قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۰۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۷ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۳ دلار و ۲۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۹۸۱
بازدید : ۶۷۴۷

فرادید | طلا با یک سقوط ناگهانی در بازار روبه رو شد. امروز ۷ بهمن ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۴.۹۳ درصد به ۱۸۱۳ دلار و ۲۸ سنت رسید.

دیروز در حالی که در آستانه پایان نشست فدرال رزرو در مورد سیاست پولی سرمایه گذاران از هرگونه معامله عمده خودداری می‌کنند قیمت طلا امروز نوسان محدودی داشت. اما در عین حال نگرانی‌ها در مورد موضوع اوکراین سبب شد تا قیمت طلا همچنان در نزدیکی بالاترین رقم ۱۰ هفته اخیر که به ثبت رسیده بود باقی بماند.

به گزارش فرادید؛ جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو پس از نشست این نهاد، وضعیت تورم کنونی را «کمی بدتر» از ماه دسامبر ۲۰۲۱ توصیف کرد.

پاول به خبرنگاران گفت: «خرید دارایی فدرال رزرو در اوایل مارس خاتمه پیدا می‌کند. با افزایش نرخ تورم و آمار بازار کار سالم، ما به تعدیل سیاست‌های خود ادامه می‌دهیم.»

اوهمچنین افزود: «شرایط کار بهبود بسیار خوبی داشته است. اقتصاد قدرت خوبی از خود نشان داد و دستمزد‌ها با بالاترین سرعت طی سالیان گذشته در حال افزایش است. در همین راستا، بهبود گسترده‌ای در بازار کار صورت گرفته است.»

پاول ادامه داد: «تقاضا برای نیروی کار از نظر تاریخی قابل تامل است، کارفرمایان در پر کردن موقعیت‌های شغلی با مشکلاتی روبه‌رو هستند.»

بعد از ظهر چهارشنبه بعد از اینکه فدرال‌رزرو آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه داشت، تمامی نگاه‌ها به سخنان رئیس فدرال رزرو معطوف شده بود. در پاسخ به پیام اظهارات پاول، طلا بیش از ۳۵ دلار سقوط کرد و آخرین معاملات آتی طلا در فوریه به ۱۸۱۵.۷۰ دلار رسید که ۲ درصد در روز کاهش داشت.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفته بود: «تا زمانی که فدرال رزرو با یک تصمیم جدید بازار‌ها را نترساند و تا زمانی که مطابق انتظار سخن از ۳ تا ۴ نوبت افزایش نرخ بهره در سال جاری در میان باشد» قیمت طلا پایین نخواهد آمد.

هرچند در هنگام رشد تورم طلا به عنوان محل امنی جهت سرمایه گذاری به شمار می‌رود، اما افزایش نرخ بهره می‌تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرده بود اونس طلا اکنون که مقاومت در سطح ۱۸۵۰ دلار را شکسته است، ممکن است به محدوده ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۲ دلار صعود کند، که البته این پیش بینی درست از آب درنیامد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید