مرگ ۴ نفر با انفجار گاز پیک نیک

مرگ ۴ نفر با انفجار گاز پیک نیک

پیک نیک روشن روی زمین افتاد و ناگهان گاز مایع داخل پیک نیک روی فرش ریخت و در یک لحظه آتش تمام خانه را فرا گرفت با دیدن این صحنه دو تا بچه‌هایم را بغل کردم و با همسرم از خانه خارج شدیم.

کد خبر : ۱۰۲۵۸۴
بازدید : ۸۶۹۲

یکی از ساکنان مجتمع مسکونی، تجاری آناهیتا که در حادثه آتش‌سوزی ساختمان و مرگ ۴ مرد جوان مقصر شناخته شده است به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد به دستور بازپرس جنایی پایتخت بازداشت شد.

ساعت ۶ بعد ازظهر دوشنبه ۲۰ دی خبر آتش‌سوزی مرگبار در ساختمان ۲۸ واحدی آناهیتا واقع در خیابان شربیانی بلوار تعاون تهران به آتش‌نشانی و اورژانس تهران اعلام شد.

بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲۷ و ۱۰۰ و گروه امداد و نجات ۸ به همراه نردبان ۳۲ متری و خودرو‌های پشتیبان از ایستگاه ۵۵ این سازمان به محل حادثه اعزام شدند. در نخستین بررسی‌ها مشخص شد آپارتمانی ۶۰ متری در طبقه سوم این ساختمان چهار طبقه دچار حریق شده و شعله‌های آتش و دود ناشی از آتش‌سوزی وارد واحد طبقه بالایی شده است.

پس از تخلیه دود و اطفای حریق، امدادگران به سراغ واحد‌ها رفته و در طبقه چهارم ساختمان، در واحدی که درست بالای واحد آتش گرفته قرار داشت با جسد دو مرد و بدن نیمه جان مرد جوان دیگری داخل اتاق مواجه شدند. مرد جوان به بیمارستان منتقل شد، اما به خاطر دودزدگی با وجود تلاش کادر درمان تسلیم مرگ شد.

این در حالی بود که مشخص شد مرد ۲۵ ساله‌ای نیز قصد داشته خود را از بالکن این واحد به پایین برساند، اما به علت بر هم خوردن تعادلش سقوط کرده و جان باخته است. همچنین در این حادثه ۷ نفر از ساکنان واحد‌های دیگر نیز توسط عوامل آتش‌نشانی نجات پیدا کرده و از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

با اعلام این خبر به بازپرس محمد حسن زارعی بلافاصله تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند، در بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از قربانیان این حادثه کارمند یا نگهبان شرکتی بوده که به همراه سه دوستش در محل حضور داشتند، اما با شروع آتش‌سوزی، آن‌ها برای فرار در واحد را باز کردند که ناگهان با حجم زیادی از دود مواجه شدند.

باتوجه به ورود ناگهانی دود به داخل خانه، سه نفر از آنها، دچار دودزدگی شده و از هوش رفتند و نفر چهارم نیز به سمت بالکن رفته بود تا راهی برای فرار پیدا کند، اما تعادلش را از دست داده و پایین می‌افتد.

بازداشت مرد مستأجر

باتوجه به اینکه حریق از طبقه سوم آغاز شده بود، تیم تحقیق به سراغ مرد جوانی که ساکن این واحد بود رفتند او که دچار سوختگی سطحی شده بود به بازپرس جنایی گفت: به همراه همسر و دو فرزند خردسالم مستأجر طبقه سوم هستم. روز حادثه غذا روی گاز بود و من برای اینکه به همسرم کمک کنم تا غذا زودتر آماده شود، روی گاز پیک نیکی کنار اجاق گاز مشغول سرخ کردن سیب‌زمینی شدم.

مرد ۴۵ ساله ادامه داد: گاز پیک نیکی را روشن کردم و حتی داخل ماهی تابه روغن ریختم، اما ناگهان گاز پیک نیک آتش گرفت من با دیدن این صحنه ترسیدم. گاز پیک نیک آتش گرفته را برداشتم تا آن را به بالکن ببرم تا از وقوع حادثه‌ای جلوگیری کنم، اما به خاطر داغ بودن آهن پیک نیک، دستم سوخت و آن را ناخواسته رها کردم.

پیک نیک روشن روی زمین افتاد و ناگهان گاز مایع داخل پیک نیک روی فرش ریخت و در یک لحظه آتش تمام خانه را فرا گرفت با دیدن این صحنه دو تا بچه‌هایم را بغل کردم و با همسرم از خانه خارج شدیم.

در آپارتمان که باز شد تا من و خانواده‌ام از آن خارج شویم هوا وارد خانه شد و همین مسأله آتش را شعله ور‌تر کرد و باعث شد که شعله‌های آتش به پنجره‌ها نیز کشیده شود و دود عجیبی تمام ساختمان را گرفت.

به دنبال اظهارات مرد جوان به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت مرد جوان به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد چهار نفر بازداشت شد. همچنین کارشناسان ۳ نفره‌ای نیز برای بررسی ماجرا و شناسایی مقصران و میزان قصور آن‌ها و همچنین بررسی استاندارد بودن گاز پیک نیکی تعیین شدند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید