شکلات بخورید، شاد شوید!

شکلات بخورید، شاد شوید!

محققان کره‌ای دریافته‌اند بزرگسالان سالمی که در مجموع ۳۰ گرم شکلات تلخ ۸۵ درصد در روز می‌خورند، در مقایسه با بزرگسالان سالمی که شکلات با کاکائو کمتر یا اصلاً شکلات مصرف نمی‌کنند، شادتر هستند.

کد خبر : ۱۰۱۵۶۱
بازدید : ۵۹۲۴

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، خوردن تنها ۱۰ گرم شکلات تلخ ۸۵ درصد سه بار در روز افراد را شادتر می‌کند.

شکلات تلخ، به شکلاتی گفته می‌شود که میزان کاکائو اضافه شده به آن بسته به میزان ماده خشک تا ۷۵درصد رسیده و میزان شکر آن بسیار کم است؛ بیشتر شکلات‌های تلخی که دارای بالای ۷۰ درصد کاکائو هستند، دارای مواد شیمیایی هستند که رابطه مستقیمی با افزایش کیفیت سلول‌های بدن دارند و در مقابله با بسیاری از بیماری‌ها مثل سرطان و بیماری‌های قلبی نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

دانشمندان فواید خلق و خوی را برای افرادی که ۳۰ گرم شکلات ۸۵ درصدی در روز می‌خوردند دریافتند. تصور می‌شود که بهبود خلق و خو با تغییرات میکروبی در روده مرتبط است؛ محققان کره‌ای دریافته‌اند بزرگسالان سالمی که در مجموع ۳۰ گرم شکلات تلخ ۸۵ درصد در روز می‌خورند، در مقایسه با بزرگسالان سالمی که شکلات با کاکائو کمتر یا اصلاً شکلات مصرف نمی‌کنند، شادتر هستند.

مطالعه جدید توسط محققان دپارتمان غذا و تغذیه، کالج اکولوژی انسانی، دانشگاه ملی سئول انجام شده و آن‌ها ادعا می‌کنند که تا به حال اطلاعات کمی در مورد اثرات مصرف روزانه شکلات تلخ وجود داشته است. این اولین مطالعه با ارائه شواهدی است که نشان می‌دهد، مصرف شکلات تلخ در زندگی روزمره بر حالات فیزیولوژیکی و روانی تأثیر می‌گذارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید