قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۸ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۰ دلار و ۵۳ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۲۷۰
بازدید : ۵۶۷۶

فرادید | طلا همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۱۸ بهمن ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۲.۶۴ درصد به ۱۸۱۰ دلار و ۵۳ سنت رسید.

علی رغم اینکه بسیاری از معاملگه گران بازار بر این عقیده بودند که پس از نشست فدرال رزرو و سیگنال‌های انقباضی این نهاد، طلا سقوط قیمتی قابل توجهی را تجربه خواهد کرد، فلز زرد فعلا بالای مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاده است. دو عامل اصلی را می‌توان برای این مقاومت برشمرد.

اول تورم فزاینده‌ای است که کشور‌های توسعه یافته را درگیر کرده است و دوم سیگنال‌های ملایم تری است که پس از نشست فدرال رزرو از سوی مقامات این نهاد به بازار‌ها فرستاده شد. برخی باور دارند فدرال رزرو چالش‌های زیادی برای افزایش چند مرتبه‌ای نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ در پیش دارد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: بسیاری از کارشناسان وال استریت آمار منفی را پیش بینی می‌کردند. در عوض استخدام قوی و دستمزد‌های بالاتر و بازگشت آمریکایی‌های بیشتر به بازار کار را مشاهده کردند. بازده اوراق خزانه به همراه دلار صعود کرد.

به گزارش فرادید؛ در واکنش به این تحولات، قیمت طلا سقوط کرد، اما تقاضا برای خرید که در پایین سطح ۱۸۰۰ دلار شکل گرفت، کمک کرد قیمت طلا بهبود پیدا کند.

فرانک چولی، استراتژیست ارشد شرکت "آر جی او فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: طلا در بازه محدودی حبس شده و حرکت قیمت ثابت یا رو به کاهشی دارد. افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره به طلا آسیب می‌زند. بازده اوراق قرضه بالاتر می‌روند، اما طلا بالای ۱۸۰۰ دلار مانده و این اتفاق دلگرم کننده است.

طلا به دلیل فشار‌های قیمت جهانی، احتمالا قادر خواهد بود به قیمت بالاتری صعود کند، اما تا زمانی که طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار صعود نکند، بیش از حد به این فلز خوش بین نخواهم بود.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که با وجود اینکه در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف است، پتانسیل این فلز گرانبها را افزایشی می‌بیند، زیرا توانسته‌است ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را با توجه به آخرین آمار مشاغل حفظ کند.

او گفت: "اگر زمانی که بازار‌ها در ماه مارس روی ۵۰ واحد افزایش نرخ بهره حساب می‌کنند، بتوانیم بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس بمانیم، ممکن است شانس داشته باشیم. " به نظر می‌رسد تقاضای اساسی در بازار طلا وجود دارد که از قیمت‌ها حمایت می‌کند. هانسن گفت که تا زمانی که طلا به مقاومت ۱۸۲۵ دلار یا حمایت ۱۷۸۰ دلار برسد، خنثی می‌ماند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید