جدیدترین عکس زمینی‌های ساکن فضا

جدیدترین عکس زمینی‌های ساکن فضا

ایستگاه فضایی بین‌المللی با انتشار این تصویر نوشت: مهندسان پرواز ماموریت "اکسپدیشن ۶۶" (Expedition ۶۶) اخیرا گردهم آمدند و تصویری زیبا به ثبت رساندند.

کد خبر : ۱۰۲۴۰۷
بازدید : ۷۰۸۷

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از گروهی از فضانوردان منتشر کرد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی با انتشار این تصویر نوشت: مهندسان پرواز ماموریت "اکسپدیشن ۶۶" (Expedition ۶۶) اخیرا گردهم آمدند و تصویری زیبا به ثبت رساندند. اسامی فضانوردان ناسا در جهت عقربه‌های ساعت از پایین، راجا چاری، کایلا بارون، توماس مارشبورن و ماتیاس مارر فضانور آژانس فضایی اروپا است.

نکاتی درباره فضانوردان این ماموریت

این اولین پرواز فضایی "بارون"، "چاری" و "مارر" و سومین پرواز "مارشبورن" بود. "مارشبورن" قبلا به عنوان عضوی از ماموریت شاتل فضایی STS-۱۲۷ در سال ۲۰۰۹ و اکسپدیشن ۳۴/۳۵ در داخل ایستگاه فضایی فعالیت داشت که این ماموریت در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید.

"چاری"، فرمانده این ماموریت در میلواکی متولد شد، اما سدار فالز، آیووا را زادگاه خود می‌داند. "چاری" قبل از فضانورد شدن به عنوان سرهنگ نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌کرد و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت کار با هواگرد سبک را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. "چاری" همچنین برای عضویت در تیم آرتمیس انتخاب شده بود و می‌توانست در سال ۲۰۲۴ به ماه برود.

"بارون" در پوکاتلو، آیداهو متولد شد، اما ریچلند واشنگتن را زادگاه خود می‌داند. "بارون" ۳۳ ساله در سال ۲۰۱۷ وارد مدرسه کاندید‌های فضانوردی شد.

وی پیش از آنکه فضانورد شود، موفق به دریافت مدرک کارشناسی مهندسی سیستم از آکادمی نیروی دریایی آمریکا و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای از دانشگاه کمبریج شد. وی همچنین مدرک افسر جنگ افزار زیردریایی را نیز دریافت کرده و سه بار در ناو یواس‌اس مین بوده است.

"مارشبورن" در ایالت استویل، کارولینای شمالی متولد شد و در سال ۲۰۰۴ فضانورد ناسا شد. اما "مارشبورن" پیش از پیوستن به آژانس فضایی آمریکا به عنوان جراح پرواز در مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون خدمت می‌کرد. وی همچنین مسئول عملیات پزشکی ایستگاه فضایی بین‌المللی بود.

"مارشبورن" در استیتسویل، کارولینای شمالی متولد شد و در سال ۲۰۰۴ فضانورد ناسا شد. "مارشبورن" قبلا به عنوان عضو خدمه " STS-۱۲۷" در سال ۲۰۰۹ و ماموریت اکسپدیشن ۳۴/۳۵ که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، خدمت کرده است.

"ماتیاس مارر" اهل سانکت وندل در ایالت سارلند آلمان است و برای اولین بار با ماموریت کرو-۳ به فضا سفر کرده است.

قبل از فعالیت به عنوان یک فضانورد، "مارر" تعدادی از کار‌های مهندسی و تحقیقاتی را در دانشگاه و آژانس فضایی اروپا انجام می‌داد. در سال ۲۰۱۶، "مارر" ۱۶ روز را به عنوان بخشی از عملیات "ماموریت در محیط بی‌نهایت خشن" (NEEMO) ناسا در زیر دریا گذراند.

این ماموریت ۱۰ نوامبر ساعت ۲۱:۰۳ به وقت منطقه زمانی شرقی (بامداد پنجشنبه ساعت ۰۵:۳۳ به وقت ایران) به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد و طی آن اسپیس ایکس با موفقیت این چهار فضانورد را از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید