خط قرمز اقتصادی دولت

خط قرمز اقتصادی دولت

عدالت در توزیع ثروت در بودجه ۱۴۰۱ مورد پیش بینی قرار گرفته است، ما بناداریم توسعه را در بخش‌های مختلف متوازن کنیم و عدالت را در آن مدنظر قرار دهیم.

کد خبر : ۱۰۱۶۴۳
بازدید : ۴۹۸۰

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (یکشنبه) که به منظور تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی رفت، در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: امروز در جهت توسعه یافتگی، مساله آب، برق، گاز، صنعت، معدن و حوزه آموزش کار‌های زیادی شده است، اما ما با مشکلات جدی در حوزه مسائل اقتصادی و اجتماعی مواجه هستیم و امروز به یک حرکت جهادی و برنامه دقیق نیاز داریم.

رئیسی تاکید کرد: رهبرانقلاب همواره نسبت به اصلاح ساختار بودجه، ارتقاء سرمایه گذاری و اشتغال، اصلاح نظام بانکی، و بهبود فضای کسب و کار تاکید کرده‌اند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید:

* در آسیب شناسی‌های اقتصادی وقتی به شرایط نگاه می‌کنیم، رشد اقتصادی کاهنده، تورم فزاینده و بی‌ثباتی اقتصاد و همچنین نامتوازن بودن توسعه در سرزمین و کیفیت نامناسب در بودجه ریزی را شاهد هستیم.

* اشکال جدی که در گذشته همه را رنج می‌داد، این بود که اقتصاد را به اراده بیگانگان گره زده بودند درحالی که می‌شد با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کار‌های زیادی انجام داد.

* {با اشاره به رشد اقتصادی پیش بینی شده در لایحه بودجه امسال}: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ یک رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف‌گیری است.

* عدالت در توزیع ثروت در بودجه ۱۴۰۱ مورد پیش بینی قرار گرفته است، ما بناداریم توسعه را در بخش‌های مختلف متوازن کنیم و عدالت را در آن مدنظر قرار دهیم.

* اولین هدف در بودجه ۱۴۰۱ ثبات اقتصادی است و عدم کسری بودجه شرط آن است. بانک‌ها باید منضبط اداره بشوند.

* افزایش پایه پولی و استقراض از بانک مرکزی خط قرمز بودجه ۱۴۰۱ است.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید