قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۱ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۸۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۰۸۲
بازدید : ۵۱۳۵

فرادید | طلا همچنان در مسیر کاهشی حرکت می‌کند. امروز قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افت ۰.۳۱ درصد به ۱۷۸۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تحلیل‌گران اظهارات جروم پاول را در افت آخر هفته قیمت فلز گرانبها موثر می‌دانند. بر این اساس جروم پائول گفت که وضعیت تورم قدری از ماه گذشته وخیم‌تر است و فضای زیادی برای افزایش نرخ بهره بدون اینکه تاثیر منفی بر بازار کار بگذارد، وجود دارد. جروم پائول نرخ بهره را افزایش نداد، اما سیگنالی صادر کرد مبنی بر اینکه نرخ بهره احتمالا در ماه مارس (اسفند و فرودین) افزایش می‌یابد.

قیمت طلا در واکنش به این سیگنال افت کرد و مرز ۱۸۰۰ دلار را از دست داد. اما این سوال هنوز مطرح است که آیا ادعای فدرال رزرو مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره بازار کار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، صحت دارد یا خیر؟ به اعتقاد تحلیل‌گران افزایش نرخ بهره بر بازار سهام تاثیر منفی می‌گذارد، اما رئیس فدرال رزرو مدعی است که می‌توان نرخ بهره را افزایش داد بدون اینکه تاثیر منفی شدیدی بر فضای اقتصادی وارد شود.

به گزارش فرادید؛ با این حال اندکی امید برای طلا وجود دارد. رشد اقتصادی آهسته‌تر در آمریکا و تورم بالا ممکن است فضای لازم برای معکوس شدن روند نزولی قیمت این فلز ارزشمند را فراهم کند.

به گفته برخی تحلیلگران، فضا برای کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت وجود دارد و هدف جدید ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سایر تحلیلگران نیز خاطرنشان می‌کنند که بازار در جایگاه بیش از حد فروش است و ممکن است در کوتاه مدت جهش پیدا کند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: "طلا ممکن است کاهش یابد، اما من همچنان در حال خرید هستم، زیرا فدرال رزرو بیش از حد سختگیر می‌شود و بیش از حد انقباضی خواهد شد و آن‌ها در نهایت مجبور به عقب نشینی خواهند شد. "

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که قیمت طلا می‌تواند در کوتاه مدت در روند نزولی باقی بماند، زیرا تورم بیشتر دستمزد‌ها در گزارش حقوق و دستمزد‌های غیرکشاورزی هفته آینده می‌تواند از موضع انقباضی فدرال رزرو حمایت کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید