قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۷ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۹۸ دلار و ۱۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۷۶۷
بازدید : ۴۳۹۷

فرادید | طلا بیش از هر زمان دیگری به کانال ۱۸۰۰ دلار نزدیک شده است. امروز ۲۷ آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۰۵ درصد به ۱۷۹۸ دلار و ۱۵ سنت رسید.

اونس طلا در زمان کاری بازار یک هفته اخیر با حداقل نوسان همراه بود و قیمت جهانی طلا از روز شنبه تا پنجشنبه تنها یک دلار کاهش یافت، اما پس از تصمیم فدرال رزرو مبنی بر کنار گذاشتن سیاست انقباضی دوره کرونا ارزش دلار تضعیف شده و سبب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند، قیمت فلز زرد روز جمعه افزایش داشت و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اواسط نوامبر قرار گرفت.

به گزارش فرادید؛ شاخص ارزش دلار در جلسه قبل به پایین‌ترین رقم یک هفته گذشته رسید و موجب افزایش نسبی اشتها برای خرید طلا شد.

مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید درباره وضعیت بازار گفت: ضعف دلار باید اصلاح قیمت طلا و بالا رفتن آن را به دنبال داشته باشد. انتظارات برای تعدیل تدابیر محرک مالی و پولی است. اگر این دیدگاه بدون تغییر بماند، ماندن قیمت طلا در پایین مرز ۱۸۰۰ دلار منطقی خواهد بود.

گری رایس سخنگوی صندوق بین المللی پول دیروز گفت، تصمیم فدرال رزرو مبنی بر سرعت بخشیدن به توقف خرید اوراق قرضه پاسخ مناسبی به افزایش دستمزد‌ها و رشد تورم به شمار می‌رود، اما در عین حال ریسک‌هایی را متوجه بازار‌های نوظهور می‌سازد.

تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخ‌های بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا را افزایش می‌دهد و در نتیجه جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می‌کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید