قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازارِ امروز ۲۹ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۰۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۸۴۲
بازدید : ۴۶۰۶

فرادید | طلا بالاخره وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شد. امروز ۲۹ آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۲۳ درصد به ۱۸۰۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.

طلا پس از کاهش به ۱۷۵۰ دلار در اوایل هفته، یک چرخش شدید را پشت سر گذاشت. جریانات ریسک گریزی در میان افزایش ترس از تورم، فلز زرد را تقویت می‌کند. هدف بعدی صعودی برای XAU/USD هم ۱۸۳۵ دلار است.

بازار طلا در روز‌های اخیر به موضع تهاجمی فدرال رزرو جهت انقباض سیاست‌های مالی خود واکنش نشان داد. اونس طلا در بازار‌های جهانی از روز چهارشنبه حدود ۴۰ دلار افزایش یافت. به گفته تحلیلگران، در ادامه تصمیمات آتی فدرال‌رزرو و سایر بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های بزرگ جهان می‌تواند مسیر بازار‌ها به ویژه خوش‌بینی ایجاد شده درباره طلا را تا حدودی تغییر دهد.

به گفته اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند شرکت گینزویل کوین، در خصوص این که آیا بانک مرکزی آمریکا به آنچه هفته گذشته اعلام کرد، عمل می‌کند تا اندازه‌ای بدبینی وجود دارد و سه دور افزایش نرخ‌های بهره ممکن است بعید باشد. این تفکر وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا به این انتظارات عمل نمی‌کند.

میلمان گفت: ما به پایان ماه، پایان سه ماهه و پایان سال نزدیک می‌شویم. حجم معاملات بسیار اندک در هفته جاری را پیش بینی می‌کنم. طلا ممکن است به پایان ۱۸۰۰ دلار برگردد، زیرا حجم معاملات اندکی وجود خواهد داشت. پس از آغاز ژانویه خوش بینی بیشتری به طلا وجود دارد، اما طلا ممکن است در بازه معاملاتی بین ۱۷۵۰ تا ۱۸۵۰ دلار محبوس شود.

طلا عملا پس از موضع‌گیری فدرال رزرو درباره تسریع برنامه کاهش نرخ اوراق وافزایش احتمالی نرخ بهره برای سال ۲۰۲۲ روندی افزایشی به خود گرفت. با این حال هنوز بسیاری متقاعد نشده‌اند که فدرال‌رزرو توانایی آن را داشته باشد که در سال آینده سه بار نرخ بهره را افزایش دهد.

به گزارش فرادید؛ در صورتی که این ابهام‌ها به یقین تبدیل شود، احتمالا طلا به عنوان یک پناهگاه امن بیشتر مورد توجه فعالان بازار قرار خواهد گرفت.

با این حال، در حالی که برخی از تحلیلگران پتانسیل افزایش قیمت‌ها را کوتاه‌مدت می‌دانند، آن‌ها این را فرصتی دیگر برای رالی فروش می‌دانند، زیرا این فلز گرانبها در نهایت با باد مخالف افزایش نرخ‌های بهره واقعی در سال آینده روبرو خواهد شد.

کریس وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX.com، می‌گوید ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا و اندکی کاهش بازده واقعی اوراق قرضه به افزایش قیمت طلا کمک می‌کند. با این حال، او افزود که اگر طلا نتواند به بالای ۱۸۳۵ دلار برسد، او این رالی را یک فرصت فروش می‌بیند.

خوش‌بینی‌ها به روند صعودی اونس طلای جهانی از آنجایی نشات می‌گیرد که قیمت طلا هفته گذشته را در محدوده مثبتی به پایان رساند. به همین دلیل برخی از تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که طلا وضعیت خوبی دارد. به خصوص که طلا توانسته از حمایت ۱۷۵۰ دلاری دفاع کند.

البته همه تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه مدت صعودی نیستند. دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که او همچنان پتانسیل قوی‌تر شدن دلار آمریکا را در کوتاه مدت می‌بیند.

وی گفت: روز‌های پنجشنبه و جمعه برای قیمت طلا بسیار بی ثبات بوده است و دلیل آن نزول دلار آمریکا است. ظاهراً دلار آمریکا در کوتاه‌مدت در وضعیت اشباع خرید قرار گرفته بود و با پایان اصلاح نزولی دوباره شاهد تقویت ارزش دلار آمریکا خواهیم بود. ارزش دلار رابطه معکوسی با قیمت اونس طلای جهانی دارد. رشد ارزش دلار به معنی کاهش قیمت اونس طلای جهانی خواهد بود.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید