قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۹ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۲۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۳۰۰
بازدید : ۷۱۲۲

فرادید | طلا به آرامی در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۱۹ بهمن ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۷۲ درصد به ۱۸۲۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

دیروز با کاهش شاخص دلار، قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه داد. قیمت معاملات آتی طلا و نقره در روز دوشنبه افزایش یافت. فلزات گرانبها اندک اندک سرمایه‌گذاران را به سمت خود جذب می‌کند، زیرا شاخص‌های سهام ایالات متحده در بحبوحه نگرانی‌های افزایش تورم، اندکی پایین‌تر معامله شدند.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI گفت: بزرگترین بخش تورم در حال حاضر قیمت نفت است و صرفنظر از این که نرخ‌های بهره چه میزان افزایش پیدا می‌کند، یک مشکل به شمار می‌رود. طلا اندکی وضعیت دفاعی پیدا کرده و پی برده که ممکن است در وضعیت ابرتورمی قرار بگیریم.

به گزارش فرادید؛ هنگام افزایش نرخ تورم معمولا طلا به محلی امن جهت سرمایه گذاری تبدیل می‌شود، اما رشد نرخ بهره در آمریکا می‌تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

آمار تورم ژانویه آمریکا قرار است روز پنج شنبه منتشر شود و نرخ بالا می‌تواند به برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره سرعت ببخشد؛ به خصوص پس از انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی که نشان داد اقتصاد آمریکا در ژانویه ۴۶۷ هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اگر چه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می‌رود، اما افزایش نرخ‌ها هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می‌کند. ادامه نگرانی‌ها نسبت به تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین هم از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حمایت کرده است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید