مرگ غم انگیز ۲ برادر خردسال در رودخانه

مرگ غم انگیز ۲ برادر خردسال در رودخانه

کنار رودخانه ایستاده بودند. زیر پای برادر کوچکتر خالی و به رودخانه پرت شد. برادرش برای نجات او خود را به آب انداخت اما هیچ کدام نجات نیافتند. حادثه‌ای دردناک رقم خورد.

کد خبر : ۱۰۲۸۳۲
بازدید : ۲۶۲۳۸

۵ روز از مرگ غم‌انگیز دو برادر خردسال به علت سقوط در رودخانه روستای ناصرآباد چاه ملک ریگان می‌گذرد. دو پسر ۷ و ۵ ساله که صبح روز دوشنبه ۲۷ دی برای تماشای رودخانه که بر اثر بارندگی شدید ارتفاعات بالادست پرآب و خروشان شده بود به کنار آب رفته بودند، اما ناگهان زمین زیر پای حسام ۵ ساله خالی شد و او را به داخل آب کشاند. در همین موقع برادر ۷ ساله‌اش محمد‌حسین با دیدن این صحنه بی‌محابا به دل آب زد تا برادر کوچکش را نجات دهد، اما شدت جریان آب چنان خروشان و پرقدرت بود که در یک چشم برهم زدن هر دو برادر را با خود برد.


ماجرای سقوط محمدحسین و حسام شیهکی‌راد، برادران کوچکی که تنها فرزندان خانواده خود بودند به داخل رودخانه خروشان در روستای ناصرآباد به پدر و مادرشان اعلام شد یکی از اهالی روستا که شاهد این ماجرا بود موضوع را به آن‌ها خبر داده و دقایقی بعد پدر و مادر و اهالی روستا به همراه امدادگران هلال احمر برای نجات بچه‌ها به رودخانه رسیدند.

شاهد این حادثه گفته بود بچه‌ها کنار رودخانه ایستاده بودند که ناگهان زیر پای حسام خالی شد و به آب افتاد برادر بزرگش محمد حسین شجاعانه به رودخانه پرید تا برادرش را نجات دهد، اما خودش هم قربانی آب رودخانه شد.


بهزاد عارف، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ریگان کرمان گفت: در ریگان اصلاً بارندگی نداشتیم، اما بارندگی در ارتفاعات که کیلومتر‌ها با این شهرستان فاصله داشت باعث شد آب به شهر ریگان برسد و رودخانه پر آب و خروشان شود. از لحظه اعلام حادثه، با حدود ۴۰ نفر از امدادگران هلال‌احمر، نیرو‌های مردمی و بسیج به محل رفتیم تا عملیات جست و جو را آغاز کنیم.


به گفته رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، ۴۵ امدادگر و نجاتگر در قالب ۹ تیم امدادی از شهرستان‌های ریگان، بم و فهرج در عملیات جست‌و‌جوی این دو کودک حضور یافتند و سرانجام پس از ۳۵ ساعت عملیات اجساد هر دو برادر پیدا شد.


امین باقری، فرماندار ریگان کرمان با اشاره به غرق شدن دو کودک ۵ و ۷ ساله در روستای ناصرآباد چاه ملک ریگان ابراز داشت: این منطقه هیچگونه بارندگی نداشته است و متأسفانه این دو برادر دوشنبه ۲۷ دی به‌دلیل بی‌احتیاطی و حضور در کنار رودخانه جان خود را از دست دادند. همزمان با پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های شدید و آماده‌باش ستاد مدیریت بحران استان در خصوص احتمال سیلاب، تمام نکات هشداری و اطلاع‌رسانی از سیل و بارندگی به هم‌استانی‌ها و عشایر و روستاییان داده شد.


فرماندار ریگان تصریح کرد: بر اثر بارندگی‌های شدید بالادست، آب در این رودخانه جاری بوده و این دو کودک در حین بازی و تماشا به داخل رودخانه سقوط کرده و غرق شدند که به محض اطلاع از حادثه نیرو‌های هلال‌احمر و بسیجی عملیات جست‌و‌جو را در قسمت‌های مختلف رودخانه آغاز کردند.

پیکر بی‌جان برادر بزرگتر عصر همان روز حادثه در مسیر رودخانه ۵۰۰ متر خارج از روستا توسط نیرو‌های هلال‌احمر پیدا شد و عملیات جست‌و‌جو برای یافتن کودک دوم ادامه یافت؛ تا اینکه پیکر کودک ۵ ساله نیز حوالی ۵ کیلومتری روستا و با توجه به اینکه سطح آب رودخانه دوباره بالا آمده بود، عصر روز بعد از حادثه پیدا و به نهاد‌های مربوطه تحویل داده شد.

ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید