای جنوبی انجام شده است، واکسن فایزر-بایون‌تک در مقابل سویه تازه‌کشف‌شدۀ اومیکرون اثربخشی کمتری دارد.


به گزارش فرادید، محققان در مؤسسه تحقیقات سلامت آفریقا در دوربان نخستین آزمایش را برای بررسی میزان اثربخشی واکسن فایزر بر سویه اومیکرون انجام دادند و متوجه شدند میزانِ آنتی‌بادی‌ای که برای مقابله با سویه اومیکرون در بدنِ دریافت‌کنندگانِ واکسن فایزر وجود دارد در حدود ۴۰‌برابر کم‌تر از میزانِ آنتی‌بادی‌ایست که برای مقابله با سایر سویه‌های این ویروس وجود دارد.


این پژوهش به‌طور کلی نتیجه‌گیری می‌کند که واکسن فایزر برای مقابله با سویه اومیکرون که ماه گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد، اثربخشی پایین‌تری دارد.


البته محققان گفته‌اند که در این مقطع نمی‌توان متوجه شد که در افرادی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند، سویه اومیکرون در مقایسه با سایر سویه‌ها، تا چه میزان قدرت بیماری‌زایی دارد.


این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که تزریقِ دُز سوم واکسن برای افزایش میزان اثربخشی واکسن در مقابل این سویه به‌شدت جهش‌یافته ضرورت دارد.


عالی‌رتبه‌ترین کارشناس بیماری‌های عفونی در آمریکا، دکتر آنتونی فاوچی، گفته است که سویه اومیکرون، «به شدت مسری است»، اما «بیشتر از سویه دلتا» شدید نیست.


منبع: Independent
ترجمه: سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید