قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۰ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۲ دلار و ۷۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۵۳۹
بازدید : ۴۷۷۲

فرادید | نوسان طلا در کانال ۱۷۰۰ دلار همچنان ادامه دارد. امروز ۲۰ آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۰۲ درصد به ۱۷۸۲ دلار و ۷۲ سنت رسید.

در حالی که در آستانه انتشار آمار‌های تورم در آمریکا که می‌تواند فدرال رزرو را مجاب به انقباضی کردن سریعتر سیاست پولی اش کند سرمایه گذاران از خرید‌های عمده اجتناب می‌کنند، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و در مسیر ثبت چهارمین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

اد مویا از پلتفرم معاملات آنلاین OANDA معتقد است: «طلا پس از انتشار گزارش تورم که عمدتاً با پیش‌بینی‌ها مطابقت داشت، به آرامی روند خود را به مسیر گذشته بازگرداند.». اما مویا همچنین هشدار داد که چرخه افزایش نرخ بهره یک ریسک بزرگ است و می‌تواند باعث فروش وحشتناک طلا ودر نتیجه سقوط آزاد قیمت این فلزگرانب‌ها شود.

او گفت: «محدوده معاملاتی اخیر طلا از ۱۷۶۰ دلار و ۱۸۰۰ دلار ممکن است همچنان تا تصمیم گیری FOMC در هفته آینده باقی بماند.»

به گزارش فرادید؛ ترس از اومیکرون که در دو هفته گذشته در بازار‌های مالی مشاهده شده است، به سرعت محو شد و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با ریسک پذیری بیشتری وارد بازار‌ها شده‌اند. فایزر به تازگی گزارش داده که سه دوز از واکسن‌های این شرکت، می‌تواند اومیکرون را خنثی کند. اگرچه می‌توان گفت که دو دوز هم از اثرات جدی این سویه جلوگیری خواهد کرد.

با گذار از نگرانی اومیکرون، تمرکز بر موارد دیگر از جمله سرعت دادن فدرال رزرو به برنامه خرید اوراق قرضه، افزایش یافته است.

جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC هفته آینده برگزار خواهد شد. اکنون بازار انتظار دارد که فدرال رزرو در ماه می‌سال آینده نرخ بهره را افزایش دهد. البته نیاز به اشاره است که فدرال رزرو اخیرا دیدگاه خود را در رابطه با «گذرا بودن» تورم کنونی تغییر داده است.

FOMC یا کمیته بازار آزاد فدرال فدرال رزرو در نوامبر تصمیم گرفت که هر ماه ۱۵ میلیارد دلار از ۱۲۰ میلیارد دلاری که برای خرید اوراق قرضه و سایر خرید‌های دارایی برای حمایت از اقتصاد از زمان شیوع کووید-۱۹ در مارس ۲۰۲۰ هزینه کرده است، کاهش دهد.

با این حال، در هفته‌های اخیر، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و دیگر مقامات ارشد FOMC اعلام کرده‌اند که تیپرینگ سریع‌تر و افزایش نهایی نرخ بهره برای مهار تورم ناشی از پیامد‌های پاندمی کرونا، ضروری است.

استفن اینز مدیر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «با توجه به نگرانی سرمایه گذاران از انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو طلا آخرین تلاش‌ها برای باقی ماندن در محدوده قیمت ۱۷۷۰ تا ۱۸۱۰ دلار را انجام می‌دهد. اما هنوز وضعیت سویه اومیکرون به طور کامل مشخص نیست و این می‌تواند افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیاندازد که چنین اتفاقی به نفع بازار طلاست.»

این تحلیلگر بازار طلا در ادامه گفت: بازار‌ها خود را برای سه نوبت افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ آماده کرده اند؛ بنابراین در صورت عدم تحقق چنین پیش بینی‌ای امکان افزایش قیمت طلا وجود دارد واز این جهت سرمایه گذاران بازار طلا چندان نگران انقباضی شدن سیاست پولی نیستند، هرچند که چنین چشم اندازی در کوتاه مدت به ضرر قیمت طلاست.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید