لیست محبوب‌ترین لوازم برقی برای آشپزخانه‌های کوچک

لیست محبوب‌ترین لوازم برقی برای آشپزخانه‌های کوچک

خوشبختانه، امروزه لوازم برقی کوچکی برای آشپزخانه وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند که تمام نیازهای مرتبط با آشپزی‌تان برطرف شود.

کد خبر : ۱۰۳۱۳۴
بازدید : ۷۸۶۵

اگر تابه‌حال در شهری بزرگ یا هر نوع آپارتمانی زندگی کرده‌اید، احتمالا می‌دانید که چقدر یافتن خانه‌ای با آشپزخانه بزرگ دشوار است. اگر خانه شما آشپزخانه‌ای کوچک دارد لازم است بدانید هنوز هم می‌توانید در این آشپزخانه غذاهای حرفه‌ای و خوشمزه‌ای را تهیه کنید.

خوشبختانه، امروزه لوازم برقی کوچکی برای آشپزخانه وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند که تمام نیازهای مرتبط با آشپزی‌تان برطرف شود. در ادامه با محبوب‌ترین لوازم برقی برای آشپزخانه‌های کوچک آشنا می‌شوید.

گوشت‌کوب برقی چندکاره

تصور کنید هر بار که می‌خواهید ماده غذایی‌ای را پوره کنید، یک ابزار کوچک و برقی را از کابینت آشپزخانه بیرون می‌آورید که تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است. گوشت‌کوب برقی چندکاره تقریبا می‌تواند هر چیزی از سوپ گرفته تا اسموتی را با یکدیگر مخلوط کند. این ابزار به‌گونه‌ای طراحی شده است که مستقیما در یک قابلمه، کاسه یا فنجان اندازه‌گیری محکم قرار گیرد.

مهم است وقتی از گوشت‌کوبی برقی چندکاره استفاده می‌کنید سر آن را به‌خوبی در داخل ماده غذایی قرار دهید تا از پاشیده شدن مواد جلوگیری کنید. سپس به‌تدریج سرعت ترکیب ماده غذایی را افزایش دهید. همچنین، برای اینکه ماده غذایی به‌صورت یکنواخت ترکیب شود، حرکات ملایم بالا به پایین انجام دهید.

بااین‌حال، اگر می‌خواهید آبمیوه تهیه کنید، نیاز به خرید آبمیوه گیری دارید. می‌توانید به این منظور از آبمیوه گیری بوش تک کاره یا چهار کاره استفاده کنید. آبمیوه گیری بوش یکی از بهترین آبمیوه‌گیری‌هاست که می‌توانید آن را با قیمت مناسب تهیه کنید.

خوراک‌پز چندکاره

هیچ ابزار پخت‌وپزی به اندازه یک دستگاه خوراک‌پز چندکاره، همه‌کاره یا بی‌خطا نیست. این دستگاه می‌تواند به‌آرامی غذاها را بپزد، ماست را تخمیر کند، تخم‌مرغ‌ها را بجوشاند و دسرهای خامه‌ای درست کند. یک ویژگی مثبت دیگر این دستگاه این است که لازم نیست در زمان روشن بودن خوراک‌پز چندکاره، آن را زیر نظر داشته باشید. در برخی موارد، این دستگاه می‌تواند برای روزها غذا را گرم نگه دارد.

برای استفاده از دستگاه خوراک‌پز چندکاره کافی است تنظیمات آشپزی موردنظر خود را بر روی دستگاه انتخاب کنید و سپس مایع یا غذا را همانطور که در دستور آشپزی مطرح شده است در خوراک‌پز قرار دهید. سپس دستگاه را روشن کنید. برای اینکه مطمئن شوید غذا به‌خوبی و به‌سرعت می‌پزد، مهم است مطمئن شوید دریچه بخار آب دستگاه به‌خوبی آب‌بندی شده است.

آون توستر

آون توستر

آون توستر سریع‌تر از اجاق بزرگ گرم می‌شود و در بیشتر موارد نیز می‌تواند غذا را سریع‌تر بپزد. این دستگاه می‌تواند جایگزین توستر، مایکروویو و حتی سرخ‌کن شما شود. از آون توستر می‌توانید برای سریع گرم کردن مواد غذایی منجمد، گرم کردن مجدد غذاهای باقی‌مانده، پختن غذا، برشته کردن سبزیجات و مرغ در کمتر از یک ساعت استفاده کنید.

از سوی دیگر، زمانی که مهمان دارید می‌توانید علاوه بر اجاق‌گاز از آون توستر نیز استفاده کنید. همچنین، این دستگاه برای آماده کردن وعده‌های غذایی یک یا دونفره بسیار عالی است. برای کار با آون توستر لازم است تنظیمات، دما و زمان موردنظر خود را انتخاب کنید و بر اساس این تنظیمات، موقعیت غذا در قفسه‌های داخل دستگاه را مشخص کنید.

از طبقه بالایی آون توستر برای کباب کردن و سرخ کردن مواد غذایی، از طبقه وسط برای پخت و برشته کردن مواد غذایی و از طبقه پایین دستگاه برای برشته کردن مواد غذایی استفاده کنید.

گریل برقی

کنترل دمای کباب‌پزها و تابه‌های گریل دشوار است اما استفاده از گریل برقی، این مشکل را برطرف می‌کند. از این دستگاه می‌توانید برای هر نوع پروتئین و همه غذاهای صبحانه یا حتی برشته کردن نان استفاده کنید. گریل برقی دارای درجه حرارت‌های مختلفی برای گرم کردن، پختن یا تفت دادن غذا برخوردار است و بنابراین، برای آشپزخانه‌های کوچک، دستگاهی بسیار مفید است.

برای اینکه غذایتان سریع‌تر آماده شود بهتر است قبل از شروع پختن، در دستگاه را برای چند دقیقه ببندید تا گرم شود. همچنین، اگر می‌خواهید غذا کاملا بپزد و سریع‌تر آماده شود، وقتی غذا را در آن قرار می‌دهید در آن را ببندید اما اگر می‌خواهید غذا آبدارتر باشد، در گریل برقی را در حین پختن غذا باز بگذارید. همچنین در این مقاله می‌توانید بهترین رسپی های غذاهای گریل را یاد بگیرید.

کتری برقی

کتری برقی

یک کتری برقی همیشه آماده‌به‌کار است. از این دستگاه می‌توانید برای آماده کردن چای، قهوه و حتی شیر خشک استفاده کنید. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید غذایی که در حال تهیه آن هستید زودتر پخته شود می‌توانید با کتری برقی آب را جوش بیاورید و سپس آن را به غذای خود اضافه کنید.

برای استفاده از کتری برقی کافی است داخل این دستگاه آب بریزید و دکمه روشن آن را فشار دهید. برخی از این دستگاه‌ها درجه حرارت متفاوتی را برای چای یا قهوه در نظر می‌گیرند. همچنین، بیشتر این کتری‌های برقی می‌توانند تا زمان معینی، آب را گرم نگه دارند.

به یاد داشته باشید که هر فصل، کتری برقی را رسوب‌زدایی کنید تا تجمع مواد معدنی در کتری از بین برود. می‌توانید به این منظور با آب و سرکه سفید کتری را تمیز کنید.

همچنین، اگر می‌خواهید از کتری برقی تنها برای چای درست کردن استفاده کنید می‌توانید به این منظور مدل چای نوشاز بین مدل های مختلف چای ساز پارس خزر را تهیه کنید. شما می‌توانید در هنگام خرید اینترنتی، مدل و رنگ مشکی یا هر رنگ دیگری از این چای‌ساز را انتخاب کنید و قیمت انواع مختلف چای‌سازها را نیز با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین، اگر تصمیم به خرید چای‌ساز شیشه ای دارید می‌توانید این مدل را انتخاب کنید.

درنهایت، خوشبختانه امروزه نوآوری‌های بسیار زیادی در ارتباط با لوازم برقی انجام می‌شود که این امر در آسان ساختن آشپزی نقش بسیار زیادی دارد.

از سوی دیگر، لوازم برقی چندکاره‌ای در بازار وجود دارند که استفاده از آن‌ها به‌خصوص برای کسانی که آشپزخانه کوچکی دارند بسیار مفید است و به آن‌ها کمک می‌کند که از فضای کوچک آشپزخانه خود بهترین استفاده را داشته باشند. اگر شما نیز آشپزخانه کوچکی دارید، تهیه لوازم برقی‌ای که در این مقاله معرفی کردیم می‌تواند به شما کمک کند که به بهترین و راحت‌ترین شیوه، آشپزی کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید