از علائم پنهانی اُمیکرون چه می‌دانید؟!

از علائم پنهانی اُمیکرون چه می‌دانید؟!

بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون از تعریق شبانه رنج می‌برند.

کد خبر : ۱۰۱۵۹۵
بازدید : ۵۴۴۰

طی جلسه توجیهی که توسط وزارت بهداشت آفریقای جنوبی برگزار شد، آنبن پیلای، پزشک عمومی، برخی علائمی که بیماران مبتلا به این سویه گزارش کرده بودند را فهرست کرد.

آنبن پلای اظهار کرد: بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون از تعریق شبانه رنج می‌برند. وی گفت: ممکن است این علامت مشخص در بیماران طی شب ظاهر شود، زیرا افرادی مشاهده شده‌اند که عرق شبانه دارند. تعریق شبانه زمانی است که فرد آنقدر عرق می‌کند که لباس و ملحفه او خیس می‌شود؛ حتی اگر جایی که می‌خوابد خنک باشد.

این پزشک عمومی افزود: بیماران مبتلا به این سویه با سرفه خشک، تب، خستگی و درد بدن زیاد به وی مراجعه می‌کنند. او تاکید کرد: زمانی که افراد واکسینه شده به این سویه مبتلا می‌شوند، وضعیت خیلی بهتری دارند.

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) معتقد است تزریق دوز تقویت‌کننده کووید برای محافظت در برابر سویه اُمیکرون ضروری است؛ اگرچه هنوز برای عدم اطمینان از نحوه عملکرد واکسن‌ها علیه این سویه خیلی زود است، ولی نشانه‌های دلگرم‌کننده زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد واکسن‌های فعلی محافظت در برابر سویه جدید ویروس را فراهم می‌کند.

داده‌های اولیه نشان می‌دهد تزریق دوز‌های تقویت‌کننده در برابر کووید ۱۹ سپر محافظتی اضافی در برابر بیماری ایجاد می‌کنند. در مقاله منتشر شده در نشریه نیچر ذکر شده که اگر این سویه عملکرد واکسن را تضعیف کند، محافظت بیشتر در برابر ویروس ممکن است با چهار واکسن یا بیشتر فراهم شود.

احتمالا فرمول‌های جدید واکسن پاسخ به این سوال را تقویت می‌کند که آیا دوز تقویت‌کننده باید به طور نامحدود ادامه یابد یا خیر. همچنین سویه اُمیکرون پیش‌بینی‌ها در مورد تاثیر کمپین‌های تقویت‌کننده واکسن در مسیر همه‌گیری را مبهم جلوه داده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) سویه اُمیکرون را نوع نگران کننده اعلام کرده است و نخست‌وزیر بریتانیا، بوریس جانسون نیز این هفته اقدامات جدیدی از جمله اجباری شدن استفاده از ماسک در بسیاری از مکان‌های سرپوشیده و همچنین دورکاری را برای مهار شیوع این ویروس اعمال کرده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید