هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۳۰

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۳۰

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۳۰ آذرماه در اکثر استان‌های کشور بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق جنوبی کشور وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۱۸۹۵
بازدید : ۶۹۸۸

فرادید | باتوجه به تحلییل نقشه‌های هواشناسی ایران و با با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز ۳۰ آذرماه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی خوزستان، بوشهر، نیمه شمالی فارس، یزد، شمال کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و به‌صورت پراکنده در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، غرب کردستان، قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق جنوبی کشور وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها تا اواسط روز و در شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شمال غرب فارس است.

از اواسط روز ضمن تضعیف سامانه بارشی و عبور از مناطق مذکور، در شرق و شمال شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، از چهارشنبه تا شنبه نفوذ هوای سرد و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور سبب تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه با ورود سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و سواحل شمالی، مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش برف و باران خواهند داشت. این سامانه یکشنبه در شمال شرق کشور فعال خواهد بود سپس از کشور خارج می‌شود.

امروز در شمال غرب کشور و استان‌های ساحلی خزر وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس و دریای عمان و از چهارشنبه تا شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی جمعه نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و تبریز با دمای ۵ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید