حوزه هنری، «هدیه تهرانی» را تحریم کرده است!

حوزه هنری، «هدیه تهرانی» را تحریم کرده است!

تهیه‌کننده فیلم «بی‌همه‌چیز» می‌گوید که مقامات حوزه هنری به سانسور‌های وزارت ارشاد راضی نشده‌اند و خواستار سانسور بیشتری هستند.

کد خبر : ۱۰۲۴۶۳
بازدید : ۵۹۶۵

تحریم هدیه تهرانی توسط حوزه هنری- به ادعای تهیه‌کننده فیلم «بی‌همه‌چیز» - بحث‌انگیز و حاشیه‌ساز شده است. برخوردی که چند وقتی بود که در سینمای ایران گریبان‌گیر فیلمی نشده بود، ولی بعد از اکران فیلم «بی‌همه‌چیز» ظاهرا یقه هدیه تهرانی را گرفته و در اکران فیلم جدید این ستاره محبوب در سینما‌های حوزه هنری اختلال ایجاد کرده است…

اعتراضات رسانه‌ای و مجازی به تحریم «بی‌همه‌چیز»، فیلم جدید هدیه تهرانی توسط حوزه هنری، اما، ظاهرا توجه تهیه‌کننده این فیلم را نیز به خود جلب کرده- که با لحنی تند به ممیزی‌های سلیقه‌ای حوزه هنری و اعمال نوعی تحریم برای اکران این فیلم در سینما‌های زیرمجموعه‌اش اعتراض کرده است.

جواد نوروزبیگی در این زمینه با اشاره به این‌که «در این چند روزی که از آغاز اکران «بی‌همه‌چیز» می‌گذرد، سینما‌های حوزه هنری از اکران این فیلم خودداری کرده‌اند- و بعضی از سالن‌ها نیز سانس‌های اول صبح و آخر شب را برای نمایش «بی‌همه‌چیز» در نظر گرفته‌اند»؛ این کار را تحریم فیلم «بی‌همه‌چیز» نامیده است.

به گفته نوروزبیگی؛ دلیل اصلی تحریم فیلم «بی‌همه‌چیز» مخالفت تهیه‌کننده این فیلم با اعمال ممیزی‌های سلیقه‌ای حوزه هنری بر این فیلم است. او می‌گوید: «من به عنوان تهیه‌کننده موظف به اجرای قانون بر مبنای پروانه نمایشی هستم که از وزارت ارشاد گرفته‌ام.

البته این فیلم یک بار در دولت قبل پروانه نمایش گرفته بود، اما در دولت جدید دوباره بررسی شد و تنها سه روز مانده به اکران، اعضای شورای پروانه نمایش سه مورد ممیزی جدید اعلام کردند که ما هم همه آن‌ها را اصلاح کردیم. حوزه هنری، اما خواستار اصلاح یک مورد دیگر هم هست که من زیر بار آن نخواهم رفت، چراکه اگر مشکلی وجود داشت وزارت ارشاد ایراد می‌گرفت.»

تهیه‌کننده فیلم «بی‌همه‌چیز» با اشاره به این‌که «آن‌چه را که تاکنون سازمان سینمایی وزارت ارشاد خواسته، انجام داده‌ام» می‌پرسد:

«اصلا چرا باید برای اکران فیلم به خواسته یک سازمان دیگر تن بدهم؟ آقایان حوزه هنری کجای قانون اکران قرار دارند که برای نمایش فیلم شرط سانسور می‌گذارند؟ چطور برای نمایش «گشت ارشاد» و «دینامیت» تمام ظرفیت خود را اختصاص داده‌اند، اما برای «بی‌همه‌چیز» که در جشنواره فجر در ۱۴ رشته نامزد جایزه بود، سالن کافی ندارند؟»

نوروزبیگی این نوع رفتار‌ها را باعث فراری دادن سرمایه‌گذار از سینما می‌داند. او همچنین می‌گوید که «اگر طبق قانون فضا را برای اکران فیلم باز نکنند، قراردادمان برای پخش فیلم از نظر من ملغی است، چون قرارداد پخش بدون سالن سینما ارزشی ندارد.»

گفتنی است فیلم «بی‌همه‌چیز» به کارگردانی محسن قرایی با بازی هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، مهتاب نصیرپور، باران کوثری، هادی حجازی‌فر، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، لاله مرزبان، خسرو پسیانی و پدرام شریفی؛ با اقتباسی آزاد از نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات داستان زنی را روایت می‌کند که سال‌ها بعد از رانده‌شدن از روستا- به تهمت فحشا- به عنوان اشراف‌زاده برمی‌گردد و وعده می‌دهد اگر مردی را که باعث آن تهمت‌ها بوده به قتل برسانند، پول زیادی به آن‌ها خواهد داد…

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید